ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

g-tech? Ik moet nog maar eens wat vaker gaan oefenen dan. En qua top dan? ik lees hier altijd van die mensen die makkelijk "ff" 200 rijden. Ik heb het in de vakantie even in Duitsland geprobeerd en daar kwam ik net aan de 190/195 zoiets(was wel met 2 man en auto vol spullen)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Christiaan schreef:Ik vroeg me af of iemand wel eens gekeken heeft hoelang de sprint van 0 naar 100 duurt? Volgens autoweek zou het in 8.5 sec moeten kunnen. Ik heb het iig wel eens geprobeerd voor de grap maar ik kom toch echt niet onder de 10 sec. Komt dit gewoon door ouderdom of kan er ook een andere reden zijn? Nee, ik schakel niet slecht >-)

Ik vroeg me ook nog af wat jullie topsnelheid is? ongetuned wel te verstaan.
Banden, grip, schakelen, koppeling :)
Een koppeling die niet goed pakt scheelt zeker een seconde. Kun je makkelijk een burnout trekken? 10sec is zo heel slecht nog niet hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Vooral niet je auto willen sparen als je in de buurt van die 8 seconde wilt komen :wink:
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Christiaan schreef:g-tech? Ik moet nog maar eens wat vaker gaan oefenen dan. En qua top dan? ik lees hier altijd van die mensen die makkelijk "ff" 200 rijden. Ik heb het in de vakantie even in Duitsland geprobeerd en daar kwam ik net aan de 190/195 zoiets(was wel met 2 man en auto vol spullen)
Normaal moet je de auto vlot over de 200 kunnen trekken. Ook met 2 man en bagage.

Lukte op terugweg van Hermdorf ook met 2 man, auto vol en 215 banden.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

marcel16v schreef:
Christiaan schreef:g-tech? Ik moet nog maar eens wat vaker gaan oefenen dan. En qua top dan? ik lees hier altijd van die mensen die makkelijk "ff" 200 rijden. Ik heb het in de vakantie even in Duitsland geprobeerd en daar kwam ik net aan de 190/195 zoiets(was wel met 2 man en auto vol spullen)
Normaal moet je de auto vlot over de 200 kunnen trekken. Ook met 2 man en bagage.

Lukte op terugweg van Hermdorf ook met 2 man, auto vol en 215 banden.
Dat is bij mij zeker niet het geval helaas
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Hoe lang zitten je bougies er al in, ik heb de ervaring dat een motor serieus vlotter reageert als oude, lang er in zittende versleten bougies worden vervangen door verse exemplaren.

Kan me voorstellen, dat als ze er echt lang in zitten, dat je top ook naar beneden gaat..
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Christiaan schreef:
marcel16v schreef:
Christiaan schreef:g-tech? Ik moet nog maar eens wat vaker gaan oefenen dan. En qua top dan? ik lees hier altijd van die mensen die makkelijk "ff" 200 rijden. Ik heb het in de vakantie even in Duitsland geprobeerd en daar kwam ik net aan de 190/195 zoiets(was wel met 2 man en auto vol spullen)
Normaal moet je de auto vlot over de 200 kunnen trekken. Ook met 2 man en bagage.

Lukte op terugweg van Hermdorf ook met 2 man, auto vol en 215 banden.
Dat is bij mij zeker niet het geval helaas
Het is ook net wat voor versnellingsbak je hebt.. die van mij begint boven de 200 ook wel aardig te kruipen hoor.. tot de 195 loopt die vrijwel in 1x. die van Kool bijvoorbeeld, die hadden we met 2 man zo op de 215.. die heeft andere bakverhoudingen (draait 3700 RPM op 120km/h ofzo en ik 4000)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Mijn motor draait ook zo`n 3700/3800 toeren als ik 120 rijd. Ik zal ook m`n bougies eens vervangen. Is dat makkelijk zelf te doen als je een bougies sleutel hebt? Ook denk ik dat m`n kleppen gesteld moeten worden, als m`n motor draait is het net of je met een vaatje zout staat te schudden. Of zijn dit niet de kleppen?

Sorry, hoop vragen ik weet het :shame: maar ik hoop stukje bij beetje wat wijzer te worden :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hoe oud zijn je riemen (distributie/multiriem). Dat zou ik me bij het schuddend-zoutvaatje kunnen voorstellen, dat die riemen of rollen wat herrie maken.

Kleppen stellen gaat/hoeft niet, is hydraulisch.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Geen idee hoe oud die zijn. Daarom worden ze binnen een aantal weken vervangen. Is het verstandig om dan ook gelijk de waterpomp mee te pakken?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als ie niet lekt en of bijgeluiden geeft zou ik hem gewoon later zitten
R5GTT. Drive it like you stole it
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

aan de andere kant voor de 40 euro geen rısıco
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

jochem de haas schreef:aan de andere kant voor de 40 euro geen rısıco
Dat was ook mijn gedachte
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die waterpomp zou ik idd ook mee pakken, dat zijn de koste niet

Bougies zijn makkelijk zelf te doen. met een kleine bougiesleutel en een lang verlengstuk heb je ze er zo uit. Kijk ook even of je bougieschachten netjes droog zijn. Hier wil wel eens olie in staan bij de 16v's. En draai de nieuwe bougies niet te strak. Ik meen maar 20-30 NM ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wie helpt mij effe aan de bestel nr's voor de bovenste veerschotels voor een fase 1 19 16v zowel L als R
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Klik om em in t groot te zien..nr6 bedoel je?

