ACT: Renault 1916V.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
g-tech? Ik moet nog maar eens wat vaker gaan oefenen dan. En qua top dan? ik lees hier altijd van die mensen die makkelijk "ff" 200 rijden. Ik heb het in de vakantie even in Duitsland geprobeerd en daar kwam ik net aan de 190/195 zoiets(was wel met 2 man en auto vol spullen)
Banden, grip, schakelen, koppelingChristiaan schreef:Ik vroeg me af of iemand wel eens gekeken heeft hoelang de sprint van 0 naar 100 duurt? Volgens autoweek zou het in 8.5 sec moeten kunnen. Ik heb het iig wel eens geprobeerd voor de grap maar ik kom toch echt niet onder de 10 sec. Komt dit gewoon door ouderdom of kan er ook een andere reden zijn? Nee, ik schakel niet slecht![]()
Ik vroeg me ook nog af wat jullie topsnelheid is? ongetuned wel te verstaan.

Een koppeling die niet goed pakt scheelt zeker een seconde. Kun je makkelijk een burnout trekken? 10sec is zo heel slecht nog niet hoor.
Normaal moet je de auto vlot over de 200 kunnen trekken. Ook met 2 man en bagage.Christiaan schreef:g-tech? Ik moet nog maar eens wat vaker gaan oefenen dan. En qua top dan? ik lees hier altijd van die mensen die makkelijk "ff" 200 rijden. Ik heb het in de vakantie even in Duitsland geprobeerd en daar kwam ik net aan de 190/195 zoiets(was wel met 2 man en auto vol spullen)
Lukte op terugweg van Hermdorf ook met 2 man, auto vol en 215 banden.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dat is bij mij zeker niet het geval helaasmarcel16v schreef:Normaal moet je de auto vlot over de 200 kunnen trekken. Ook met 2 man en bagage.Christiaan schreef:g-tech? Ik moet nog maar eens wat vaker gaan oefenen dan. En qua top dan? ik lees hier altijd van die mensen die makkelijk "ff" 200 rijden. Ik heb het in de vakantie even in Duitsland geprobeerd en daar kwam ik net aan de 190/195 zoiets(was wel met 2 man en auto vol spullen)
Lukte op terugweg van Hermdorf ook met 2 man, auto vol en 215 banden.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Hoe lang zitten je bougies er al in, ik heb de ervaring dat een motor serieus vlotter reageert als oude, lang er in zittende versleten bougies worden vervangen door verse exemplaren.
Kan me voorstellen, dat als ze er echt lang in zitten, dat je top ook naar beneden gaat..
Kan me voorstellen, dat als ze er echt lang in zitten, dat je top ook naar beneden gaat..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Het is ook net wat voor versnellingsbak je hebt.. die van mij begint boven de 200 ook wel aardig te kruipen hoor.. tot de 195 loopt die vrijwel in 1x. die van Kool bijvoorbeeld, die hadden we met 2 man zo op de 215.. die heeft andere bakverhoudingen (draait 3700 RPM op 120km/h ofzo en ik 4000)Christiaan schreef:Dat is bij mij zeker niet het geval helaasmarcel16v schreef:Normaal moet je de auto vlot over de 200 kunnen trekken. Ook met 2 man en bagage.Christiaan schreef:g-tech? Ik moet nog maar eens wat vaker gaan oefenen dan. En qua top dan? ik lees hier altijd van die mensen die makkelijk "ff" 200 rijden. Ik heb het in de vakantie even in Duitsland geprobeerd en daar kwam ik net aan de 190/195 zoiets(was wel met 2 man en auto vol spullen)
Lukte op terugweg van Hermdorf ook met 2 man, auto vol en 215 banden.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mijn motor draait ook zo`n 3700/3800 toeren als ik 120 rijd. Ik zal ook m`n bougies eens vervangen. Is dat makkelijk zelf te doen als je een bougies sleutel hebt? Ook denk ik dat m`n kleppen gesteld moeten worden, als m`n motor draait is het net of je met een vaatje zout staat te schudden. Of zijn dit niet de kleppen?
Sorry, hoop vragen ik weet het
maar ik hoop stukje bij beetje wat wijzer te worden 
Sorry, hoop vragen ik weet het


