ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Net ff de gele banaan VS E30 325i automaat cabrio .......toch jammer dat zo'n automaat niet lekker wil ........
Moet er wel bij zeggen dat de jongen hem waarschijnlijk net had tennaamstelling: 29 september 2006

Moet er wel bij zeggen dat de jongen hem waarschijnlijk net had tennaamstelling: 29 september 2006

Dan moet dit ook op je cjib-tje staan. Als er op staat dat je een boete krijgt voor "racen" onmiddelijk aanvechten. Staat er dat je het verkeer in gevaar hebt gebracht onmiddelijk betalen. Dit is namelijk het trucje dat elke agent in elke situatie kan gebruiken.Luco/Alpine-racer schreef:ja mij hebben ze toen ook niet kunnen klokken en ik ben dus wel voor geweest, agent had verklaard dat ik het overige verkeer in gevaar bracht terwijl er eigenlijk geen verkeer was, maar ze waren met zijn tweeen.
een ambtenaar van de politie schrijft een verklaring onder ede
en een rechter hecht daar zeer veel waarde aan
en waarschijnlijk heeft de agent gewoon opgeschreven dat artikel 5 van toepassing is
en of je dan geraced hebt of niet doet eigenlijk niet ter zake
hij zal verklaard hebben dat je door je rijgedrag het overige verkeer in gevaar hebt gebracht
je kan het natuurlijk voor laten komen, maar of dat wijs is?
ik zou heel snel betalen
Renault 5 GT Turbo '87
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Is het een schikkingsvoorstel of een veroordeling?Bart GTT schreef:Bart GTT schreef:Gisteren rond 19:00 stond er een Golf 2 naast me. Die kon gewoon niet fouter!Had er teveel op zitten en miste wel wat...
Ik stond steeds links, en om maar naast me te kunnen blijven staan, bleef ie mensen rechts inhalen.
Opeens zie ik, te laat, zo'n auto met lichtreclame op het dak....![]()
Die ander rijdt hard door waardoor ze achter hem aan gaan en ik rustig door rijdt.
Nou, dacht ik daar mooi van af te zijn! Gaat een uur later mijn foon: goedemiddag, politie Eindhoven, bent u eigenaar van..... Ik bel even om te zeggen dat er een brief naar de officier van justitie gaat. We konden uw snelheid niet meten dus daar krijgt u geen boete voor, maar wel een voor racen op de openbare weg...![]()
De %&$#&$*$&(*#$^%&&$!!!!!!!!
Iemand toevallig ervaring met de hoogte van dit soort boetes??
Nou, ik heb (helaas) een envelop van het CJIB binnengekregen....... Zat ik net op te wachten...![]()
![]()
Ik hoef niet voor te komen maar er zit wel meteen een acceptgiro bij.
Of ik "even" binnen 3 weken 450,- (ja u leest het goed: vierhonderenvijftig!!) op hun rekening wil storten.
Vind ik toch best veel geld om een Golfje te laten zien (merken) dat je sneller bent.![]()
Heeft iemand een idee of ik hiertegen in beroep moet/kan gaan?
Ik heb geen verleden bij de snorren... (alleen maar boetes omdat ik mijn gordel niet om had)
Een bon voor te hard rijden, maar dat is 14 jaar geleden en het was maar 5 km te hard...
Iemand ideetje?
(en voor donaties kunt u pm'en)
Ik gok op een schikking anders was je wel opgeroepen geweest.
Afgaande op je verhaal, eerst betalen( kijk even welke letter erbij staat, anders erken je schuld door betaling) en daarna altijd aanvechten door middel van een bezwaarschrift.
In dat bezwaarscrift wijzen op het feit dat er meting kwa snelheid is geweest en dat je (als je verhaal hier klopt) inderdaad alleen maar te snel hebt gereden daarbij ook refereren aan die CJIB omschrijving wegens race bekeurd.
Je bent niet staande gehouden of wat en alleen op interpetatie van een politieagent genoemd als mogelijke straatracer.
Dus maak een mooi briefje richting justitie en vertel daar in je verhaal, desnoods wil ik je er wel bij helpen.
De situatie aldaar en de omstandigheden waarin het gebeurde moeten wel zijn zoals je al vertelde.
Als je alleen maar hard vooruit hebt gereden en geen capriolen hebt uitgehaald maak je wel degelijk kans, tenzij je natuurlijk de max km ter plaatse dik hebt overschreden.
Hoe vaak ben je bijvoorbeeld van kiet gegaan bij de verkeerslichten en hoe lang was het dat je dit deed met die GOLF naast je?
Om niet ver off topic te gaan kan je me anders wel PM'en.
Heb vorige maand nog een vermeende bekeuring van collega door rood rijden terug kunnen draaien.
-
- Moderator
- Car: MB
altijd bezwaar indienen. heb ik ook wel eens met succes gedaan (en ook zonder
). Maar je hoeft nog niet altijd te betalen. Effe een brief maken en wachten op reactie. Daar staat dan waarschijnlijk in of je wel of niet betalen.
En ik vind het maar een zure boete? Wat is volgens de politie de definitie van racen?

