Clio RS geflowde inlaatspruitstukken

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

op marktplaats kwam ik tegen advertentie tegen:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fta%3D

Is deze vermogenswinst reëel? En nog belangrijker: is het (goed) merkbaar? Laat de techneuten onder ons maar even aan het woord :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tsja, 8 tot 13 pk... op 172, denk niet dat je dat merkt (B)
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

oh...dus maw zonde van 200 euries |:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mwah, met in combi met andere onderdelen kan t best een feest worden, maar je moe tje niet doodstaren op die ong10 pk winst... dat merk je niet...
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

owkeej. Scheelt dat ik al een Orbisoud vanaf spruitstuk heb, 70mm >-)
inlegfiltertje en groep N ecu van fastchip / veban er dan nog bij.
Begint dat er al meer op te lijken (I) ?!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

alle kleine beetjes helpen :) met je hem eigenlijk eens op e vermogensbank zetten om te kijken wat je uiteindelijk gewonnen hebt aan vermogen
R5GTT. Drive it like you stole it
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

hmz....is inderdaad een optie.
Dan moet er binnenkort maar even een rollenbankdag worden georganiseerd :p
Ik ken alleen de bank van Scorpion Tuning in Utrecht, die scheen redelijk betrouwbaar te zijn.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je daar 200 euro voor gaat betalen ben je goed gek :lol:

Als je dan al in de veronderstelling bent enkel hiermee vermogenswinst te behalen, kan je beter zelf aan de slag gaan met een boormachine + flexdeel. Dan nog zal de vermogens (koppel) winst minimaal, en praktisch onmeetbaar zijn, laat staan dat het merkbaar is. Er zit tenslotte nog een deel voor wat wel gewoon ruw en onbewerkt is. Kortom, lekker in je zak houden die 200 euro. Voor een paar euro kan je dit zelf ook prima doen.
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

keej dat is dus duidelijk. Niet doen dus. Mooi dat zal altijd met die 10pk's staan te zwaaien. Not dus blijkbaar. Thnx voor de reacties
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Op het cliosport.net forum zeggen ze dat het toch wel aanzienlijk scheelt.

Het standaard spruitstuk schijnt nogal van abominale kwaliteit te zijn wat betreft de afwerking van de kanalen.
Dat zou dus ook een van de redenen zijn dat veel RS'en het opgegeven vermogen niet halen......

Zoek anders maar eens op dat forum, er staat een lang topic over als het goed is.
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

inderdaad. Even beetje nagezocht op die site en kwam onder andere deze rollenbanktest-uitdraai tegen. Het verhaal wat erbij hoort: de test van de RS met een gewoon inlaatspruitstuk (before :wink: ) en gelijk de test gedaan na plaatsing van het geflowde spruitstuk. Verder had de motor geen andere aanpassingen dan een ander filter en een ander uitlaatsysteem vanaf de kat. Het verschil is op zich nog wel aanzienlijk.
http://i13.photobucket.com/albums/a300/ ... nifold.jpg

En de reactie van degene waarbij het werd geplaatst:

Hi people, its matt and it was my car ben did the inlet manifold for and i can say its f**king amazing!!! increased tourque with a better curve and a 13 bhp difference in independent back to back rr runs. for £126 in my mind there is no better mode for your money!!! my car is no longer a fake 172 its a genuine 182 lol.
THANKS ben i'm well chuffed!!! u the man lol
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

Heb me even verder verdiept in dat enorme topic.
Maar die 13 bhp winst met de geflowde inlaat is niet standaard. Het ligt er maar net aan hoe je inlaat vanaf fabriek is. Daar schijnt nogal eens verschil in te zitten. Dus bij de ene haal je er meer uit dan bij een andere...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

met de Franse slag gemaakt dus :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Tot 190 pk is de max voor een ClioRS 172, meer kan wel maar niet zonder een Turbo of meer van dat soort ingrepen in de motor of veel geld uitgeven.

Dus een chippie, filter en uitlaat( kompleet) zal je niet verder brengen dan 190 pk bij de 172 versie, wat de 182 verder brengt zou ik niet weten.

De bedragen die daarmee gemoeid zijn zijn alleszins redelijk te noemen.

8 tot 13 pk zeggen ze dan ook, omgerekend een hoop geld voor die pk's
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

koentje85 schreef:hmz....is inderdaad een optie.
Dan moet er binnenkort maar even een rollenbankdag worden georganiseerd :p
Ik ken alleen de bank van Scorpion Tuning in Utrecht, die scheen redelijk betrouwbaar te zijn.

kijk hier effe en als je interesse heb meld je dan effe aan in het opkomst topic

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 19#1830019
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie