Sorry , ik heb flink liggen zoeken maar ik vind geen foto's of tekeningen meer van de aansluiting van een bleedvalve, op cupcircuit.
Kan mij iemand helpen, of ze mailen.
Bvd. Dennis
aansluitschema bleedvalve + cupcircuit
cupcircuit heb ik thuis liggen, maar heb ff geen scanner.. ff kijken hoe ik dat ga doen 

op de site van tino staat het wel
http://www.geocities.com/tinoklij/Main.htm
onder tuning en dan bleedvalve
http://www.geocities.com/tinoklij/Main.htm
onder tuning en dan bleedvalve
heb ik nog wel als het goed is. zal vanmiddag ff op de HD duiken 

Immer wieder die verdammte Holländer
pag 17 is drukslangen
heb je hier wat aan?
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 18_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 17_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 19_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 42_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 43_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 44_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 45_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 46_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 68_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 69_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 18_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 17_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 19_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 42_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 43_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 44_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 45_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 46_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 68_IMG.jpg[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 69_IMG.jpg[/img]
Immer wieder die verdammte Holländer
leg het ff uit aan de mensen hier danSteven schreef:Nee vent, das het incar boostsysteem, het cupcircuit is echt te simpel.
Immer wieder die verdammte Holländer
ok, nog een keer:
Haal metalen leiding uit de turbo, draai er een dikke bout in, of haal slang van de leiding en dop slang af.
Haal alle slangen van de actuator en van de elleboog (op de carb) en van de carb zelf af.
Overbrug de 2 vrije pinnetjes van de elleboog met een slangetje in U-vorm.
Vanuit de aansluiting op de carb (boven de gasklep) trek je een slangetje naar de actuator op het nippeltje het dichts bij de turbo.
Klaar!
Bleedvalve heeft 3 uitgangen, de middelste hang je een slang aan, en die leid je ergens naar nowhere, ergens richting onderkant auto.
De andere 2 hang je tussen het slangetje tussen carb en actuator.
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/naamloos.JPG[/img]
1) Je verbind druk boven gasklep met druk boven gasklep.
Je hebt 3 nippels met deze druk, 2 op de elleboog, 1 op de carb. Welke van de 3 je neemt, en welke 2 je dan met elkaar verbind, maakt niet uit. Doorgaans verbind je de bovenste 2, ray heeft een van de bovenste gebruikt.
2) Het lijkt alsof de slang die naar de bleedvalve gaat vooraf gesplits wordt met een T-stuk, waarvan 1 deel naar het einde van de bleedvalve gaat. Op dit slangetje zit weer een T-stuk waar dus de mogelijkheid tot bleeden onstaat. Waarschijnlijk gaat deze slang naar de controller binnen.
Als je het eerste T-stuk weg laat, en de slang die naar binnen gaat meteen op de bleeduitgang van de bleedvalve aansluit, heb je exact hetzelfde effect. Dus waarom dit zo zit? T-stukje over? Slangetje te kort?
3) niet op de foto. Het afgedopte slangetje is naar wat ik me kan voorstellen dat t niet zo bout in de auto. Hij heeft voor zijn systeem maar 2 aansluitingen nodig op de in-car controller, leg ik hieronder uit.
Wat is hier nu gemaakt?
De bleedvalve staat consant afgesteld op 1,0 bar bij wijze van spreken. De actuator staat origineel, en gaat open bij 0,6 bar.
Wanneer je de in-car controller loskoppelt, gaat de gtt op een druk van 1,0 bar lopen, aangezien de bleedvalve nu probleemloos zijn lucht kan laten ontsnappen.
Nu kan hij dit niet, want Ray leidt deze 'bleedslang' naar binnen, waar de in-car controller erop zit. Met deze kan hij zelf regelen hoeveel lucht de bleedvalve kan laten lekken. Deze gaat daarna meteen naar de buitenlucht denk ik, en een 3e aansluiting is overbodig omdat je de aansluiting naar de carb al hebt bij de eerste bleedvalve.
Let, hoe ver hij hem ook open draait, de eerste bleedvalve kan nooit meer bleeden dan tot een 1,0 bar. Dat is wat met dit systeem gebouwd is.
Trouwens, vergis je niet in de slangetjes, er loopt ook een blauw overloopslangetje zo te zien en een stukje voor de dumpvalve, die hebben er niets mee te maken
Haal metalen leiding uit de turbo, draai er een dikke bout in, of haal slang van de leiding en dop slang af.
Haal alle slangen van de actuator en van de elleboog (op de carb) en van de carb zelf af.
Overbrug de 2 vrije pinnetjes van de elleboog met een slangetje in U-vorm.
Vanuit de aansluiting op de carb (boven de gasklep) trek je een slangetje naar de actuator op het nippeltje het dichts bij de turbo.
Klaar!
Bleedvalve heeft 3 uitgangen, de middelste hang je een slang aan, en die leid je ergens naar nowhere, ergens richting onderkant auto.
De andere 2 hang je tussen het slangetje tussen carb en actuator.
[img]http://members.lycos.nl/rielnotermans/naamloos.JPG[/img]
1) Je verbind druk boven gasklep met druk boven gasklep.
Je hebt 3 nippels met deze druk, 2 op de elleboog, 1 op de carb. Welke van de 3 je neemt, en welke 2 je dan met elkaar verbind, maakt niet uit. Doorgaans verbind je de bovenste 2, ray heeft een van de bovenste gebruikt.
2) Het lijkt alsof de slang die naar de bleedvalve gaat vooraf gesplits wordt met een T-stuk, waarvan 1 deel naar het einde van de bleedvalve gaat. Op dit slangetje zit weer een T-stuk waar dus de mogelijkheid tot bleeden onstaat. Waarschijnlijk gaat deze slang naar de controller binnen.
Als je het eerste T-stuk weg laat, en de slang die naar binnen gaat meteen op de bleeduitgang van de bleedvalve aansluit, heb je exact hetzelfde effect. Dus waarom dit zo zit? T-stukje over? Slangetje te kort?