En ik vind het maar een zure boete? Wat is volgens de politie de definitie van racen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
@arno door rood licht rijden zonder foto is nog ff wat anders
zon bekeuring vecht ik nu ook aan, geen foto 1 agent en ik ben daar niet geweest (hij kan zich vergissen in keteken of er heeft iemand hetzelfde kenteken nagemaakt blablabla lul er maar een punt aan
)
aangezien ze hem zelfs hebben gebeld of die de eigenaar was van de auto en hij niet ontkent heeft dat die daar heeft gereden maakt het denk ik zeer lastig
@ tom je moet eerst weten wat er op de bekeuring staat voor overtreding
ik gok dat er geen racen staat maar artikel 5 en datverlies je echt altijd (helaas)
als er wel racen staat is die agent stom
zon bekeuring vecht ik nu ook aan, geen foto 1 agent en ik ben daar niet geweest (hij kan zich vergissen in keteken of er heeft iemand hetzelfde kenteken nagemaakt blablabla lul er maar een punt aan

aangezien ze hem zelfs hebben gebeld of die de eigenaar was van de auto en hij niet ontkent heeft dat die daar heeft gereden maakt het denk ik zeer lastig
ik gok dat er geen racen staat maar artikel 5 en datverlies je echt altijd (helaas)

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Luco, betreffende persoon is toen wel 1,5 kilometer verder staande gehouden door 2 man politie, die konden hem toen vertellen dat hij daar en daar door rood was gereden, stonden niet achter hem maar links van hem voor de kruising te wachten en konden dus zodoende nooit zien of het wel of geen rood was.Luco/Alpine-racer schreef:@arno door rood licht rijden zonder foto is nog ff wat anders
zon bekeuring vecht ik nu ook aan, geen foto 1 agent en ik ben daar niet geweest (hij kan zich vergissen in keteken of er heeft iemand hetzelfde kenteken nagemaakt blablabla lul er maar een punt aan![]()
)
Artikel 5 vermelding zegt ook niet alles, want dan kan je dus altijd wel inpakken, komt bij dat artikel 5 niet meer en niet minder is dan een overtreding die niet gedefinieerd is, dus niet in een hokje is te plaatsen zoals bijv: Door rood rijden, parkeren op de stoep, geen richting aangeven.
En verder, neen heb je ja kan je krijgen........
Verdere details zijn wel van belang...........
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
helemaal gelijk arno, alleen mijn ervaring is dat een rechter zeer veel waarde hecht aan de schriftelijke verklaring van de agent, zeker als de agent artikel 5 aanvoert, wat meestal staat voor het in gevaar brengen van endere weggebruikers
dus als dat er op staat kan je beter betalen, dan kan je namelijk alleen maar verliezen, als de rechter of de officier maar denkt dat je eenlulverhaal ophangt straffen ze je echt zwaarder dan die 450 euro
meestal wordt in deze gevallen de eis namelijk stukken zwaarder
maar ja als je dat risico wil lopen
ik vind dat die er goedkoop vanaf komt
dus als dat er op staat kan je beter betalen, dan kan je namelijk alleen maar verliezen, als de rechter of de officier maar denkt dat je eenlulverhaal ophangt straffen ze je echt zwaarder dan die 450 euro
meestal wordt in deze gevallen de eis namelijk stukken zwaarder
maar ja als je dat risico wil lopen
ik vind dat die er goedkoop vanaf komt

