Na enkele uren was de motor nog erg warm, toch even koelvloeistof bekeken en alles was eruit

- Wat kan het mogelijk zijn?
- Wat heb ik er aan over gehouden?
- Wat kost het mogelijk?
Dat zie je vanzelf als je er water ingooid.Ad schreef:Auto is al weer 13 jaar oud dus dan zou het ook kunnen zijn dat er een slang is gescheurd
Ontluchten ... ?peter5GTTurbo schreef:Als je er nu gewoon een zwik water ingooid ff ontluchten en je auto laten lopen.
Kun je gelijk kijken of die ergens lekt.
Als het waterpeil na een poosje met lopende motor zakt en er ligt geen plasje op de grond, dan zal het wel einde koppakking zijn.
er zit normaal gezien ook een ontluchtingsknop aan de radiator.Ontluchten zelf. is heel makkelijk. stationair laten draaien met de dop van de koelvloeistof vat er af. het is het hoogste punt van het hele koelsysteem dus dat is geen probleem verder.
Kennis van mij heeft er een tooltje voor gemaakt. Hij heet een oude dop gepakt. Heeft in de dop een ventiel gemaakt. Op deze ventiel kan hij dan een compressortje opzetten, die het lucht eruit blaast.Riël schreef:Ontluchten kun je op verschillende manieren doen. Hoe ik het doe is, koelvaatje zo hoog mogelijk houden, helemaal vullen met vloeistof (rustig), je bek erop zetten, iemand anders één van de nippels open laten draaien, en blijven blazen tot er water uit de nippel komt. Terwijl jij blaast draait de ander de nippel dicht, en herhaal je dit bij de andere nippels. Wel opletten dat er vloeitstof in het vaatje blijft, anderes bijvullen. Zoniet blaas je er zelf lucht in.
!
Riël met een rood hoofd van het blazen is veel leukerantoine schreef:Kennis van mij heeft er een tooltje voor gemaakt. Hij heet een oude dop gepakt. Heeft in de dop een ventiel gemaakt. Op deze ventiel kan hij dan een compressortje opzetten, die het lucht eruit blaast.Riël schreef:Ontluchten kun je op verschillende manieren doen. Hoe ik het doe is, koelvaatje zo hoog mogelijk houden, helemaal vullen met vloeistof (rustig), je bek erop zetten, iemand anders één van de nippels open laten draaien, en blijven blazen tot er water uit de nippel komt. Terwijl jij blaast draait de ander de nippel dicht, en herhaal je dit bij de andere nippels. Wel opletten dat er vloeitstof in het vaatje blijft, anderes bijvullen. Zoniet blaas je er zelf lucht in.
!
Hij stond kurkdroog ....geen waterrobert schreef:ja dat heb je met kapotte sensortjes????reneovertoom schreef:.... bij iets hogere toeren hoorde ik een snerpend geluid ...)
enige verklaring voor dat geluid?