Carminat in Espace 2006 slecht geluid, wat kan ik doen?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
fspikker

Hallo,

Drie vragen:
1 Kan iemand mij vertellen waar de versterkeruitgangen van het geintegreerde Carminat systeem zit in de nieuwste Espace?
2 Heeft iemand een oplossing voor de slechte Bluetooth kwaliteit (zowel ontvangst, maar vooral zenden (micorfoon?)
3 Hoe koppel je het door Renault geleverde DVD systeem (schermen in hoofdsteunen) op de AUX poort?

1
Ik heb deze zomer mijn nieuwe Espace lease auto gekregen. Geweldige auto. Carminat navigatie/MP3/bluetooth/cabasse erin. Helemaal top.. zou je denken. Het Carminat systeem integreert prachtig alle functies, maar aan het belangrijkste is kennelijk geen aandacht gegeven: het geluid.
Ik dacht dat het vervormen van het Cabasse systeem (bass en volume beiden op 3/4, en het trilt en kraakt de tent uit) veroorzaakt werd door de speakers. Eerst natuurlijk met de dealer in de slag geweest, resultaat: dit is nu eenmaal wat Renault levert, dan moet je bij Renault NL zijn. Kunnen wij niets aan doen. Ik heb ze verteld dat ik van mening ben dat mijn dealer voor mij Reanult vertegenwoordigt, daar zijn zij het dan ineens niet meer mee eens, vreemd. Met Renault NL moet ik nog in de slag, maar daar heb ik ook niet veel vertrouwen in gezien de ervaring met de dealer. Daarom ben ik zelf maar bij een caraudio speciaalzaak langsgegaan. Ik heb er speakers tot 300 Watt in gehad en nog steeds die vervorming. Nu ben zelfs ik ervan oertuigd dat et niet aan de speakers maar aan de versterker van het Carminat systeem ligt.
Nu wordt de zaak ineens een stuk lastiger: als ik het goed wil hebben moet ik nu dus ipv even 4 speakers vervangen een eindversterker aan zien te sluiten op het geintegreerde systeem. Waar is dat aan te sluiten? Zitten er enkel speaker uitgangen op of ook een eindversterker / subwoofer uitgang?

2
De kwaliteit van het bluetooth systeem is zeer slecht. Ik kan het voor mijn werk niet gebruiken en zit daarom met een BT oordopje in mijn ato te bellen om nog een beetje verstaanbaar te zijn. Als ik met de carkit bel vragen mensen mij of ik in en badkamer zit, kopje onder ga er weer uit kom, achter de deur ga staan etc.. Als ik mazzel heb kan ik de andere kant verstaan.
Ik ben lang, dus de stoel staat in de achterste stand en mijn mond zit relatief hoog. Ik heb het gevoel dat de microfoon van de Blutooth carkit ongeveer op mijn buik gericht staat. Ik heb alle volume instellingen op max stan om er nog wat geluid uit te krijgen.
Ik heb de dealer verzocht de microfoon naar achteren te verplaatsen, zodat-ie dichter bij mijn mond zit. Volgens de dealer zou dat niet veel uitmaken, volgens mij heel veel, en het is in ieder geval een begin om het probleem te tackelen.
Uiteindelijk wilden ze het voor me doen: toen ik de auto kwam ophalen bleek dat het onmogelijk was de microfoon te verplaatsen omdat het zo prachtig geintegreerd is. Ook een externe mike erop aansluiten is ONMOGELIJK! Kan toch niet waar zijn! 2 draadjes, misschien goed afschermen, maar dan ben je er toch.. Ze hebben er dus enkel een nieuw microfoontje op dezelfde plek ingezet, resultaat: geen verbetering..
HELP!!

DVD heeft een uitgang, Carminat heeft kennelijk een AUX ingang, dus ik heb verzocht de boel aan elkaar te koppelen. Ook dit blijkt onmogelijk, er mist e.e.a. aan bekabeling wat vooraf meebesteld had moeten waorden. De monteurs vonden het zeer interessant, maar ook hiermee kon ik dus niet geholpen worden.

