Accu Spannning: 12,45 Volt
Gemeten bij de stekkerverbindingen links onder de kap:
Stadslicht Spanning : 11,45 Volt
Dimlicht Spanning : 10,65 Volt
Grootlicht Spanning : 8,56 Volt
Terwijl de accu spanning nagenoeg 12,45volt blijft zakt overal de spanning eindeloos naar beneden en houd ik bijna geen verlichting meer over. Kaarsjes is het betere woord. Ik weet dat het o.a. een massa probleem is. Want zodra de verlichting aangezet wordt. Stijgt de oliedruk meter en stijgt de watertemp meter iets.
Waar moet ik beginnen met zoeken?
Spanningsverlies naar verlichting
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
De oliedruk en temp meter stijgen bij mij ook iets bij het aanzetten van de verlichting, dit is volgens mij ook vrij normaal.
Begin eens met een V4 meting (moet jij ook weten als Leerling Autotechnicus
) over de verlichting
Begin eens met een V4 meting (moet jij ook weten als Leerling Autotechnicus

Ik denk dat je accu stuk of leeg is?
Doet hij het ook als de motor loopt?
Doet hij het ook als de motor loopt?
met motor draaiend of uit?
uitHaas schreef:met motor draaiend of uit?
Met 2 multimeters zie je dat grootlicht 8,56 geeft terwijl de accu netjes 12,45 blijft!!!!Accu Spannning: 12,45 Volt
Gemeten bij de stekkerverbindingen links onder de kap:
Stadslicht Spanning : 11,45 Volt
Dimlicht Spanning : 10,65 Volt
Grootlicht Spanning : 8,56 Volt
Hang eens een extra massa kabel aan de motor en carroserie dmv 2 startkabels?
Die spanning van 12v op de accu is dus ook als het licht aanstaat? Dan is er duidelijk ergens een weerstand waar spanning over blijft staan, en dat is in 99% van de gevallen dan de massa-aansluiting.
Die spanning van 12v op de accu is dus ook als het licht aanstaat? Dan is er duidelijk ergens een weerstand waar spanning over blijft staan, en dat is in 99% van de gevallen dan de massa-aansluiting.