Afbeelding
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dat lijkt er wel op idd (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

hebben ze die niet bij brezan :P
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Iemand enig idee wat een motorkap en koplampen van een fase 1 nog kosten? Weet niet echt wat ik ervoor zou moeten geven...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

nieuw of gebruikt???
R5GTT. Drive it like you stole it
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

paz-maniac schreef:nieuw of gebruikt???
Beide, maar ik zou niet weten waar ik nieuwe 'namaak' koplampen moet gaan zoeken, bij renault zijn ze iets te duur denk ik.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

http://www.winparts.nl , hebben ze daar niet koplampen van een 16v? anders 2de hands, moet toch lukken voor een 75 euri's denk ik.
jochem de haas schreef:aan de andere kant voor de 40 euro geen rısıco
volgens mij is de waterpomp 82euro ex btw. en vervangen kan altijd nog bij dat ding, ding zit toch op de multiriem.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ding zit op de multiriem ja. Maar niet bepaald op een plaats dat je hem zo effe vervangt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ronald1916V schreef: Het is ook net wat voor versnellingsbak je hebt.. die van mij begint boven de 200 ook wel aardig te kruipen hoor.. tot de 195 loopt die vrijwel in 1x. die van Kool bijvoorbeeld, die hadden we met 2 man zo op de 215.. die heeft andere bakverhoudingen (draait 3700 RPM op 120km/h ofzo en ik 4000)
hehe, om even niet te beginnen over de wegligging toen met die snelheid (0)
Tom schreef:ding zit op de multiriem ja. Maar niet bepaald op een plaats dat je hem zo effe vervangt
ok das waar. ach ja, bij geld in overvloed gewoon doen dus (0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nouja, geld in overvloed... ik zou t ALTIJD doen.. Blok uitbouwen voor zo'n kutpompie kost je meer...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Bart V schreef:De achterste steun kan je zelf stugger maken door wat parkers in de buitenbehuizing te draaien. De binnenste bus waar de bout doorheen zit kan dan geen kant meer op, mede afhankelijk van hoever je ze erin zou draaien.

De baksteun kan je ontlasten door een extra steun te monteren van een R19 diesel, welke boven op de bak zit.

De voorste steun is en blijft een waardeloze constructie bij de 19 (N) Ik denk dat als je een beetje creatief bent, je daar ook wel iets voor kan verzinnen om die wat stugger te maken, of te ontlasten.

is de extra steun die op de diesels zit niet dezelfde als de extra steun die op de bak zit bij een gtt. bij een gtt zit ie vast geschroeft met de bouten waarmee de bak aan je blok hangt. lag net onder mijn gtt en zag dat er daar dus ook nog een extra steun op zat
R5GTT. Drive it like you stole it
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

2 maand geleden een aanrijding gehad (niet mijn schuld) met dit als resultaat:

[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... Medium.jpg[/img]

Vanmiddag m'n auto opgehaald bij de spuiter. Hij is echt netjes geworden. :D :D

Schade gerepareerd, nieuwe motorkap zonder luchthapper :)

[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0070.jpg[/img]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0071.jpg[/img]

Nieuwe knipperlicht glaasjes, sierstrip in bumper meegespoten in kleur

[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0072.jpg[/img]

Sticker achter de kentekenplaat weg

[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0073.jpg[/img]

Siersticker uit die gleuf weg en gleuf meegespoten in kleur

[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0074.jpg[/img]

Antennegat dichtgelast

[img]http://i10.photobucket.com/albums/a128/ ... G_0075.jpg[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Strak hoor! ziet er goed uit! :worship:

weer het werk van Edwin en Marcel?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Netjes gedaan. Heb je er nu ook een echte kuipstoel (Sparco Maxi Cossi) in zitten?
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Paul1916v schreef:Strak hoor! ziet er goed uit! :worship:

weer het werk van Edwin en Marcel?
Nope, zelfde spuiter die Catrinus z'n auto gespoten heeft. :)
Lady Justice
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
Locatie: Wieringen, Netherlands
Contacteer:

Had je graag een motorkap zonder luchthapper? Ik vond die juist het stoerst. :p
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Arjen schreef:Netjes gedaan. Heb je er nu ook een echte kuipstoel (Sparco Maxi Cossi) in zitten?
Zoiets :p De imitatie variant heb ik :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hij ziet er in ieder geval weer super uit! (Y)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Lady Justice schreef:Had je graag een motorkap zonder luchthapper? Ik vond die juist het stoerst. :p
Mwoah..... Vindt dit ook wel wat hebben. En ik heb nou geen last meer van vocht wat in de bougies terecht kan komen. :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dichte kap zit normaal toch alleen op versie zonder cat geloof ik
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie