Gaat een Clio 16v achteras onder een normale Clio passen?
Ik weet dat ie breder is. Maar het gaat mij om de schijfremmen, is dit zo over te zetten? Remleidingen moeten aangepast worden, dat snap ik. Maar pas de remkrachtverdeler ook zonder aanpassingen onder een normale Clio?
AlbertG
Clio 16v achteras onder een normale Clio??
Als het goed is issie iets van 3cm aan elke kant breder, dus die ruimte moet je wel hebben met je wielen.
Verder kun je remslangen zo meenemen (zou gelijk staalomvlochten nemen overigens) remkrachtverdeler kun je ook zo overzetten.
Maar toch niet om het een of het ander, maar waarom wil je schijven achter? Kan me wel iets voorstellen bij de looks, maar voor de remkracht hoef je het echt niet te doen. Sterker nog een goed afgestelde trommel kan minstends zo hard remmen.
Het begint pas voordelen op te leveren als je echt circuitrijd en dan nog is dat pas als je echt op de max rijd. Vriend van me rijd met een Toyo Starslet en pas sinds ie met slicks rijd beginnen de trommels dusdanig op te warmen dat ze echt te heet worden. Dit gaan we iets verhelpen door wat koelgaten te boren.
Maar op straat is er nix mis mee met een trommel. Dusja of het die moeite waard is..
Verder kun je remslangen zo meenemen (zou gelijk staalomvlochten nemen overigens) remkrachtverdeler kun je ook zo overzetten.
Maar toch niet om het een of het ander, maar waarom wil je schijven achter? Kan me wel iets voorstellen bij de looks, maar voor de remkracht hoef je het echt niet te doen. Sterker nog een goed afgestelde trommel kan minstends zo hard remmen.
Het begint pas voordelen op te leveren als je echt circuitrijd en dan nog is dat pas als je echt op de max rijd. Vriend van me rijd met een Toyo Starslet en pas sinds ie met slicks rijd beginnen de trommels dusdanig op te warmen dat ze echt te heet worden. Dit gaan we iets verhelpen door wat koelgaten te boren.
Maar op straat is er nix mis mee met een trommel. Dusja of het die moeite waard is..
Mijn auto moet voor de keuring en mijn wielremcilinders zijn lek. Twee nieuwe wielremcilinders kost ook al gauw 70 to 100 euro. Voor een beetje meer heb ik er schijfremmen onder en de wielen staan verder naar buiten. Met spacers komt dit meer op je lagers aan.
Maar de remkrachtverdeler kan dus zonder problemen onder de auto gehangen worden?
Maar de remkrachtverdeler kan dus zonder problemen onder de auto gehangen worden?
dan zou ik ff goed kijken naar je wielen, want 3cm past niet zomaar. Weet niet hoe breed ze nu zijn en hoeveel verlaagd?
btw, voor 70 a 100 eu heb je geen 16V achteras met fatsoenlijke, schijven, blokken en klauwen.
lijkt mij echt de moeite niet waard, neem dan een gtt achteras. Als t gaat om de spoorbreedte, neem je een 16V en geen std clio.
btw, voor 70 a 100 eu heb je geen 16V achteras met fatsoenlijke, schijven, blokken en klauwen.
lijkt mij echt de moeite niet waard, neem dan een gtt achteras. Als t gaat om de spoorbreedte, neem je een 16V en geen std clio.
tsja, mij lijkt het gewoon niet slim, maar goed, dat was duidelijk lijkt me. Je zoekt zo meer problemen dan dat het oplost.. Verlagen, dat gaat je dan dus duidelijk niet meer lukken en met uitrollen ga je dat ook niet lukken denk ik..
gtt-as is 1.5cm per kant breder en is plug en play. Heb m ook onder mijn clio gezet, maar moet met een btje velgen mijn wielkasten ook uitrollen. Ga ik dus ook doen..mijne wordt echter geheel overgespoten.
ja dusSteven schreef:Nee, die zit aan je bodem en wordt aangestuurd door een veerstangetje op de achteras.

bedoel hetzelfde..anders uitgelegd
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Remdruk verdelers zijn gelijk. Alleen hou er wel rekening mee dat de remleidingen naar de achteras toe ook iets anders zijn doordat er een remdrukverdeler onder moetAlbertG schreef:Past die van een 16v ook dan, of zijn ze zelfs gelijk?
Zelf rij ik al een jaar of 3 met een GTT achteras onder een normale clio. Mocht ik opnieuw de kans krijgen zou ik het zo weer doen. Alleen dat wel met een GTT achteras en niet met een van een 16v. dit i.v.m. de breedte.
Succes.
p.s. kleine tip. bestel vast de bouten die door je carroserie gaan.
Project: GTT Blue Sport
Ik laat het idee toch maar varen, omdat het toch veel werk is. De auto moet volgende week vrijdag al voor de APK. Heb net de wielremcilenders opgehaald en die komen er volgende week woensdag onder.
Bedankt voor de reacties!
Bedankt voor de reacties!