R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

en als ie straks een btje inbrandt wordt 't nog erger :) mooier en dieper :)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Car: GTT

Mrtn schreef:en als ie straks een btje inbrandt wordt 't nog erger :) mooier en dieper :)
dat is ie denk ik al is namelijk de oude uitlaat van peter5gtturbo.
en hij bromt goed ze horen me van ver aankomen hoorde ik gisteren 2 maal.
En je ziet iedereen om kijken van wat komt daar nou aan :D
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Danny van Duren schreef:ze hoorde me al op afstand aankomen met deze uitlaat er onder.
hij klinkt goed en erg hard :p :D
(Y) Dé reden waarom ik weer een Peco wil. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Danny van Duren

Martijn schreef:
Danny van Duren schreef:ze hoorde me al op afstand aankomen met deze uitlaat er onder.
hij klinkt goed en erg hard :p :D
(Y) Dé reden waarom ik weer een Peco wil. :D

het klinkt inderdaad erg vet mocht alleen af en toe wat zachter
Danny van Duren

vandaag een oliekoelersusteem van een 5AT gekregen :p
aankomend weekend als ik tijd heb maar eens op de GTE fixen :p
mark 5t
Contacteer:

loopt die nieuwe motor nu ook snoei hard?
en op hoeveel boost?
moet echt wel als een kanonskogel gaan .
Menno

Danny van Duren schreef:vandaag een oliekoelersusteem van een 5AT gekregen :p
Zorg dat je die slangen goed vast zet op de koeler. Degelijke klemmen gebruiken. Willen nog wel eens losspringen, garantie voor motor-totaalschade.
rev it like a rental
Danny van Duren

mark 5t schreef:loopt die nieuwe motor nu ook snoei hard?
en op hoeveel boost?
moet echt wel als een kanonskogel gaan .
hard valt wel mee valt tegen vooral met warme weer temp hoger en inhouden
boost standaart

afgelopen week een 480T stuk achterna gezeten had 3 km minder gereden dan mij bij beide wagens gelijk de moterkap open bij mij kwam de warmte tegemoet en bij hem was het gewoon normaal. der blijft schijnbaar te veel warme lucht onder mn moterkap hangen zei hij.

maar de voor bumper word aangepast op plaats van mistlampen komen van die luchthappers een gaat naar de luchtfilter en eentje komt een oliekoeler als het gaat achter te hangen.
en volgende week misschieen een grotere radiateur erin.(r19)
en dan kijken of de temp. onder de kap wil zakken

want de temp op de meter verschilt ook veel kwa weer:
warm weer zoals vorige week 2e streepje fan continu aan
zoals dese week net onder 2 streepje en met wind erbij iets over 1e streepje op de orginele temperatuur meter.

beetje groot verschil lijkt me of heb ik het mis?
mark 5t
Contacteer:

dat ding van jou is gewoon niet helemaal ok.

nalaten kijken door een expert op dat gebiedt doet wonderen.

succes
Danny van Duren

mark 5t schreef:dat ding van jou is gewoon niet helemaal ok.

nalaten kijken door een expert op dat gebiedt doet wonderen.

succes
hmmz ik weet het maarja bij de volvo zien ze hem liever niet dus(te oud en renault)
en de expert hier heb ik al verschillende berichten gestuurd.
Abel
Über-Spammer

berichten gestuurd??

Maak eens een afspraak met Menno dus. Die hangt zijn apperatuur er aan en kan je waarschijnlijk het probleem uitleggen
Danny van Duren

Abel schreef:berichten gestuurd??

