sportstuurtje
-
hey, ik heb een vraag over sportstuurtje.. bij mij in die twingo zit een stuur met airbag maar hoe krijg dat stuur eraf? ik weet die airbag is veiliger maar sportstuurtje is wel mooier 

-
stuurtje heb ik al van me oude auto
, naaf moet ik nog kopen
iemand anders die het weet hoe je hem eraf krijgt ?

achter op het 'hart' van het stuur zitten 2 kleine torxjes om de kap/airbag te verwijderen (maat rondom de 20). De airbag zit ook nog vast met een stekkertje die je zo los kunt koppelen.
Nadat de airbag verwijderd is zit in het midden van het stuur een grote torx (maat 50). Met enig trekwerk kun je nu je stuur verwijderen.
Let er wel op dat de airbag gedeactiveerd is als je deze demonteerd. Dit kun je door door of deze bij de Renaultdealer uit te laten schakelen of de accupolen loshalen en even een tien minuten wacht alvoor je met de demontage begint.
Succes.
Nadat de airbag verwijderd is zit in het midden van het stuur een grote torx (maat 50). Met enig trekwerk kun je nu je stuur verwijderen.
Let er wel op dat de airbag gedeactiveerd is als je deze demonteerd. Dit kun je door door of deze bij de Renaultdealer uit te laten schakelen of de accupolen loshalen en even een tien minuten wacht alvoor je met de demontage begint.
Succes.
Welkom hier. Was jij er gisteren ook in Nijmegen?Twingo_remco schreef:stuurtje heb ik al van me oude auto, naaf moet ik nog kopen
Een naaf van een Clio type 1 is trouwens hetzelfde. Dat vergemakkelijkt de zoektocht ietsje
-
oke dat gaat ik is proberen. bedanktRoyalty schreef:achter op het 'hart' van het stuur zitten 2 kleine torxjes om de kap/airbag te verwijderen (maat rondom de 20). De airbag zit ook nog vast met een stekkertje die je zo los kunt koppelen.
Succes.

@chris: nee ik was niet in nijmegen, en bedankt voor de tip !