Hoe oud zijn je riemen (distributie/multiriem). Dat zou ik me bij het schuddend-zoutvaatje kunnen voorstellen, dat die riemen of rollen wat herrie maken.
Kleppen stellen gaat/hoeft niet, is hydraulisch.
Kleppen stellen gaat/hoeft niet, is hydraulisch.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Geen idee hoe oud die zijn. Daarom worden ze binnen een aantal weken vervangen. Is het verstandig om dan ook gelijk de waterpomp mee te pakken?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
aan de andere kant voor de 40 euro geen rısıco
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dat was ook mijn gedachtejochem de haas schreef:aan de andere kant voor de 40 euro geen rısıco
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
die waterpomp zou ik idd ook mee pakken, dat zijn de koste niet
Bougies zijn makkelijk zelf te doen. met een kleine bougiesleutel en een lang verlengstuk heb je ze er zo uit. Kijk ook even of je bougieschachten netjes droog zijn. Hier wil wel eens olie in staan bij de 16v's. En draai de nieuwe bougies niet te strak. Ik meen maar 20-30 NM ofzo
Bougies zijn makkelijk zelf te doen. met een kleine bougiesleutel en een lang verlengstuk heb je ze er zo uit. Kijk ook even of je bougieschachten netjes droog zijn. Hier wil wel eens olie in staan bij de 16v's. En draai de nieuwe bougies niet te strak. Ik meen maar 20-30 NM ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Iemand enig idee wat een motorkap en koplampen van een fase 1 nog kosten? Weet niet echt wat ik ervoor zou moeten geven...
Beide, maar ik zou niet weten waar ik nieuwe 'namaak' koplampen moet gaan zoeken, bij renault zijn ze iets te duur denk ik.paz-maniac schreef:nieuw of gebruikt???
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
http://www.winparts.nl , hebben ze daar niet koplampen van een 16v? anders 2de hands, moet toch lukken voor een 75 euri's denk ik.
volgens mij is de waterpomp 82euro ex btw. en vervangen kan altijd nog bij dat ding, ding zit toch op de multiriem.jochem de haas schreef:aan de andere kant voor de 40 euro geen rısıco
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hehe, om even niet te beginnen over de wegligging toen met die snelheidRonald1916V schreef: Het is ook net wat voor versnellingsbak je hebt.. die van mij begint boven de 200 ook wel aardig te kruipen hoor.. tot de 195 loopt die vrijwel in 1x. die van Kool bijvoorbeeld, die hadden we met 2 man zo op de 215.. die heeft andere bakverhoudingen (draait 3700 RPM op 120km/h ofzo en ik 4000)

ok das waar. ach ja, bij geld in overvloed gewoon doen dusTom schreef:ding zit op de multiriem ja. Maar niet bepaald op een plaats dat je hem zo effe vervangt

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
nouja, geld in overvloed... ik zou t ALTIJD doen.. Blok uitbouwen voor zo'n kutpompie kost je meer...
Bart V schreef:De achterste steun kan je zelf stugger maken door wat parkers in de buitenbehuizing te draaien. De binnenste bus waar de bout doorheen zit kan dan geen kant meer op, mede afhankelijk van hoever je ze erin zou draaien.
De baksteun kan je ontlasten door een extra steun te monteren van een R19 diesel, welke boven op de bak zit.
De voorste steun is en blijft een waardeloze constructie bij de 19Ik denk dat als je een beetje creatief bent, je daar ook wel iets voor kan verzinnen om die wat stugger te maken, of te ontlasten.
is de extra steun die op de diesels zit niet dezelfde als de extra steun die op de bak zit bij een gtt. bij een gtt zit ie vast geschroeft met de bouten waarmee de bak aan je blok hangt. lag net onder mijn gtt en zag dat er daar dus ook nog een extra steun op zat
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
2 maand geleden een aanrijding gehad (niet mijn schuld) met dit als resultaat:
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]
Vanmiddag m'n auto opgehaald bij de spuiter. Hij is echt netjes geworden.
Schade gerepareerd, nieuwe motorkap zonder luchthapper
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0070.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0071.jpg[/img]
Nieuwe knipperlicht glaasjes, sierstrip in bumper meegespoten in kleur
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0072.jpg[/img]
Sticker achter de kentekenplaat weg
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0073.jpg[/img]
Siersticker uit die gleuf weg en gleuf meegespoten in kleur
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0074.jpg[/img]
Antennegat dichtgelast
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0075.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]
Vanmiddag m'n auto opgehaald bij de spuiter. Hij is echt netjes geworden.


Schade gerepareerd, nieuwe motorkap zonder luchthapper

[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0070.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0071.jpg[/img]
Nieuwe knipperlicht glaasjes, sierstrip in bumper meegespoten in kleur
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0072.jpg[/img]
Sticker achter de kentekenplaat weg
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0073.jpg[/img]
Siersticker uit die gleuf weg en gleuf meegespoten in kleur
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0074.jpg[/img]
Antennegat dichtgelast
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0075.jpg[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Strak hoor! ziet er goed uit!
weer het werk van Edwin en Marcel?

weer het werk van Edwin en Marcel?
-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Nope, zelfde spuiter die Catrinus z'n auto gespoten heeft.Paul1916v schreef:Strak hoor! ziet er goed uit!![]()
weer het werk van Edwin en Marcel?

-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Had je graag een motorkap zonder luchthapper? Ik vond die juist het stoerst. 

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
ZoietsArjen schreef:Netjes gedaan. Heb je er nu ook een echte kuipstoel (Sparco Maxi Cossi) in zitten?

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hij ziet er in ieder geval weer super uit! 

-
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
- Locatie: Sappemeer
Mwoah..... Vindt dit ook wel wat hebben. En ik heb nou geen last meer van vocht wat in de bougies terecht kan komen.Lady Justice schreef:Had je graag een motorkap zonder luchthapper? Ik vond die juist het stoerst.