Maak eens een afspraak met Menno dus. Die hangt zijn apperatuur er aan en kan je waarschijnlijk het probleem uitleggen
heb hem al gemaild zodat we een afspraak zouden kunnen maken maar geen reactie
mark 5t
Contacteer:

misschien is ie op vakantie?
Danny van Duren

mark 5t schreef:misschien is ie op vakantie?
heb al reactie gehad van menno we moeten even kijken waneer we beide tijd hebben.

maar heb onder tussen heb ik maar al een oliekoeler gemonteerd achter de vorobumper waar de mistlampen horen te zitten met als resultaat koelvloeistof temp omlaag, temp. onder moterkap omlaag, (en inlaatspruitstuk is ook weer vast te pakken na stukje rijden)

wagen trekt ietsje beter maar nog niet 100%
denk zelf brandstofprobleem nog want als ik retour dicht knijp loopt ie goed en kan de turbodruk ook omhoog en gaat de wagen als een speer :D
maar ik wil er menno eerst nog na laten kijken en tot dan blijft de turbodruk standaart.
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op vr 11 aug 2006 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Danny van Duren

Menno schreef:
Danny van Duren schreef:vandaag een oliekoelersusteem van een 5AT gekregen :p
Zorg dat je die slangen goed vast zet op de koeler. Degelijke klemmen gebruiken. Willen nog wel eens losspringen, garantie voor motor-totaalschade.
heb er bij mn pa op het werk (garagebedrijf) gehaald zijn zelfs roestvrijstale
Abel
Über-Spammer

Danny van Duren schreef: denk zelf brandstofprobleem nog want als ik retour dicht knijp loopt ie goed en kan de turbodruk ook omhoog en gaat de wagen als een speer :D
maar ik wil er menno eerst nog na laten kijken en tot dan blijft de turbodruk standaart.
Heb je al eens een andere pomp gemonteerd? of een drukmeter aan je benzine leiding gehangen??
Danny van Duren

Abel schreef:
Danny van Duren schreef: denk zelf brandstofprobleem nog want als ik retour dicht knijp loopt ie goed en kan de turbodruk ook omhoog en gaat de wagen als een speer :D
Heb je al eens een andere pomp gemonteerd? of een drukmeter aan je benzine leiding gehangen??
ja heb een gtt pomp gemonteerd heb ik van Daan (haan) gekocht gehad.
en benzinedruk heb ik gemeten ja vandaag 2.7 bar stationair en onder rijden 3.2 tot 3.5 bar.

als ik de retour dichtknijp zo dat ie onder het rijden 4.5/4.7 bar blijft dan rijd ie goed maar dan staat ie stationair te verzuipen.en kan ik de turbodruk ook zonder pardon ineens omhoog zetten .
Danny van Duren

weer effe updatje heb ipv nieuwe brandstofdrukregelaar een PBV gekocht.
en die ingesteld op de druk die volvo aangeeft en wagen loopt stuk beter.
alleen nu wou ik ook meteen co goed afstellen.
daarvoor zit zo`n schroef in de maf sensor maar nu reageert ie daar ineens niet meer op, 3 maanden geleden wel.

ik dacht dat zet ik nog effe goed en dan ga ik naar de expert om hem te laten checken.

en dan een vraagje over achterasverlaging.
ik wil mn achteras gaan verlagen want heb nu hier een trekker liggen om de torsie-assen ermee eruit te trekken maar hoeveel zakt een gtt per tandje? of is dat verschillend?
Danny van Duren

wil ik vanmorgen de gte pakken die stond sinds zondag stil
gaat ie langzaam rond denk accu naar de klote.
dus de campus gepakt.
ik na mn werk kijken 3 keer starten en gewoon goed.
4e keer starten klik niks meer startmoter overleden :(
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
ik wil mn achteras gaan verlagen want heb nu hier een trekker liggen om de torsie-assen ermee eruit te trekken maar hoeveel zakt een gtt per tandje? of is dat verschillend?
Gewoon eruıt halen ....dık ın vettten met koperspray
krık onder het reserve wıel en laten zakken op de hoogte dıe jıj wıl ( zakt altıjd nog ıets terug halve cm ofzo )

