Wie kan mij (of eigenlijk mijn zus) helpen. Ze heeft een Twingo uit 1999, maar sinds kort heeft ze het probleem dat tijdens het rijden de km/u-teller op nul springt, zodat ze niet meer kan zien hoe hard ze rijdt.
Ook telt de km-meter staan op t aantal km dat al gereden is en valt de stuurbekrachtiging uit!
Heeft iemand hier verstand van? Haar garage heeft de Renault dealer ook al gevraagd, maar deze zegt niet te weten hoe t komt. Misschien een storing in de computer. Maar voordat ze na gaat denken of ze dan een nieuwe computer wil, wouden we eerst ff rondvragen of jullie wat weten.
Ik ben zeer blij met reacties waar t aan zou kunnen liggen, zodat we dat eerst kunnen bekijken, voordat ze mega moet investeren in haar Twingo of hem verkoopt.
Alle hulp is welkom.
Grtz Muis
Help problemen met km-teller tijdens rijden
Ja, zodra ik binnenkort wat meer tijd heb, zal ik haar auto eens ff bekijken. Dacht eigenlijk dat de garage daar dan ook wel op zou moeten zijn gekomen. Ze hebben hem wel doorgemeten (op dat moment deed t probleem zich dus ook niet voor) en konden dus niks vinden. Ik ga nog wel ff op onderzoek uit. Bedankt in elk geval! 

-
- Contacteer:
dit klinkt idd wel verdacht veel op de opnemer op de bak die stuk is
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
De stuurbekrachtiging van de Twingo (en vele andere auto's) wordt aangepast aan de rijsnelheid van de auto. d.w.z. hoe hoger de snelheid, hoe minder bekrachtiging.
Op het moment dat het snelheidssignaal wegvalt valt dus mogelijk ook de stuurbekrachtiging uit.
Ik denk dus ook aan de snelheidsopnemer in de versnellingsbak die hapert
Op het moment dat het snelheidssignaal wegvalt valt dus mogelijk ook de stuurbekrachtiging uit.
Ik denk dus ook aan de snelheidsopnemer in de versnellingsbak die hapert