Mijn auto is af gekeurd, doordat er te veel speling op het stuur zit.
Ik ging ervan uit dat het in het huis zit aan gezien die ook nog te spannen is. Nu heb ik een huis gekocht en de kolom eruit gehaald en kom ik er achter dat het laatste stukje van de kolom ook speling heeft??
Kan me voor stellen dat daar iets in zit anders is alles star en dat werkt natuurlijk ook niet, echter hoort hier speling op te zitten? Dit is wel belangrijk ander schroef ik straks alles los en blijkt het in mijn kolom te zitten.
speling op stuur kolom
Het is natuurlijk wel zo duidelijk en makkelijk om te vemelden om wat voor auto het hier gaat, maar de kans is groot dat het om een Clio I gaat.
De kolom is in de meeste gevallen de boosdoener en inderdaad zit er dan speling op de koppeling onderaan de stuurkolom.
Er zijn verschillende oplossingen voor;
- Nieuwe stuurkolom, kost iets van 250,-.
- Koppeling weer vastknijpen, maar dan keert het waarschijnlijk weer terug.
- Koppeling vastlassen, de meest degelijke oplossing.
Er zijn mensen die beweren dat de laatste optie gevaarlijk kan zijn bij een zware aanrijding, maar ik zou persoonlijk niet weten waarom dat dan precies zo gevaarlijk zou moeten zijn....
De kolom is in de meeste gevallen de boosdoener en inderdaad zit er dan speling op de koppeling onderaan de stuurkolom.
Er zijn verschillende oplossingen voor;
- Nieuwe stuurkolom, kost iets van 250,-.
- Koppeling weer vastknijpen, maar dan keert het waarschijnlijk weer terug.
- Koppeling vastlassen, de meest degelijke oplossing.
Er zijn mensen die beweren dat de laatste optie gevaarlijk kan zijn bij een zware aanrijding, maar ik zou persoonlijk niet weten waarom dat dan precies zo gevaarlijk zou moeten zijn....
-
Dat klopt dat er zo mensen zijn, en ze hebben niet gelijk.Robke schreef: Er zijn mensen die beweren dat de laatste optie gevaarlijk kan zijn bij een zware aanrijding, maar ik zou persoonlijk niet weten waarom dat dan precies zo gevaarlijk zou moeten zijn....
De mogelijkheid van in elkaar schuiven van de stuurkolom blijft nog gewoon aanwezig, ondanks lassen.
-
en hou je neus dicht als je last, want je gaat kapot van de stank die er vanaf komt. Zit 1 of andere kunststof smurrie in.
Lassen in de auto moet gaan zeggen ze, ik heb het nog nooit in de auto gedaan, altijd kolom eruit gehaald.
Als je echter goede voorzorgsmaatregelen neemt.....lasdeken, blusser etc.
Lassen in de auto moet gaan zeggen ze, ik heb het nog nooit in de auto gedaan, altijd kolom eruit gehaald.
Als je echter goede voorzorgsmaatregelen neemt.....lasdeken, blusser etc.