Er staat niks over een artikel 5... En de letter rechtsboven : een T
Op de brief staat, bij omschrijving strafbaar feit: Op de weg een wedstrijd met voertuigen houden of daaraan deelnemen.
Op de achterkant van de brief staat ook nog: U wordt VERDACHT van het plegen van een strafbaar feit. In verband hiermee ontangt u een transactieVOORSTEL. (en iets verder:) Wanneer u ingaat op dit transactievoorstel kan dat ook gevolg hebben voor toekomstige zaken. Wanneer u nl opnieuw wordt verdacht van soortgelijk delict, zal bij de beoordeling door het openbaar ministerie ervan worden uit gegaan, dat er sprake is van recidive. Hierdoor komt u bij een volgende overtreding niet in aanmerking voor een transactievoorstel.
Als ik dit dus lees MOET ik er dus ALTIJD tegenin gaan?! Anders naai ik mezelf dus een oor aan...
@Arno: ik zat (net) in z'n 3 en ter plaatse mag je 50km/u... dus reken maar uit met een GTT. (Maar iets te hard zal het wel zijn geweest...)
Stuur je morgen wel even een PM want ik kan wel wat hulp gebruiken!
Ze hebben me/ons dus niet op snelheid kunnen klokken maar puur wat zij er van gezien hebben.
Misschien kan ik ook zeggen dat ik gewoon wat harder optrok maar die Golf mij persé voorbij wilde waardoor het op racen leek...?
In ieder geval allen bedankt voor het meedenken!!
Op de brief staat, bij omschrijving strafbaar feit: Op de weg een wedstrijd met voertuigen houden of daaraan deelnemen.
Op de achterkant van de brief staat ook nog: U wordt VERDACHT van het plegen van een strafbaar feit. In verband hiermee ontangt u een transactieVOORSTEL. (en iets verder:) Wanneer u ingaat op dit transactievoorstel kan dat ook gevolg hebben voor toekomstige zaken. Wanneer u nl opnieuw wordt verdacht van soortgelijk delict, zal bij de beoordeling door het openbaar ministerie ervan worden uit gegaan, dat er sprake is van recidive. Hierdoor komt u bij een volgende overtreding niet in aanmerking voor een transactievoorstel.
Als ik dit dus lees MOET ik er dus ALTIJD tegenin gaan?! Anders naai ik mezelf dus een oor aan...
@Arno: ik zat (net) in z'n 3 en ter plaatse mag je 50km/u... dus reken maar uit met een GTT. (Maar iets te hard zal het wel zijn geweest...)
Ze hebben me/ons dus niet op snelheid kunnen klokken maar puur wat zij er van gezien hebben.
Misschien kan ik ook zeggen dat ik gewoon wat harder optrok maar die Golf mij persé voorbij wilde waardoor het op racen leek...?

