Luciano's projectje

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
luciano
Contacteer:

heej,
Ik heb een renault megane 1,6 gekocht. Donderdag kan ik hem ophalen!
hier wat foto's

[img]http://img220.imageshack.us/img220/2035/renaultgekochtvq4.th.jpg[/img]

[img]http://img149.imageshack.us/img149/9359/renaultgekocht2qb2.th.jpg[/img]

Ik heb al wat aankopen gedaan, ik ga eerst geluid erin zetten, dat is het belangrijkste van mijn auto, ik heb een installatie aangeschaft maar heb een paar vragen

ik heb:
radio cdspeler/mp3
subwoofer (JBL 100 watt->250 RMS-10 inch + basskist)
Versterker (ZEUS 400 watt-> gebrugd)
2 normale speakers (moet ik nog iets voor halen)

nu was mijn vraag, hoe krijg ik dit het beste geinstalleerd, wat zijn punten waar ik goed op moet letten, waar ik rekening mee moet houden, eventuele andere ideen qua audio.
Alles is welkom! zou ook graag willen horen of het goede aankopen zijn of niet(A)

mzzll :bang:
Laatst gewijzigd door luciano op di 24 okt 2006 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Dennis_16v

Nou wat je kan doen, ist zelfde als mij bijv. ik heb eerst mijn afmetingen van mn kofferbak opgemeten. Daarna heb ik dit uitgezaagd, en vervolgens kun je dit bekleden, en erop monteren. Ik zou als ik jou was ook nog nog even een condensator halen. Hierbij kun je zolang je maar wilt je muziek afspelen, zonder dat je alles op je accu aansluit.
Bij mijn vorige auto was t nl zo, (ik had dan wel n slechte accu), dat mijn accu binnen 10min leeg was.

Dit is dus wel een aanrader.
Ook maar meteen dan ff kabeltjes halen. Massakabel etc :)
luciano
Contacteer:

met dat uitzagen bedoel je de vloer van de kofferbak neem ik aan? is niet nodig vind ik:D

over die condensator, is dat echt nodig? als mijn accu goed is en oplaad tijdens t rijden? waarom is die dan nodig?
de muziek hoeft niet hard te gaan, gewoon zuiver!

thanks
luciano
Contacteer:

hmm net gehoord dat mijn distributieriem vervangen moet worden, weer 350 euro van mijn rekening:S

net rijbewijs opgehaald, hoe rlax is autorijden:D
1nsane

hij bedoeld dat je van bijvoorbeeld MDF een opstelling maakt die je zo in je achterbak kan zetten, is wel praktisch als je nog eens op vakantie gaat met je auto! en tja distri kan je beter vervangen inderdaad want als dat scheurt ben je verder van huis dan die 350 euro ;)
luciano
Contacteer:

opzich ook wel een idee van dat MDF, alleen ik ben 18 dus ben niet van plan om ver te gaan reizen;) en dan moet ik weer MDF regelen en vilt of iets dergelijks. Donderdag heb ik mijn auto en muziek, dan ga ik kijken hoe ik mijn basskist ga bevestigen... iemand ideeen? ik ken mensen die schroeven het vast, sommige met spanbanden.. wat is de beste manier??
op dat MDF frame na;)
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Gebruik goede voedings/massa kabels, met vergulde aansluitingen. Condensator is een echte aanrader ook wanneer je accu goed is. Als je eens je geluid wat harder zet knipperen je koplampen tenminste niet! :)
Verder lees de gebruiksaanwijzing van alles apparaten goed en werk alle goed af (isoleren) en zorg dat er geen sluiting kan ontstaan want dat is zonde! :beer:
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

luciano schreef:opzich ook wel een idee van dat MDF, alleen ik ben 18 dus ben niet van plan om ver te gaan reizen;) en dan moet ik weer MDF regelen en vilt of iets dergelijks. Donderdag heb ik mijn auto en muziek, dan ga ik kijken hoe ik mijn basskist ga bevestigen... iemand ideeen? ik ken mensen die schroeven het vast, sommige met spanbanden.. wat is de beste manier??
op dat MDF frame na;)
MDF kun je het beste lijmen en erna vast schroeven!!
luciano
Contacteer:

