Florus' Zwarte 5 GT Turbo
-
- Contacteer:
is er neit wat aan gedaan dan?
Ja,erg hé...........Steven schreef:Ga je nu denken dat er iets mis is omdat ie zo snel is? Mafketel

Volgens mij gaat ie op 0,8bar gewoon pingelen,vanaf het moment dat de turbo volle druk leverd,hoor 'k een soort van ringkelend/krakend geluid.
Zodra 'k de druk terugschroef naar 0,6 dan hoor 'k het niet

Dus eigenlijk voor de zekerheid ff op een bank,of ff de sproeier opboren,of gelijk groep-a carb.,of.....of,...of..............

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Injectie derop dan! 

Nou, 't probleem is opgelost,de ontsteking die 'k van iemand hier had overgekocht,blijkt verrot te zijn,heb dus zo'n 400KM met een pingelende motor rondgereden
Heb de 209 van de Blauwe GT erop gezet, en nu draait 't blok zonder raar krakend/krisperend geluid onder de kap

Heb de 209 van de Blauwe GT erop gezet, en nu draait 't blok zonder raar krakend/krisperend geluid onder de kap

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zo das lekker ......nu maar hopen dat het niet te veel schade heeft aangebracht........
-
- Contacteer:
Schade door pingelen is zo gebeurd he.
Ik heb hier nog wel 2 208-en liggen, alleen of ze allebei werken, geen idee.
Ik heb hier nog wel 2 208-en liggen, alleen of ze allebei werken, geen idee.
Vandaag ff......
heen en weer geweest naar Almelo, daar bij Blackeagle een Zeer nette Renix 209 incl. behuizing opgehaald
Vanavond ff ingebouwd,zit nu netjes in de behuizing achter 't schutboord.
Net nog ff getest,blokkie draaid prima,zonder gepingel
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart54.jpg[/img]

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Beter
-
Florus schreef:Vandaag ff......heen en weer geweest naar Almelo, daar bij Blackeagle een Zeer nette Renix 209 incl. behuizing opgehaald
![]()
ah dat was jij dus, ik was degene die de koni`s kwam oppikken

-
hahahaHaas schreef:ja, bij mij ook,
me buurman zeg maar steeds, hoop dat je je rommel opruimt voo rje dood gaat, anders zitten je pa en ma met die troep

Hoe durft je buurman dat te zeggen..

R5GTT. Drive it like you stole it
Ik heb ook nog wel een setje ph.1 koni's liggen. Ph.2 ook trouwens.
Is overigens wel alleen de voor dempers, achter heb ik niet.
Is overigens wel alleen de voor dempers, achter heb ik niet.
't Moet eigenlijk (nogsteeds) een beetje low budget blijven,voor zover 't nog gaat..........paz-maniac schreef:is dit nix dan voor je florus??
http://www.kapaza.be/detail/3486923/Kon ... Turbo.html

KOOPUH...............Steven schreef:Die arme blauwe

Blauwe heeft net nieuwe bougies gehad,en krijgt v/d week z'n ontsteking weer terug

Dus als er nog een daggie mooi weer komt,wordt ie nog ff uitgelaten,zoniet wordt 't een lange winterslaap..........

En toen zat er weer een tik in 't blok.................[img]http://smile.smilies.nl/393.gif[/img]
Hoorde 2 weken geleden een tik in 't blok
,dus toen voor de zekerheid maar ff de carterpan gelicht en naar 't lagerwerk gekeken,en daar mankeerd dus helemaal niets aan
,dus maar weer dichtgemaakt en verder gereden.
Nu weer 500km verder wordt de tik harder,wederom de olie ververst en die ziet er dus erg metallic-achtig uit,alleen bezinkt het spul niet i/d olie,drijft er een soort van op/doorheen......
En omdat het lagerwerk verders niks mankeerd,vermoed ik dus dat er nu een pistonlager een beetje dwarsligt
Maajaa, maar 1 manier om erachter te komen...................
Tyfus ding...........
Hoorde 2 weken geleden een tik in 't blok

Nu weer 500km verder wordt de tik harder,wederom de olie ververst en die ziet er dus erg metallic-achtig uit,alleen bezinkt het spul niet i/d olie,drijft er een soort van op/doorheen......
En omdat het lagerwerk verders niks mankeerd,vermoed ik dus dat er nu een pistonlager een beetje dwarsligt

Maajaa, maar 1 manier om erachter te komen...................

