de laguna van mijn vader heeft weer een vreemd probleem. de centrale vergrendeling met de a.b. werkt niet meer. de vergrendeling werkt ook niet vanuit de portierslot bestuurderkant. alleen dat portier gaat open of dicht. ik dacht mischien is de zekering wel stuk of zo. maar die is goed en het rare is de vergrendeling werkt WEL met de knoppen op de middenconsole....
mijn vader heeft me wel verteld dat als het heeft geregend of hij heeft de auto gewassen er veel waterdruppels uit het plafond komen. hij heeft toen de sensor die op plafond zit verwijderd en er kwam een plas water uit stromen.

ik heb dit waterprobleem ook eens gehad met mijn megane. bleek dat de dakantenne niet helemaal goed afsluit. moertje toen strakker aangedraaid en probleem verholpen.
nu heb ik de printplaat van de a.b. sensor bekeken en er is sprake van lichte vochtschade , heb de print goed schoon gemaakt met alcohol.
maar helaas de sensor reageert niet op de a.b.
moet ik misschien resetten of a.b. opnieuw programmeren ?
hoe doe je dit ? voor ik het vergeet , het gaat om een laguna 1.8 RT van eind 94 als het goed is.
wie weet raad ? kan je bijvoorbeeld op de sloop een andere sensor halen en die er in zetten ? of kan dat niet ?
ik hoor het heel graag.