ja ik ga alles nauwkeurig doen, ik heb de tijd ervoor en het hoeft er niet in 1 x in te zitten, ahlf werk hou ik niet van.. maar wat is nu precies het nut van zo'n condensator? is het belangrijk, en ken je die makkelijk later nog ertussen bevestigen? oh en kheb er een setje bedrading bij gekocht die hij me aanraadde dus dat zal wel goed zitten dan

iig bedankt voor de reacties:D
Haas
Car: Megane RS

als je radio standje BOEM BOEM staat, heeft je subwoofer nogal wat stroom nodig. Telkens als je sub uitslaat, daalt de spanning dus. Een condensator vangt dat dus op, kort door de bocht gezegd :)
luciano
Contacteer:

hmmm ok, daar is de versterker toch voor om hem die energie te geven? mijn sub is 250 rms en versterker 400 watt, dat is dan toch voldoende, ik snap dat als k mijn sub vol open zet dat t dan veel energie kost, maar dat doe ik niet want dat gaat ten koste van de kwaliteit. mijn versterker sluit an op accu en mun sub op versterker, dan vraag ik me af als ik een condensator aanschaf waar heb ik dan die versterker voor? of zit het zo dat de versterker energie levert maar niet de 'klappen' opvangt en daar is de condensator voor?

thankss
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

je moet de condensator inderdaad zien als een buffer die de klappen opvangt..je versterker vangt niets op, die stuurt alleen het signaal naar de sub toe..kort door de bocht zal de versterker bij diepe (harde) bassen in je muziek stroom tekort komen, en dus zal het minder goed klinken. Een condensator zorgt ervoor dat ook tijdens de pieken er genoeg stroom is (tot op zkere hoogte natuurlijk)
Haas
Car: Megane RS

luciano schreef:...als k mijn sub vol open zet dat t dan veel energie kost, maar dat doe ik niet want dat gaat ten koste van de kwaliteit...
als je rommel hebt, wel ja.....Fatsoenlijke spullen kunnen echt wel hard (Tot niveautje over 'pijn in de oren') zonder te gaan kraken, ruisen oid...
paulvanrooij
Contacteer:

Haas schreef:
luciano schreef:...als k mijn sub vol open zet dat t dan veel energie kost, maar dat doe ik niet want dat gaat ten koste van de kwaliteit...
als je rommel hebt, wel ja.....Fatsoenlijke spullen kunnen echt wel hard (Tot niveautje over 'pijn in de oren') zonder te gaan kraken, ruisen oid...
:ja:
138.0 dB >-) 8) :bang: (~)
Afbeelding
luciano
Contacteer:

JBL en Zeus, opzich goeie merken toch? maar het is dus verstandiger om een condensator erbij te zetten..vrijdag installeer ik het, test ik het uit en dan horen jullie het wel:D

bedankt voor de reacties :worship:

Wat vinden jullie trouwens van het merk kingstech? (cdspelertje met mp3)
206 rc

heb zelf heel lang 3 versterkers. van ultimate gehad. een ondermerk van phoenix gold..2 van 1000 watt per stuk die stonden allebei op een wooffer. en nog een versterker voor me boxen van 560 watt een vierkanaals.en mijn wooffers waren 800 watt de stuk merk cerwin vega.. was super goede kwaliteit en duur :~ maar het is alle centen waard ..ik heb het allemaal verkocht omdat ik me kofferbak nodig had voor het klussen, maar heb er best spijt van, was echt gruwelijk hoe hard dat ging. dus dit is echt een aanrader voor degene die nog audio aan willen schaffen.. groete
Dennis_16v

sorry dat ik niet meer rwageerde, maar ik zie dat ze je vragen al hebben beantwoord :)

Wat je kan doen is m ook niet aanschaffen, maar dan moet je wel zorgen dat als je pas je auto hebt gestart, je de radio pas aanzet.

