sportstuurtje

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Twingo_remco

hey, ik heb een vraag over sportstuurtje.. bij mij in die twingo zit een stuur met airbag maar hoe krijg dat stuur eraf? ik weet die airbag is veiliger maar sportstuurtje is wel mooier :)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Er zijn volgens mij ook sport stuurtjes met airbag.

Hoe die er precies af moet durf ik je niet te zeggen.
Twingo_remco

stuurtje heb ik al van me oude auto :) , naaf moet ik nog kopen

iemand anders die het weet hoe je hem eraf krijgt ?
Royalty

achter op het 'hart' van het stuur zitten 2 kleine torxjes om de kap/airbag te verwijderen (maat rondom de 20). De airbag zit ook nog vast met een stekkertje die je zo los kunt koppelen.
Nadat de airbag verwijderd is zit in het midden van het stuur een grote torx (maat 50). Met enig trekwerk kun je nu je stuur verwijderen.

Let er wel op dat de airbag gedeactiveerd is als je deze demonteerd. Dit kun je door door of deze bij de Renaultdealer uit te laten schakelen of de accupolen loshalen en even een tien minuten wacht alvoor je met de demontage begint.

Succes.
Chris@R5

Twingo_remco schreef:stuurtje heb ik al van me oude auto :) , naaf moet ik nog kopen

iemand anders die het weet hoe je hem eraf krijgt ?
Welkom hier. Was jij er gisteren ook in Nijmegen?
Een naaf van een Clio type 1 is trouwens hetzelfde. Dat vergemakkelijkt de zoektocht ietsje :wink:
Twingo_remco

Royalty schreef:achter op het 'hart' van het stuur zitten 2 kleine torxjes om de kap/airbag te verwijderen (maat rondom de 20). De airbag zit ook nog vast met een stekkertje die je zo los kunt koppelen.
Nadat de airbag verwijderd is zit in het midden van het stuur een grote torx (maat 50). Met enig trekwerk kun je nu je stuur verwijderen.

Let er wel op dat de airbag gedeactiveerd is als je deze demonteerd. Dit kun je door door of deze bij de Renaultdealer uit te laten schakelen of de accupolen loshalen en even een tien minuten wacht alvoor je met de demontage begint.

Succes.
oke dat gaat ik is proberen. bedankt :worship:

@chris: nee ik was niet in nijmegen, en bedankt voor de tip ! :biertjuh:
Plaats reactie