Hup assen erweer ın net zolang rond draaıen ( de juıste tandjes tegen over elkaar ) tot dat dıe er soepel ın glıjd.....

krık eronder vandaan ....kıjken ha zo ıs het nıet goed hup weer ff eruıt en het zelfde verhaal herhalen ...

dat ıe per tandje zoveel zakt ????? probeer de tandjes maar eens te tellen en te onthouden enz
Danny van Duren

jochem de haas schreef:
Danny van Duren schreef:
Gewoon eruıt halen ....dık ın vettten met koperspray
krık onder het reserve wıel en laten zakken op de hoogte dıe jıj wıl ( zakt altıjd nog ıets terug halve cm ofzo )

Hup assen erweer ın net zolang rond draaıen ( de juıste tandjes tegen over elkaar ) tot dat dıe er soepel ın glıjd.....

krık eronder vandaan ....kıjken ha zo ıs het nıet goed hup weer ff eruıt en het zelfde verhaal herhalen ...

dat ıe per tandje zoveel zakt ????? probeer de tandjes maar eens te tellen en te onthouden enz
ok bedankt maar zal eerst morgen als ik met de startmoter bezig ben de assen al enkele malen inspuiten, lijkt me ook wel verstandig als ik dat van iedereen hoor die er al mee heeft liggen vechten.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ja ff JB 80 halen en gaan met die banaan
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

je kan hem op 6 plekken ınspuıten .......2x mıdden 2 x bınnenzıjde achterbrug 2x buıtenzıjde ( onder het dopje zeg maar )

suc6
Danny van Duren

jochem de haas schreef:je kan hem op 6 plekken ınspuıten .......2x mıdden 2 x bınnenzıjde achterbrug 2x buıtenzıjde ( onder het dopje zeg maar )

suc6
klopt had ik gezien maar zat eigenlijk weinig roest op die plekken, maar velagen achter is uitgesteld. ivm dat ik gisteren heb moeten uitwijken voor ik denk een zatte chauffeur :gun: die in een keer op mijn weghelft kwam en ook natuurlijk doorgereden is :gun: en dus met twee velgen tegen en langs een hoge stoeprand geknald ben :(

resultaat zover ik nu gezien heb 2 velgen zwaar beschadigt enstuur staat scheef. vanavond maar eens kijken in de garage als er niet meer stuk is :(
Abel
Über-Spammer

Tjees jij hebt ook wel pech he... :@
Danny van Duren

Abel schreef:Tjees jij hebt ook wel pech he... :@
ja nogal, zou eigenlijk volgende week waarschijnlijk naar menno gaan da kan dus niet doorgaan :( , en de 16e paar daagjes weg met mn vriendin maarja hopelijk zijn dan de nieuwe velgen binnen.

morgen maar eerst eens kijken of er niet meer mankeert aan de wagen.
en ook meteen 2 nieuwe velgen bestellen. en als die er zijn gaat de achteras pas omlaag. heb verder eigenlijk niks aan de wagen gemerkt dus geen geluiden alleen dat stuur scheef staat.

maarja al met al gaat het weer geld kosten :( omdat zo`n zatte eikel met zo`n klote ster (met p**ls kent.) toch gaat rijden :gun:
Danny van Duren

De nieuwe velgen zijn binnen en zitten eronder :)
D wagen van onder bekeken alles ziet er netjes uit niks wat raar staat dus ben bang dat mn fuseestuk beetje krom is. Maarja binnenkort maar laten uitlijnen opnieuw
en kon voor weinig een hagelnieuwe luchtmassameter over kopen ivm verkeerde bestelling en kon niet truggegeven worden.

ding gemonteers en branstofdruk kon omlaag :)

alleen dan begint het na paar dagen begint ie te schokken
na tijdje stationair lopen afslaan.