-
Die T moet je even nakijken wat dat inhoudt, maar door de bank genomen komt het er op neer dat je moet betalen om daarna bezwaar een te tekenen, mocht je dan verliezen kom je nooit hoger uit.Bart GTT schreef:Er staat niks over een artikel 5... En de letter rechtsboven : een T
De kreet dat je meedeed aan een race moet je dus kunnen weerleggen met feiten, zeggen dat het niet waar is is niet genoeg, dat doen hele volkstammen....
Hmmm, je moet als ik het goed gelezen heb niet betalen( anders beken je schuld, zoek even op site CJIB)
En als je me precies een beetje vertelt hoe een en ander ging, kan ik wel een leuk briefje voor je opstellen.
even voortbordurend op de opvatting van 'racen'.
Ik vind t maar subjectief gelul..
Vanmorgen nog weggereden naast een bmw 530d. Hij rijd voor zijn doen normaal en rustig weg, ik moet toch redelijk ver doortrekken hem bij te blijven. Is dat dan racen?
ik zou t aanvechten.... Alleen omdat je een wat 'kenmerkende' auto rijd, ben je bij voorbaat al de lul als je m een keer lostrekt. En als die apen in leasebakken die voluit trappen gaan allemaal vrijuit, terwijl de snelheid vergelijkbaar is..
Ik vind t maar subjectief gelul..

Vanmorgen nog weggereden naast een bmw 530d. Hij rijd voor zijn doen normaal en rustig weg, ik moet toch redelijk ver doortrekken hem bij te blijven. Is dat dan racen?

ik zou t aanvechten.... Alleen omdat je een wat 'kenmerkende' auto rijd, ben je bij voorbaat al de lul als je m een keer lostrekt. En als die apen in leasebakken die voluit trappen gaan allemaal vrijuit, terwijl de snelheid vergelijkbaar is..

-
- Moderator
- Car: MB
wat is dan het verschil tussen racen op een recht stuk en te hard rijden op hetzelfde rechte stuk? (behalve de sanctie die erop staat
).
enne, net in zijn 3 is toch al snel over de 100 als je doortrapt hoor
enne, net in zijn 3 is toch al snel over de 100 als je doortrapt hoor
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
iid wat is de definitie van racen? Harder dan de toegestane snelheid rijden? Medeweggebruikers in gevaar brengen? Het feit is wel dat ze die agent natuurlijk wel snel zullen geloven en misschien zul je flink moeten procederen om je gelijk te krijgen.
Gister maar een bumperklevend 206je moeten afdrogen vanuit bebouwde kom -> provinciale weg. Ben bij het uitkomen maar links gaan rijden, hij 'doortrekken' voor zover het met een XS kan...weinig echt partij in de sprint
@Tom: achterin de 3 is over de 100, net in zn drie zit je volgens mij rond 75? Weet ik zo niet meer...dit alles afhankelijk van hoe ver je doorjaagt in de toeren natuurlijk

@Tom: achterin de 3 is over de 100, net in zn drie zit je volgens mij rond 75? Weet ik zo niet meer...dit alles afhankelijk van hoe ver je doorjaagt in de toeren natuurlijk
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-
U hebt gezocht op racen:Johan schreef:iid wat is de definitie van racen? Harder dan de toegestane snelheid rijden? Medeweggebruikers in gevaar brengen? Het feit is wel dat ze die agent natuurlijk wel snel zullen geloven en misschien zul je flink moeten procederen om je gelijk te krijgen.
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
ra·cen (onov.ww.)
1 aan een snelheidswedstrijd deelnemen
2 [inf.] zich haasten => snellen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
je kan ook zeggen dat je samen met iemand in de auto zat en dat je gewoon vlot optrok en dat je die golf helemaal niet gezien hebt
natuurlijk niet zeggen dat het een golf was

natuurlijk niet zeggen dat het een golf was

-
Gewoon schrijven dat je 2 dingen fout deed; te hard rijden en te lang links blijven rijden, maar racen is niet in het stuk voorgkomen, dus de schikking is nergens op gebaseerd.Luco/Alpine-racer schreef:je kan ook zeggen dat je samen met iemand in de auto zat en dat je gewoon vlot optrok en dat je die golf helemaal niet gezien hebt
natuurlijk niet zeggen dat het een golf was![]()
![]()
![]()
Om te racen heb je 2 partijen nodig minimaal!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gisteren stond ik naast een Civic coupe met lexuslampies en Japstyle uitlaatje. Dikke bassen uit de stereo. 1,6 VTi op de klep.
In 1 en 2 was het gelijk op en pas in zijn 3 kon hij verder door trekken. Toch niet slecht van een Senic II met 1,6 16v blokkie erin
In 1 en 2 was het gelijk op en pas in zijn 3 kon hij verder door trekken. Toch niet slecht van een Senic II met 1,6 16v blokkie erin

