Ik wilde eens weten wat de sleutelaar voor een gereedschap gebruikt en wat die aanraad en wat die niet bepaald aanraad.
Ik zelf gebruik Facom en ben er zeer tevreden mee.
Afraden doe ik Gedore. Ben ik echt niet tevreden mee.
Als doppendoos heb ik helaas nog geen facom, maar proforte. Is hetzelfde als mannesman. En het is wel aardig goed gereedschap, maar heel gevoelig voor roesten heb ik ontdekt. Dus dat is minder leuk ervan. Vandaar dat ik ook een doppendoos van Facom wil hebben.
Ben benieuwd
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Het gereedschap wat ik dus dagelijks gebruik is van het werk en is meestal van Snap-on. Is erg goed gereedschap maar het prijskaartje wat er aan hangt is ook erg hoog. Facom hebben we hier en daar ook wat van slingeren, is ook prima gereedschap. Gedore hebben we wel eens geprobeert maar is inderdaad gereedschap van een minder kwaliteit dus eigelijk niet kopen.
Luc, mijn partner in tijden van sleutelen, heeft ook een doppendoos van sanp-on. Heeft hij via het bedrijf gekocht, alleen zij hebben het nooit van zijn loon afgehouden. Maar dat spul is echt supoer. Maar zo verschrikkelijk duur. Facom daarintegen is wat goedkoper(ook nog flink duur in aanschaf) maar is ook perfect voor te sleutelen.On 2002-04-04 18:28, Wouter.
wrote:
Het gereedschap wat ik dus dagelijks gebruik is van het werk en is meestal van Snap-on. Is erg goed gereedschap maar het prijskaartje wat er aan hangt is ook erg hoog. Facom hebben we hier en daar ook wat van slingeren, is ook prima gereedschap. Gedore hebben we wel eens geprobeert maar is inderdaad gereedschap van een minder kwaliteit dus eigelijk niet kopen.
Maar snap-on. YUM YUM
Op het werk worden de gereedschapkisten 1x per jaar gecontroleert/aangevuld en dat is het moment om even wat gereedschap er uit tepakken wat je vaak gebruikt en dan dus wordt aangevuld en dan heb je ook wat voor jezelf. Maar dit jaar hebben ze er mooie formulieren gemaakt en wordt het nu dus bij gehouden. Nu moet ik maar gereedschap bestellen wat ik wil hebben.
-
- Contacteer:
ik ga ook lekker voor facom
mijn baas heeft me van het jaar getrakteerd op een volledig ingerichte kar met module systemen
mooi man
thuis heb ik amper wat maar dat moet ik ook maar eens veranderen
mijn baas heeft me van het jaar getrakteerd op een volledig ingerichte kar met module systemen
mooi man
thuis heb ik amper wat maar dat moet ik ook maar eens veranderen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Mijn vader heeft alles van Hazet. De goede West-Duitse kwaliteit. Ik ben er dus ook zeer tevreden over.
Ohhja, hoe zetten jullie alle moeren vast die met een bepaald moment aangedraaid dienen te worden? Hebben jullie allemaal een moment sleutel of wa?
Ohhja, hoe zetten jullie alle moeren vast die met een bepaald moment aangedraaid dienen te worden? Hebben jullie allemaal een moment sleutel of wa?
Enigste bouten wat ik met het juiste momment vastzet zijn de kopbouten en natuurlijk de drijfstangen enzo. maar voor de rest zet ik het bijna nooit op het aangegeven momment. Heb zelf nog geen momment sleutel en moet er dus steeds 1 lenen. En dat is ook niet prettig.On 2002-04-04 20:27, Erix
wrote:
Mijn vader heeft alles van Hazet. De goede West-Duitse kwaliteit. Ik ben er dus ook zeer tevreden over.
Goed nieuws trouwens. Morgen komt de lier in de garagebox als alles mee zit