Tyfus ding...........
-
jaja, die blackeagle hebt nog beste leuke hebbedingetjes voor de renault
Wordt al aardig kaal hiero onder het afdak, schuur, garage.....tuin

Wordt al aardig kaal hiero onder het afdak, schuur, garage.....tuin

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
misschien hele domme opmerking hoor
nokkenasslijpsel misschien?
of ketting?
of tandwielen?
nokkenasslijpsel misschien?
of ketting?
of tandwielen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
volgens mij heb je weinig keuze, of open maken of gewoon rijden totdat ie echt stukgaat...
Immer wieder die verdammte Holländer
Als de kop er af is kun je de nokkenvolgers er uit trekken en met een lampje er in kijken. Misschien kun je het ook al aan de volgers zien.Florus schreef:Kan de kop wel lichten,maar dan zie 'k nog niet veel(behalve de nokken),en voor de nokkenas eruit kan moet eerst 't blok weer uit de auto.
suc6
gr sander
dit zijn idd je enige optie's, kan je hem mischien toch beter terug open gooien. Dan is de schade mischien minder groot dan dat je door rijd tot ie er echt mee stopt.-Ray- schreef:volgens mij heb je weinig keuze, of open maken of gewoon rijden totdat ie echt stukgaat...
Heb je lang en of veel gereden met pingelende motor??
R5GTT. Drive it like you stole it
Je kunt eens kijken of het aan een magneet blijft hangen, dan is het in ieder geval ijzer.Florus schreef:Nu weer 500km verder wordt de tik harder,wederom de olie ververst en die ziet er dus erg metallic-achtig uit,alleen bezinkt het spul niet i/d olie,drijft er een soort van op/doorheen......
Als dat allemaal niets aan te zien/voelen is en de materie blijft niet aan de magneet hangen dan kan het wel eens een kantelde zuiger zijn.Florus schreef:Net de carterpan eronderuit gehaald,alle lagerkappen gelicht,en gewoon helemaal niets te vinden,pistonlagers hebben ook totaal geen speling,alles ziet er gewoon tiptop uit............
Snap er echt geen snars meer van............
Dat komt doordat de zuiger te warm wordt, te weinig benzine of verkeerde ontsteking.

gr sander
de lagering van je nokkenas kun je zoweizo niet bekijken op deze manier.
mooi kut dit zeg....
mooi kut dit zeg....

Heb denk zo'n 500km met pingelende motor rondgereden..........paz-maniac schreef:dit zijn idd je enige optie's, kan je hem mischien toch beter terug open gooien. Dan is de schade mischien minder groot dan dat je door rijd tot ie er echt mee stopt.-Ray- schreef:volgens mij heb je weinig keuze, of open maken of gewoon rijden totdat ie echt stukgaat...
Heb je lang en of veel gereden met pingelende motor??

Doordat een RTC-er mij een verotte ontsteking aansmeerde

Kantelende zuiger wordt dorogaans minder als ie warm word.
Overigens is dát niet echt iets om je druk om te maken, daar wordt een motorje heel erg oud mee
Probeer eens wat bougies uit te trekken, misschien dat je kan horen of een cilinder onder weinig belasting minder of anders tikt?
Komt het vanuit de kop of vanuit het blok?
Overigens is dát niet echt iets om je druk om te maken, daar wordt een motorje heel erg oud mee

Probeer eens wat bougies uit te trekken, misschien dat je kan horen of een cilinder onder weinig belasting minder of anders tikt?
Komt het vanuit de kop of vanuit het blok?