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Hebben we het over dezelfde auto eigenlijk?Tom schreef:@ Daniël, achterin de 2 is bijna 100, achterin de 3 is aardig over de 100.
@ Arno, die had ik ook al gevonden op van dale. Wordt je ook niet veel wijzer van

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Afgelopen weekend na de meeting in belgie
21 Turbo Quadra vs 21 Turbo Quadra vs Willie
bij 220 ging de willie in de begrenzer en moest afhaken
wilma liep ietsje uit op maarten, niet veel
redelijk gelijkwaardig die 2 wagens

ik zeg, bij de ene de begrenzer omhoog, bij de ander de druk omhoogdennisvr schreef:Afgelopen weekend na de meeting in belgie

rev it like a rental
-
- Contacteer:
Vanmorgen met een nieuwe Trafic 2.0 Dci 115 pk aan de verkeerslichten. Komt er een Peugeot 407 naast me staan, die vergiste zich dus in die lompe bus...
Hij was zo verbaast dat ie nu waarschijnlijk nog aan die verkeerslichten staat...
Loopt wel lekker zo'n bus, 6-bak erin en (nog beter) een distributie-ketting...

Hij was zo verbaast dat ie nu waarschijnlijk nog aan die verkeerslichten staat...
Loopt wel lekker zo'n bus, 6-bak erin en (nog beter) een distributie-ketting...

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Contacteer:
Ik doelde op de levensduur van zoŽn ketting t.o.v. een riem, zou Renault eindelijk weer verstandig worden...Tom schreef:115 pk in een bus EN distributie ketting. Poehee, met name die ketting doet het hem.........
Die Peus stond er iig versteld van, vergat weg te rijden.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ja of hij stond voor rood licht om links af te slaan...Duupke schreef:Ik doelde op de levensduur van zoŽn ketting t.o.v. een riem, zou Renault eindelijk weer verstandig worden...Tom schreef:115 pk in een bus EN distributie ketting. Poehee, met name die ketting doet het hem.........
Die Peus stond er iig versteld van, vergat weg te rijden.

Whehehe net naar Havelte geweest, mn zwager wat knallen met zn WRX, zijn we daar nog een kerel tegengekomen met een Astra G 2.0-16V (volgens hem 150pk
maar ding zag er wel netjes uit!), hij moest wel ff over die Suub kwijlen
hehe...op de terugweg hij voor ons rijden, wij er allebei langs knallen en natuurlijk alletwee afblazen langs zn open raam
daarna nog wat jagen met zn 3en, nadien ff duimpjes heen en weer, wel leuk om zo te sporten, maak je niet vaak mee hiero

-
Pas maar op, voor je het weet heb je een telefoontje te pakken van oom agent, dat je raced op de openbare weg.Daniël W. schreef:Whehehe net naar Havelte geweest, mn zwager wat knallen met zn WRX, zijn we daar nog een kerel tegengekomen met een Astra G 2.0-16V (volgens hem 150pkmaar ding zag er wel netjes uit!), hij moest wel ff over die Suub kwijlen
hehe...op de terugweg hij voor ons rijden, wij er allebei langs knallen en natuurlijk alletwee afblazen langs zn open raam
daarna nog wat jagen met zn 3en, nadien ff duimpjes heen en weer, wel leuk om zo te sporten, maak je niet vaak mee hiero
![]()
Ooit gelezen dat de Astra die 150 pk niet aan de wielen kreeg, testen bleken er maar 115 over te blijven.