hallo allemaal,
ik heb deze vraag eerder gesteld bij het model Laguna en nog geen reactie ontvangen. daarom stel ik het probleem ook maar hier op de electra afdeling.
de laguna van mijn vader heeft weer een vreemd probleem. de centrale vergrendeling met de a.b. werkt niet meer.
de vergrendeling werkt ook niet vanuit de portierslot bestuurderkant. alleen van de bestuurdersportier gaat het slot open of dicht. ik dacht mischien is de zekering wel stuk of zo. maar die is goed en het rare is de vergrendeling werkt WEL met de knoppen op de middenconsole....?
mijn vader heeft me wel verteld dat ie dit probleem langer had, als het heeft geregend of hij heeft de auto gewassen komen er veel waterdruppels uit het plafond. hij heeft toen de sensor die op plafond zit verwijderd en er kwam een plas water uit stromen. en sindsdien de sensor niet meer terug geplaatst.
ik heb dit waterprobleem ook eens gehad met mijn eigen megane.
het bleek dat de dakantenne niet helemaal goed afsluitte.heb toen de antenneaansluiting en gaatje in het dak goed schoongemaakt en het moertje toen strakker aangedraaid en het probleem was verholpen.
nu heb ik de printplaat, uit de laguna, van de a.b. sensor bekeken en er is sprake van lichte vochtschade , heb de print goed schoon gemaakt met alcohol. maar helaas de sensor reageert niet meer op de a.b.
moet ik misschien de computer resetten of a.b. opnieuw programmeren ?
hoe doe je dit ? voor ik het vergeet , het gaat om een laguna 1.8 RT van eind 94 als het goed is.
wie weet raad ? kan je bijvoorbeeld op de sloop een andere sensor halen en die er in zetten ? of kan dat niet door andere code of zo ?
ik hoor het heel graag.
groetjes Versace1
nogmaals probleem met de c.v. en de a.b. van laguna
ik wordt er ook helemaal gek van. Ben al zo lang bezig met zoeken naar de probs met een Laguna I 2.0 8v uit 96 van mijn oom (voorheen van me pa). Daar doet de CV het prima met de knop uit de middenconsole, maar niet met de AB van de sleutel. Reservesleutel geprobeerd, hielp niet. Batterijen vervangen, hielp niet. Ontvanger in plafond vervangen, hielp niet. Nu complete set, sleutel(zender), ontvanger en nieuwe computer erin gezet, probleem blijft erinzitten. Kabels doorgemeten op extreem hoge weerstandswaarden, ook niets raars. Minpolen eraf gehaald, handeltje gereset, helemaal niets helpt of brengt verandering.... Ook nog de boel opnieuw in laten lezen, ook geen succes... 
Ik ben t zowat aan t opgeven, wat ik ook vervang of nameet, het levert allemaal geen resultaat.

ik ben zeeeeeer benieuwd waar jij mee op de proppen komt.

Ik ben t zowat aan t opgeven, wat ik ook vervang of nameet, het levert allemaal geen resultaat.

ik ben zeeeeeer benieuwd waar jij mee op de proppen komt.
Ik ken iemand met een Laguna fase 1 die al vanaf het begin dat hij erin rijdt zo werkt.
Met de afstandsbediening ontgrendel je de bestuurdersdeur en dan moet je in de auto met de schakelaar de rest ontgrendelen.
Misschien staat er in het boekje iets van in hoe het systeem zou moeten functioneren?
Met de afstandsbediening ontgrendel je de bestuurdersdeur en dan moet je in de auto met de schakelaar de rest ontgrendelen.
Misschien staat er in het boekje iets van in hoe het systeem zou moeten functioneren?
daar heb ik niets kunnen vinde...
weet zeker dat mijn pa altijd met AB alle sloten tegelijk kon sluiten of openen.
weet zeker dat mijn pa altijd met AB alle sloten tegelijk kon sluiten of openen.
mijn vader heeft de auto al bijna 2 jaar en nooit problemen gehad met de ab en c.v. tot sinds een paar maanden er druppels water door het plafond komen. erg vaag allemaal. zal eens als de auto overdag beschikbaar is de sensor doormeten, misschien krijgt ie geen voedingspanning meer.....
weet er iemand hoe je de a.b. opnieuw kunt aanmelden ?
van mijn huidige megane hebben ze bij de dealer laten zien hoe ze de reserve sleutel weer hebben geactiveerd met een knoppen volgorde,c.v. knoppen lang ingedrukt houden tot je een klik klik hoort of zo iets. ben het alweer vergeten.....
weet er iemand hoe je de a.b. opnieuw kunt aanmelden ?
van mijn huidige megane hebben ze bij de dealer laten zien hoe ze de reserve sleutel weer hebben geactiveerd met een knoppen volgorde,c.v. knoppen lang ingedrukt houden tot je een klik klik hoort of zo iets. ben het alweer vergeten.....