Naast mijn Renault Twingo heb ik een oldtimer uit duitsland gehaald, woensdag wil ik naar de RDW omdat ik mijn Opel Monza 3.0 (1979) wil laten registreren, dit ga ik zonder APK er bij te doen, omdat aan de auto nog het een en het ander laswerk moet worden gedaan. Ook ligt het halve dashboard er nog uit en liggen er draden door de auto en zo. Verder is met de auto wel gewoon te rijden en tellers zijn gewoon afleesbaar.
mijn vraag:
Is het mogelijk om gewoon met de auto naar de RDW te gaan v/d week, ookal moet er nog van alles aan gebeuren en het halve dash er uit ligt? Puur voor registratie dan, of gaan ze dan moeilijk doen als ik met een rijdend restauratieproject aan kom.?
De RDW kan mij daar nog geen duidelijkheid over geven, ze beginnen iedere keer over schorsing en weet ik wat, iets wat ik helemaal niet wil.
Papieren (duitse brief) heb ik er uiteraard bij, en chassisnummer is gewoon af te lezen onder de motorkap
de redenen dat ik de auto nu al op wil laten gaan voor registratie: ik wil zeker niet het nieuwe kenteken hebben, die binnenkort ook voor personenwagen ingevoerd gaat worden, ik vind het al jammer dat de auto een nieuw kenteken gaat krijgen, maar dan wel 3 paren van 2 cijfers/letters
en ook als de auto voor APK op gaat en is goedgekeurd kan ik gelijk rijden, en hoef ik niet te wachten op kentekenplaten en kentekenbewijs en zo, en nu heb ik de tijd er voor.
bedankt alvast