Zware kosten kangoo (na botsing) , wat nu te doen...?

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
cleanbread

Ciao,

euh ja , het kan niet altijd melk en honing zijn met een kangoo. Het noodlot sloeg toe vorige zaterdag .
met een gladde baan (door de regen /ik woon in toscana) . ben ik op een vluchtheuvel terecht gekomen . net voor een rondpunt.
ik geef toe dat er een iets hogere snelheid was dan dat er nou moeten zijn :~
toch heb ik een gevoel van wiel/ stuur breuk. ik remde voor de lichte bocht net voor het driehoekige vormig plein /grasperk. toch ging de wagen rechtdoor . ikzelf had niets , en gelukkig ook geen schade aan anderen of slechter; gewonden .

de gevolgen zijn zwaar ; men spreekt van 1500 tot 2000€ voor de herstel dit dan nog op zijn italiaans ( als je iemand kent , lukt het wat om de prijs te drukken,maar toch)

Kortom;
de volledige wielophanging vooraan is naar de vaantjes.
olie carter opengereten , oliepomp , over de turbine (turbo?) is men nog niet zeker, ook de versnellingbak zou schade hebben ...koetswerk bijna niets maar wel het chasis vooraanrechts staat krom zodat de rechtsvoordeur slecht opent ... enzo .

ik heb (wat er nog van overschiet ;-( ) een Kangoo 1.9 Tdi van het jaar 2000 (RXE ?) ik betaalde (nu op afbetaling ) bijna 7000€ voor .Waarvan ik er meer dan 2000€ betaalt heb in de 15maanden dat hem nu heb.

Vraag ; is het de moeite waard om aan een 6jarige wagen met bijna 100.000km 2000€ te hangen of zijn er beter oplossingen?
hoeveel kost een nieuwe kangoo -motor?
hoeveel zou ik er voor krijgen ?

grazie a tutti . :worship:
Laatst gewijzigd door cleanbread op vr 27 okt 2006 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ysegrim

Aiai, da's minder aangenaam. Maar zoals je zelf al aangaf, zijn er gelukkig geen gewonden.

tja, het is moeilijk te zeggen vanop afstand of die 2000 Eur het sop waard zijn. Indien de wagen verder in goede staat verkeerd, zou ik het laten herstellen. Je kan dan hopelijk weer een paar jaar of vele 10.000 km's verder.

Voor 2.000 Eur vind je niet snel een degelijke occasie. Althans hier toch niet. Hoe het in Italië zit, weet ik niet.

Kortom, is de wagen verder nog in goede staat en kan je er van op aan dat de herstelling goed gebeurt, dan zou ik hier toch voor opteren.

Veel succes!
pierre

als de verzekering niets betaalt, auto laten herstellen voor 2000 euro en verkopen in Nederland.

zo is je schade minimaal en koop je wat anders, ondertussen rijdt een ander verder met deze kreukelaar en maakt de dealer weer blij.
Riël
Über-Spammer

Echt niets mis met een goed herstelde auto.

Overigens is 2000 euro érg weinig voor wat jij op noemt.

Ten eerste heb je je auto dan goedkoop gemaakt.
Ten tweede rij je nog altijd in de auto die je aan het betalen bent.

Maken en houden (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TheoV
Contacteer:

als er schade is aan het chassis, dan zal dat vroeger of later toch wel eens ergens merkbaar zijn... dat kan in iets stoms zijn, zoals een dakraampje dat niet denderend meer goed sluit/open gaat, of een niet uit te lijnen onderstel, of een deur die altijd zo net een klein beetje "valt" ...

alleszins, da's wat de auto van m'n moeder voorheeft .......
cleanbread

ja ,
eerst bedankt aan allen.

de wagen op zich is ok. zoals ik al schreef alles is mechanica ... zelfs geen voorlicht kapot ... de mistlampen wat uit zijn bumper ,maar de rest ok.
zeker 1 wiel te vervangen ,

van de wagen voor de plets was ik op zich tervreden ... ruime , veelzijdige diesel ...
ik ben er deze zomer mee naar belgie gereden ! 1300km ! heen
goed verbruik bij 110km/u en blabla.
ik heb er in geslapen in aug. in zwisterland ('google' een op "kangoo camper "http://www.kangoo4x4.com/kangoocamper.htm vb...

morgen weten we meer , dan bezoek ik de garage en beslis ik waarschijnlijk.

idd voor 2000€ heb ik geen kangoo ( net wat mijn vader zei)
Plaats reactie