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
sleutels bij voorkeur van Stahlwille, duitse kwaliteit, erg maatvast, en erg slank (niet verkeerd voor je Renaultje). Verder veel dop-gereedschap,(1/4, 3/8, 1/2) van Mannesman en Iron-side (merk van de ijzervakzaak(goed spul), momentsleutel, motortakel. Schroevendraaiers van Stanley (matig). Een hele hoop tangen van oa knipex. En omdat ik veel aan Renault sleutel natuurlijk een degelijk lasapparaat en een flex.
I love tools
I love tools

rev it like a rental
-
- Contacteer:
voor zover ik zelf gereedschap heb, een complete doppendoos van mannesmann en wat knipex tangen. Rest leen ik van m'n vader, maar dat is niet zo'n fantastisch gereedschap, erg oud en hier en daar behoorlijk versleten, maar ja, het gaat ermee en ik ga gewoon rustig door om m'n eigen collectie op te bouwen, want het is wel een duur geintje
Ik heb alles van Gedore. Op een paar dingen na, die zijn van Hazet.
S
nder
S
-
Maar eens even een oud topic gebruiken.
Heeft er iemand ervaring met Padre sleutels?
Ik krijg op geen enkel forum (gebruikers)informatie gevonden, dus nu probeer ik het in dit topic even.
Heeft er iemand ervaring met Padre sleutels?
Ik krijg op geen enkel forum (gebruikers)informatie gevonden, dus nu probeer ik het in dit topic even.
Facom, Hazet en Douwe Egberts
Om hier ook maar ff wat neer te zetten
Heeft er iemand de volgende gereedschappen en wil die een weekendje uitlenen:
* MOT-1489 Distributiepen voor krukas
* MOT-1496 Nokkenas-afstelstang

-
Hebben jullie een leuk klusje, moet binnen 1,5 uur te doen zijn zou het even bij de plaatselijke Renault dealer vragenWilma schreef:
VLK Groep
-
Tja... over Padre is ook heel weinig op internet te vinden (met google).paz-maniac schreef:padre, nog nooit van gehoord eigenlijk. vrij nieuw merk mischien??
heb zelf veel van facom en gebruik op mijn werk snap-on, over beide merken zeer tevreden
Heb zelf veel van Gedore (zowel germany als india), Stahlwille, Knipex, Bahco, en Stanley etc.
Ben over het meeste wel te spreken. Bahco schroevendraaiers zijn echter stukken slechter en india gedore is toch wel minder vormvast dan gedore germany.
Stanley valt me eigenlijk niet tegen, zowel de sleutels als schroevendraaiers niet. Is toch een leuke budget oplossing geweest!
Ben nu aan het sparen voor een complete Gedore kast. Dan hoop ik voor lange tijd klaar te zijn met m'n aankopen.
Snap-on... erg vormvast, heel erg degelijk en ligt naar mijn mening ontzettend lekker in de hand. Daar is echt over nagedacht tbv mensen die het dagelijks moeten gebruiken. Zou het wel willen hebben maar voor mijzelf niet interessant voor de enkele momenten dat ik het nodig heb.
Heb tegenwoordig trouwens alles wel goed achter slot en grendel liggen... zou niet de eerste keer zijn dat er hier in de buurt gereedschap wordt weggehaald

Maar de vraag van mij ging dus over Padre. Niemand daar ervaring mee? Heb het wel eens op m'n werk gezien, en ook m'n vader heeft al heel lang zo'n sleutel van padre. Is dus geen nieuw merk. Sleutels zien er absoluut degelijk uit zo op het oog.
-
Mocht iemand ooit budget aankopen willen doen, vind ik Skandia ook een heel capabel merk voor degenen die af en toe klussen. Wordt op m'n werk zelfs veel mee gewerkt, vooral de schroevendraaiers zijn echt ontzettend goed voor zo weinig geld (zeker als ik zie hoe collega's ermee om gaanAbel schreef:Procom 1/2" dopsleutelset
stahlwhille schroevendraaierset met 6kant
Stahlwille ringratel steek mt 8 tm mt19
1/4" ratelset scandia
3/8" ratelset scandia
grote momentsleutel
en heel veel meer