3) niet op de foto. Het afgedopte slangetje is naar wat ik me kan voorstellen dat t niet zo bout in de auto. Hij heeft voor zijn systeem maar 2 aansluitingen nodig op de in-car controller, leg ik hieronder uit.
Wat is hier nu gemaakt?
De bleedvalve staat consant afgesteld op 1,0 bar bij wijze van spreken. De actuator staat origineel, en gaat open bij 0,6 bar.
Wanneer je de in-car controller loskoppelt, gaat de gtt op een druk van 1,0 bar lopen, aangezien de bleedvalve nu probleemloos zijn lucht kan laten ontsnappen.
Nu kan hij dit niet, want Ray leidt deze 'bleedslang' naar binnen, waar de in-car controller erop zit. Met deze kan hij zelf regelen hoeveel lucht de bleedvalve kan laten lekken. Deze gaat daarna meteen naar de buitenlucht denk ik, en een 3e aansluiting is overbodig omdat je de aansluiting naar de carb al hebt bij de eerste bleedvalve.
Let, hoe ver hij hem ook open draait, de eerste bleedvalve kan nooit meer bleeden dan tot een 1,0 bar. Dat is wat met dit systeem gebouwd is.
Trouwens, vergis je niet in de slangetjes, er loopt ook een blauw overloopslangetje zo te zien en een stukje voor de dumpvalve, die hebben er niets mee te maken

Laatst gewijzigd door Riël op do 5 okt 2006 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
haarscherpe analyse Riel 
en de laatste opmerking is ook helemaal waar. ik heb een halve dag met een steeksleuteltje 10 rondgereden om de maximale druk een beetje naar me zin af te stellen

en de laatste opmerking is ook helemaal waar. ik heb een halve dag met een steeksleuteltje 10 rondgereden om de maximale druk een beetje naar me zin af te stellen

Immer wieder die verdammte Holländer
Heb je de actuator dan ook nog verdraaid?
nee die stond gewoon normaal. kraan onder de kap dicht is dan +/- 0.7 bar.
Immer wieder die verdammte Holländer
Ah ik zie dat 10ertje heb je nodig om de bleedvalve te borgen 

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Leuk topic dit!!!
Binnenkort eens kijken voor de onderdelen die ik nodig heb hiervoor.

Binnenkort eens kijken voor de onderdelen die ik nodig heb hiervoor.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Zeg ik toch ook nieTino schreef:is niks mis meeLex schreef:Heeft niemand een voorbeeldje of fotootje van een Forge Bleedvalve. Die van Tino is een zelfbouw ding

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92