centrale vergrendeling werkt niet meer

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
versace1

hallo allemaal,

de laguna van mijn vader heeft weer een vreemd probleem. de centrale vergrendeling met de a.b. werkt niet meer. de vergrendeling werkt ook niet vanuit de portierslot bestuurderkant. alleen dat portier gaat open of dicht. ik dacht mischien is de zekering wel stuk of zo. maar die is goed en het rare is de vergrendeling werkt WEL met de knoppen op de middenconsole....
mijn vader heeft me wel verteld dat als het heeft geregend of hij heeft de auto gewassen er veel waterdruppels uit het plafond komen. hij heeft toen de sensor die op plafond zit verwijderd en er kwam een plas water uit stromen. :lol:
ik heb dit waterprobleem ook eens gehad met mijn megane. bleek dat de dakantenne niet helemaal goed afsluit. moertje toen strakker aangedraaid en probleem verholpen.
nu heb ik de printplaat van de a.b. sensor bekeken en er is sprake van lichte vochtschade , heb de print goed schoon gemaakt met alcohol.
maar helaas de sensor reageert niet op de a.b.
moet ik misschien resetten of a.b. opnieuw programmeren ?
hoe doe je dit ? voor ik het vergeet , het gaat om een laguna 1.8 RT van eind 94 als het goed is.
wie weet raad ? kan je bijvoorbeeld op de sloop een andere sensor halen en die er in zetten ? of kan dat niet ?

ik hoor het heel graag.
knarF16V
Contacteer:

volgens mij is de sensor dan dus gewoon stuk,

je kan op de sloop een andere sensor halen,
maar dan moet je de sleutels er ook bij zien te krijgen, zodat je het AB gedeelte kunt overzetten op je eigen sleutel.

wat de deur betreft, dat hoort volgens mij zo,
als je de deur met de sleutel open doet, moet je eerst instappen om met de knop binnen de rest van de deuren open te doen.
is een veiligheids dingetje volgens mij. zodat je in verdachte of bedreigende situaties alleen de bestuurders portier open kunt doen..

gr frank
CLIO 16V --> 19 16V
Haas
Car: Megane RS

het werkt wat anders dan bij een clio, je moet dus een handzender hebben, een ontvanger in t plafond en de losse computer voor de centrale vergrendeling. je moet alles vervangen of geen van de drie... Ik heb eventueel alle drie nog voor je liggen. Als je daar interesse in hebt, hoor ik het wel...
knarF16V
Contacteer:

als je een losse ontvanger en computer hebt, vind het decodeergedeelte dan niet plaats in de computer waardoor je alleen het ontvangertje zou kunnen vervangen??

of wordt er in de ontvanger ook al aan het signaal gesleuteld???

gr frank..
CLIO 16V --> 19 16V
Haas
Car: Megane RS

heb vna diverse mensen gehoord dat je perse alle 3 moet vervangen enin praktijk bracht alleen een ander ontvanger me ook nergens... Dus er zal toch wat in elkaar zitten daar.
Plaats reactie