NIET OP CONTACT LATEN DRAAIEN

echte aanrader, heb er zelf ervaring mee :D

zal er ook ff bij vertellen waarom, bij mn vorige auto (Honda CRX) was de accu best slecht, ik toen als auto-n00b, toen de dag van mn stage er weer op zat, geluid ff aan, sigaretje roken, en 5/10min later wilde ik m starten... kreeg m niet meer aan de praat. Kon paps van mij naar mn stage komen om vervolgens startkabels aan te sluiten... niet echt n pretje :lol:
luciano
Contacteer:

ja ok klopt, is opzich wel logisch alleen niet dat t zo snel gaat;) maar dat weet ik nu dus das wel handig, meestal ga ik mijn auto in om te rijden dusja:p, nee maar dan zorg k er gewoon voor dat ik hem nooit 'los' aanzet. iig bedankt :worship:

kmaak foto's wanneer t allemaal compleet erin zit
luciano
Contacteer:

hmm kheb een probleempje, de accu heeft een kabel naar versterker lopen
de radio 3 naar de versterker en de versterker 2 (gebrugd) naar de subwoofer.
Vanaf de versterker ook een naar het chassis, die naar de minpool loopt..

WAT doe ik verkeerd:S

Waar ergens op de accu moet ik die bevestigen (+ pool) gewoon om die schroef heen toch? van de radio 2 tulip stekkers (ofzoiets) en eentje die naar deremote loopt in de versterker...

ik snap er niks meer van, van het boekje word ik ook niks wijzer
Martijn Kool

wel een goede massa gepakt?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
luciano
Contacteer:

je bedoeld het aantal watt van de sub tegen de versterker afwegen? a;)
CChris

luciano schreef:JBL en Zeus, opzich goeie merken toch? maar het is dus verstandiger om een condensator erbij te zetten..vrijdag installeer ik het, test ik het uit en dan horen jullie het wel:D

bedankt voor de reacties :worship:

Wat vinden jullie trouwens van het merk kingstech? (cdspelertje met mp3)
kingstech......niet doen, prutzooi

enneuh de Zeus is ook niet echt geweldig, JBL is leuk om mee te beginnen, maar dan zou ik toch echt even binnenkort voor wat beters gaan kijken.......enneuh staar je niet teveel blind op het aantal watts wat ze in advertenties etc aangeven. :wink:
R 5 Convertible Rulezz
luciano
Contacteer:

kingstech--> ik begin net dus dat kan nog wel
zeus--> is redelijk
jbl-> is ongeveer de top net als rockford dus niks om mee te beginnen mja;) hij doet t in ieder geval, nette bass erin:D moi geluid, zal morge foto's maken:D
paulvanrooij
Contacteer:

JBL de top? neuh....
Robke
Car: Lexus IS250

Whahahaha, JBL de top. :lol:

Leuk spul als je wat muziek wilt voor niet teveel centen, maar verder.....
1nsane

maar komt toch best aardig geluid uit, zeg ik uit dagelijkse ervaring :D
luciano
Contacteer:

wat is volgens jullie dan de top qua auto-audio?

ik d8 dat rockford en jbl de grootste en beste waren

er komt idd goed geluid uit;)
CChris

luciano schreef:wat is volgens jullie dan de top qua auto-audio?

ik d8 dat rockford en jbl de grootste en beste waren

er komt idd goed geluid uit;)
persoonlijk ga ik voor een compo-setje voor focal, de versterkers van audison en de sub ben ik zelf nog niet helemaal over uit........audio system, polk, hertz, evt rockford, óf wat ook nog een goeie is. 1 van RE-audio (Resonant Engineering). maar dat zijn mijn persoonlijke keuzes natuurlijk. oh en als radio een Alpine...... :)
R 5 Convertible Rulezz
206 rc

phoenix gold.. infnity, boston, zulk spul en zeker als ze via versterker gaan . super zuiver ...
luciano
Contacteer:

hmmm er zijn dus nog meer merken waar ik nooit van gehoord heb, nja tgeluid is goed dus laat ik zo (foto's komen nog) nu was mijn volgende vraag, hoeveel cm kun je je auto verlagen (zonder schroevenset) ik dacht 3 6 en 9, is dat zo?
luciano
Contacteer:

kheb vandaag besteld

pook
handrem
pedalen
stoelhoezen (zwart) (stoelen zelf is te duur:p)
traanplaat automatten

dinsdag komt er led in, bij de pedalen en misschien ergens achterin
Plaats reactie