euh ja , het kan niet altijd melk en honing zijn met een kangoo. Het noodlot sloeg toe vorige zaterdag .
met een gladde baan (door de regen /ik woon in toscana) . ben ik op een vluchtheuvel terecht gekomen . net voor een rondpunt.
ik geef toe dat er een iets hogere snelheid was dan dat er nou moeten zijn

toch heb ik een gevoel van wiel/ stuur breuk. ik remde voor de lichte bocht net voor het driehoekige vormig plein /grasperk. toch ging de wagen rechtdoor . ikzelf had niets , en gelukkig ook geen schade aan anderen of slechter; gewonden .
de gevolgen zijn zwaar ; men spreekt van 1500 tot 2000 voor de herstel dit dan nog op zijn italiaans ( als je iemand kent , lukt het wat om de prijs te drukken,maar toch)
Kortom;
de volledige wielophanging vooraan is naar de vaantjes.
olie carter opengereten , oliepomp , over de turbine (turbo?) is men nog niet zeker, ook de versnellingbak zou schade hebben ...koetswerk bijna niets maar wel het chasis vooraanrechts staat krom zodat de rechtsvoordeur slecht opent ... enzo .
ik heb (wat er nog van overschiet ;-( ) een Kangoo 1.9 Tdi van het jaar 2000 (RXE ?) ik betaalde (nu op afbetaling ) bijna 7000 voor .Waarvan ik er meer dan 2000 betaalt heb in de 15maanden dat hem nu heb.
Vraag ; is het de moeite waard om aan een 6jarige wagen met bijna 100.000km 2000 te hangen of zijn er beter oplossingen?
hoeveel kost een nieuwe kangoo -motor?
hoeveel zou ik er voor krijgen ?
grazie a tutti .