Problemen bij warme start

Post hier al je vragen over de Kangoo
Plaats reactie
robin200

Hoi hoi,

een probleempje is de kop opgestoken bij de warme start. Na gereden te hebben en dan weer willen starten (boodschappie doen ofzo) slaat ie niet meer aan. Je kan starten tot je een ons weegt, maar hij geeft geen sjoege. Na een x aantal keren kort te proberen (soms na 3x soms na 5x geen logica zit erin) slaat ie plotsklaps aan. Er komen geen rookpluimen dan vrij. Hij start dan net zoals ie dat doet als bij een koude start; gewoon normaal.

Het gaat hier om een Kangoo 1.4 Spring (benzine).

Ik heb het idee dat er domweg geen benzine wordt aangevoerd in de keren dat we het proberen. Ergens opeens ziet de elektronica het licht en komt er wel gewoon benzine erbij en het zakie loopt. Waarom dit nu gebeurt als de motor al warm is en niet bij een koude start; wie het weet mag het zeggen (graag zelfs!). We zijn nu op vakantie en willen niet ergens vast komen te staan en de ANWB erbij moet roepen.

Iemand ideeen en/of testjes?
Ysegrim

Ik lees deze vraag nu pas. Ik heb vroeger een identiek probleem meegemaakt met een VW.

Mogelijk zit het euvel in de benzinepomp. Bij een warme niet draaiende motor deed zich hetvolgende voor.
In de benzinepomp bouwt zich bij afgezette motor druk op. De benzine verdampt. Normaal gezien kan deze benzinedamp uit de pomp gewoon weg naar de leidingen. Naargelang het systeem, is het mogelijk dat een bepaalde klep komt vast te zitten nadat de druk zich in de pomp heeft opgebouwd.

De pomp krijgt deze weerstand bij het starten niet overwonnen. Ik moest toen telkens even het aanvoerslangetje van de pomp losmaken om de druk er af te laten, wilde ik kunnen starten.

Bij een koude motor neemt de druk vanzelf af, en kan je dus zonder problemen starten.

Ik weet niet of dit bij jou de oorzaak is, maar mocht het euvel nog niet opgelost zijn, hoop ik je toch in de goede richting geholpen te hebben.
robin200

Al weer een tijdje gelee, maar het euvel is nog altijd present en sinds het weer wat warmer is buiten steekt het dagelijks de kop op. In de tussentijd ben ik bezig geweest met het probleem van dat de motor na het starten bij de eerste de beste afrembeurt afslaat. Uiteindelijk is nu het smoorklephuis schoongemaakt. Als dit het niet is moet ik richting de injectoren gaan, maar dit is dus een ander verhaal.
mbt het startprobleem, zou het de bdp sensor kunnen zijn? Als dit het is, moet dan het starten niet ook onder koude condities slechter gaan? Wellicht alle massacontacten langsgaan?

groet rob
MisterX
Car: R26R

Zeer waarschijnlijk bdp sensor defect,laat maar eens uitlezen.
Die dingen geven altijd de geest als de motor aan het afkoelen is.
En na een paar x proberen,doetie het weer.
robin200

Hey mister x, je hebt volledig gelijk. Ik heb de sensor laten vervangen en het starten gaat weer als een trein. Koud, warm, maakt nu niets meer uit. Dat een dealer daar niet op kan komen zeg :gun: Daar keer ik dus niet meer naar terug.
Plaats reactie