[Subwoofer en basspijp] Wat is belangrijkste verschil?

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Poekman

Beste mede renault-rijders,

ik heb rijd nu al een tijdje rond met een nieuwe JVC-radio, een sony 16,5 composetje en wat pioneers speakers achterin.

Nu wil ik binnenkort wat gaan aanschaffen voor een wat betere bass in m'n auto. Het hoeft geen extreme keiharde bass te zijn, maar wel dat als je m harder zet dat je wel wat 'voelt'.
Wat kan ik dan het beste nemen? Een versterker met een subwoofer of een versterker met een basspijp?
Ik wil max. € 170/180 uitgeven incl. bekabeling..

Die (goedkope) setprijzen van Ron de Vries bijvoorbeeld http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2642
, is dat wat voor mij misschien?

Het gaat om een Renault Clio uit 1994.

Alvast bedankt,

Poekman
luciano
Contacteer:

de versterker is wel maar 2 kanaals, en de watts komen precies op hetzelfde aantal, een versterker met meer watt dan de sub is nooit weg

Ik zou trouwens voor de sub gaan en niet voor de basskist, (daar heb ik zo'n kant en klaar gevoel bij)
Magicprey
Contacteer:

Als je toch een beetje bas wil hebben. als aanvulling op je geluid. dan zou ik een actieve sub nemen. das een kist met subwoofer en versterking in 1.

Ga echt voor meer kwaliteit dus dat de bass ook super moet klinken dan zou ik voor een losse versterker met sub gaan. (kist altijd zelf berekenen) De kisten van fabriek af zijn lang nie zo goed dan als je er zelf in bouwt van mdf!

Moet wel zeggen ga je voor losse componeten dan ga je wel meer kwijt zijn dan 180 euro voor een beetje kwaliteit. Ik heb zelf een sub van 80 euro (aanbieding mijn mzzl :p ) en een versterker van 450 euro! Maar een vriend van me verkoopt zelf goeie apparatuur, en daar betaal je dus ook weer veel meer voor. de goedkoopste versterker is daar bv 500 euro. het is wat je wilt ;) hoe ver ga je;)

Op Ron de vries

staat dus bv JBL BASS PRO 2 voor 159,00 euro
versterker met sub in 1 dus :)

of

Pioneer TS-WX206A voor 199,00 euro

Zelf heb ik slecht ervaring met pioneer :@ maar das ieders voor keur.

Mijn ICE is totaal jbl. Maar wel een losse sub. IK hou wel van het betere stamp werk >-) >-) >-) >-)

PS interesse in link je naar de ICE van die maat van me
klik dan hier

http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 309&Page=1
Poekman

Ik heb inmiddels aaaaaaaaaaallang een subje+losse versterker erin liggen. Racing-serie van Caliber. Komt nog best een takke herrie uit als je m goed afstelt. Voor een beginner is t wel leuk spul.

Maar toch nog bedankt voor t reageren.
Plaats reactie