met vochig weer op 3 cilinders dus bougiekabels vervangen.
hm nou onder het rijden valt ineens toerental weg en slaat wagen af.
maakt niet uit of de wagen warm is of koud en als ik hem dan weer start gaat de toerenteller niet omhoog en dan ineens omhoog en slaat ie weer aan.

en normaal als ik hem start schiet het toerenteller al omhoog door het starten

bdp sensor stuk? BDP sensor heb ik nieuwe besteld maar heb nog niks anders kunnen controleren. dat ga ik morgen doen maar de gte moet morgen weer rijden. Ivm dat ik maandag op vakantie ga met de GTE.

maar nog iemand andere ideeen wat het anders zou kunnen zijn?
Martijn Kool

je bent goed in "alles vervangen op de hoop dat dat het is" zeg :). wel pech heb je tot nu toe gehad...

succes ermee
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Danny van Duren

kool schreef:je bent goed in "alles vervangen op de hoop dat dat het is" zeg :). wel pech heb je tot nu toe gehad...

succes ermee
tja deze bd sensor heb ik besteld ivm hij morgen moet lopen en ze die niet op voorraad hebben en niet op de sloop.

en die luchtmassameter kon ik voor dat geld niet laten liggen wetende dat dingen heel erg vaak stuk gaan bij volvo
sieger everts
Contacteer:

gaat nooit iets stuk hoor

heb de afgelopen 7 weken ca 4000 km gerden met de 5 , niets kaput ,

volvo is gewoon betrouwbaar..

:bang:
Danny van Duren

vandaag bdp sensor vervangen de oude was erg vervuild.
maar probleem niet opgelost. :(
dan maar bobine controleren en als ik tegen de module tikte liep de wagen weer. oorzaak: gammele stekker.
meteen naar de sloop gereden en pas bij de derde sloop een stekker gevonden en meteen een reserve bobine meegenomen.
nieuwe stekker eraan gesoldeerd en starten en lopen :D

stukje gereden en hij bleef goed lopen hup de turbodruk omhoog :p (en op bepaald stukje kon ik een even hoge snelheid halen als met de Audi a4 2.8 v6 van mn pa :p )
Abel
Über-Spammer

>-)

hehe problemen nu allemaal verholpen?
Danny van Duren

Abel schreef:>-)

hehe problemen nu allemaal verholpen?
hij liep net lekker dus hoop van wel.
maar heb wel al met menno min of meer afgesproken dat ik binnenkort een keer naar hem toe ga om even alles na te lopen.
en ik had ergens gehoord dat hij ze ook kon chippen :p

vanaaf en morgen nog paar stukjes rijden en dan maandag een paar daagjes weg met mn vriendin en dus met de GTE naar zandvoort :)
Danny van Duren

woensdag avond trug uit zandvoort gekomen en de GTE heeft zich redelijk gedragen, heb het idee dat je het mengsel te traag regeld

en vandaag na 3 weken 2 keer per week de torsie-assen ingespoten te hebben, heb ik de achteras verlaagt

de bumpers en skirts eraf en trekker in asje gedraaid en een keer trekken en asje eruit ander kant 2 keer trekken en asje eruit
oftwel in 10 min de torsie-assen eruit :D
en nu nog de gewenste stand van de assen vinden na half uurtje klote
stond de GTE op gewenste hoogte :D
en weer opbouwen

foto`s volgen morgen
Danny van Duren

heb nog geen goede foto`s kunnen maken van de verlaging

maar heb afgelopen week ook een onderlip gemonteerd onder de gte
en hij staat nu nog maar zo`n 7.5 cm van de grond aan de voorkant :p
zaterdag even iets netter maken. en meteen bumper steun van bumper aanpassen. en dan gte wassen en poetsen en als het weer het toe laat foto`s maken

en dan nog tijd zien te maken om naar menno te gaan

verder heb ik een dubbeldins middenconsole gekocht voor de gte die moet ik nog aan passen zodat daar mn kachelbedienpaneel in komt en meters
Plaats reactie