Auto met waterschade, wel of niet kopen?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
bjorntje

Hallo peeps, Ik heb een cliotje 1,8 16V op het oog met waterschade. De verkoper heeft al aangegeven dat de kabelboom en het interieur vervangen moet worden.

Hoe dan ook moet alles van de auto gehaald worden om overal het vocht vandaan te krijgen.

Ik ben totaal nog niet thuis in renaultjes (ben vooral een vw man) dus kunnen jullie een indicatie geven waar ik tegen aanloop en wat de kosten zijn van een interieurtje, kabelboom, computer, etc.

Ik hoor het graag van de heren en dames experts :biertjuh:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

NIET KOPEN! :)

Dat kan alleen maar fout gaan. Electronica en plaatwerk gaat echt heel snel naar de klote van vocht. Ik zou de gok absoluut niet wagen, behalve als je de auto gratis krijgt.
Haas
Car: Megane RS

ik dnek dat ik al weet welke je op het oog hebt, maar goed...

over het algemeen zou ik de gok alleen wagen als je deze 'krijgt' voor de onderdelen en dan nog, moet je kijken wat er nog bruikbaars aan zit. Blok kan een waterslag gehad hebben en dus onbruikbaar, interieur gaat meestal stinken enz...

Tenzij je m krijgt voor een knaak en een rol drop, zou ik het niet doen...
bjorntje

Ehmm, met waterslag bedoel je dat de motor nog draaide toen de auto te water ging?

@ haas, zal idd wel dezelfde zijn denk ik.

Ik mag graag hobbyen (vooral aan vwtjes, maar renaultjes kan ook best leuk zijn) en anders bouw ik het blokje in de Clio 1.4 (of 1.2, weet het niet zeker wat het is) die ik thuis heb staan. Dan heb ik gelijk de ophanging compleet enzo. Die gozer wil er 375 voor hebben. Ik heb 300 geboden..... Maar dat kan ik beter niet doen? (ook niet voor evt ombouw in de 1.4?)
Plaats reactie