Ik ben het aardig zat. Ik heb het high end systeem van Renault en de basis is puur slecht, de dealer kan me niet helpen. Ik ga zeker met Renault NL in de slag, maar verwacht eerlijkk gezegd meer van dit forum.

HELP!!

B.v.d.

Groeten, Fred.
Robke
Car: Lexus IS250

Dat is nogal slecht.....

Ga er maar van uit dat je radio geen externe versterkeruitgangen heeft.
Je kunt er wel een versterker bij zetten, maar die moet dan wel een high input hebben, zodat je hem via je luidsprekerdraden aan kunt sluiten.

Probeer eerst eens de loudness en bas en dat soort vervormende dingen uit te zetten, dat scheelt vaak ook al aanzienlijk in vervorming.

Wat betreft het aansluiten van de DVD, lijkt het me sterk dat ze het niet zo aan kunnen sluiten aangezien het allemaal van Renault zelf is.

Je kunt zelf wel even kijken bij de radio, als ik het goed heb zit hij achter het linkerachterwiel in de kofferbak verstopt.

De microfoon moet mijns inziens ook wel verlengd kunnen worden, of de draad moet een bepaalde weerstand hebben.
P_alla_B

1: Het geluid valt niet echt heel veel beter te krijgen.Heb al diverse dezelfde klachten gehad.Er is van sony een versterker in de omgang om deze op je iso stekker aan te sluiten om de eindtrap wat hoger te leggen.
De radio zit trouwens onder het dashboard.Alleen toegankelijk dmv bovenkant van het dashboard uit te bouwen.

2:Bluetooth is een software probleem in het carminat-systeem.De fabrikant is bezig om hiervoor een update te creeren is dus nog in ontwikkeling.

3: Eventuele aux acc. is nu een kastje op de markt waarmee je memory-sticks , mp3 speler etc aan kunt sluiten op je radio. Kosten iets van 170 euro ex.btw.
fspikker

Robke,

Bedankt voor de tips.
Bas eruit, dan kun je 'm inderdaad wel op 10 zetten, maar dat wil ik natuurlijk niet! Ik wil juist dat de bas dan zonder vervorming langs mijn broekspijpen blaast! Ik heb het afgelopen jaar een volvo, een audi en een mitsibishi gereden en stuk voor stuk had ik geen klagen over de audio, zelfs niet over het standaard geintegreerde systeem in de Mitsubishi! Renault blijft daarin kennelijk gewoon erg triest achter bij de rest.

Ik denk inderdaad ook dat ik een high input versterker nodig heb. Dan nog moet ik de speakeruitgangen van de radio weten te vinden. Ik heb al gehoord dat-ie waarschijnlijk onder het dashboard, onder de bestuurdersstoel of in de kofferbak zit ;o) Ik wacht eerst het antwoord van Renault wel even af. Ik wil natuurlijk het liefst een oplossing die niet ten koste gaat van de garantie.
fspikker

P_ala_B, ook bedankt!

Zou je me op de hoogte kunnen houden wanneer die upgrade beschikbaar is? Of heb je daar een bron voor die je me door kunt geven?

Wat bedoel je met de ISO stekker? Is dat zo'n autoradio-aansluitblok, zijn dat twee tulpstekketjes of heel wat anders?

Als iemand nog een goed plekje weet dichtbij de radio waar ik die versterker evt. kan verstoppen zou dat natuurlijk mooi zijn.
P_alla_B

Z`n iso aansluitstekker is idd z`n stekker blok.

Die update zal vanuit renault frankrijk verstuurd worden zodra ze binnen komen geef ik een seintje.
Als je via renault nl een klacht neerlegt wordt er misschien harder aangewerkt.
Welke dealer heb je je klacht neergelegt dan dat hun er niets mee kunnen doen??
Plaats reactie