ACT: Twingo II
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/6/329 ... 9d6cd6.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/6/20b ... 94bff6.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/c/b21 ... 713b9c.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/2/644 ... 5283d2.jpg[/img]
Het behoeft geen uitleg dat deze Renault Twingo concept een opmaat is naar de compleet nieuwe Twingo, die volgend jaar in de verkoop gaat. Dan lost hij het huidige model af dat er dan een carrière heeft opzitten van liefst veertien jaar.
De Twingo concept car heeft een lengte van 3.60 meter, is 1,73 meter breed en 1,41 meter hoog. Daarmee is hij zeventien centimeter langer, tien breder en één centimeter lager dan de huidige Twingo.
De concept car heeft een racy uiterlijk gekregen. Er is een lage bumper waarin een grote grille zit verwerkt. Op de carrosserie is een print aangebracht die is geïnspireerd op een finishvlag. Het patroon komt terug in de richtingaanwijzers die in de koplampen zijn verwachten. Verder staat hij op 17 inch wielen waarin de gele kleur terugkeert, die Renault ook op de circuits gebruikt. Binnenin zijn vier kuipstoelen geplaatst. De motor stelt niet teleur bij het sportieve uiterlijk. Het is een 1,2-liter turbomotor die het tot 100 pk schopt en een maximaal koppel heeft van 145 Nm.
Licht speelt bij de Twingo concept een belangrijke rol. Er is een glazen zonnedak en de B-stijl ontbreekt. Wanneeer de multimedia-mode aanstaat, is het binnenste van de auto blauw verlicht. Zodra de motor wordt gestart, wordt dat geel. Verder is er een USB-poort aan boord en kan een i-Pod worden aangesloten. Middens een 15 inch scherm kan worden geïnternet. Alle zitplaatsen hebben hun eigen aansluiting voor koptelefoons, zodat iedereen in alle rust van zijn eigen muziek kan genieten.
ik las dit bij autoweek, als dit type leverbaar is ga ik toch wel ff kijken en nadenken dit ziet er wel heel vet uit
Wat vinden jullie daar van???
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/6/20b ... 94bff6.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/c/b21 ... 713b9c.jpg[/img]
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/2/644 ... 5283d2.jpg[/img]
Het behoeft geen uitleg dat deze Renault Twingo concept een opmaat is naar de compleet nieuwe Twingo, die volgend jaar in de verkoop gaat. Dan lost hij het huidige model af dat er dan een carrière heeft opzitten van liefst veertien jaar.
De Twingo concept car heeft een lengte van 3.60 meter, is 1,73 meter breed en 1,41 meter hoog. Daarmee is hij zeventien centimeter langer, tien breder en één centimeter lager dan de huidige Twingo.
De concept car heeft een racy uiterlijk gekregen. Er is een lage bumper waarin een grote grille zit verwerkt. Op de carrosserie is een print aangebracht die is geïnspireerd op een finishvlag. Het patroon komt terug in de richtingaanwijzers die in de koplampen zijn verwachten. Verder staat hij op 17 inch wielen waarin de gele kleur terugkeert, die Renault ook op de circuits gebruikt. Binnenin zijn vier kuipstoelen geplaatst. De motor stelt niet teleur bij het sportieve uiterlijk. Het is een 1,2-liter turbomotor die het tot 100 pk schopt en een maximaal koppel heeft van 145 Nm.
Licht speelt bij de Twingo concept een belangrijke rol. Er is een glazen zonnedak en de B-stijl ontbreekt. Wanneeer de multimedia-mode aanstaat, is het binnenste van de auto blauw verlicht. Zodra de motor wordt gestart, wordt dat geel. Verder is er een USB-poort aan boord en kan een i-Pod worden aangesloten. Middens een 15 inch scherm kan worden geïnternet. Alle zitplaatsen hebben hun eigen aansluiting voor koptelefoons, zodat iedereen in alle rust van zijn eigen muziek kan genieten.
ik las dit bij autoweek, als dit type leverbaar is ga ik toch wel ff kijken en nadenken dit ziet er wel heel vet uit
Wat vinden jullie daar van???
Laatst gewijzigd door Swilly op vr 29 sep 2006 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan jij ook niks aan doen.
Is ook geen kritiek overigens. Als je gezocht hebt, heb je je best gedaan. 
Edit: Sterker nog, volgens mij is dit het enige topic dat daar op dit moment over loopt... De andere geeft bij mij een melding dat het topic niet bestaat.


Edit: Sterker nog, volgens mij is dit het enige topic dat daar op dit moment over loopt... De andere geeft bij mij een melding dat het topic niet bestaat.
thnx, ik denk dat ik voor deze twing toch wel wat geld over heb alleen dan doe ik nu ff niks meer aan men eigenste ik ben alleen benieuwd wat ie gaat kosten ik denk zelf zo tussen de 12 en 18 denk ik met alle optiesMerijn schreef:Kan jij ook niks aan doen.Is ook geen kritiek overigens. Als je gezocht hebt, heb je je best gedaan.
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Steeds meer merken bouwen kleine benzinemotoren voorzien van een turbocompressor. Renault sluit zich aan met een 1.2 turbo met 100 pk. Hij wordt geshowd in de Twingo Concept, maar maakt januari 2007 zijn marktdebuut in de Clio en Modus.
Na onder meer BMW (New Mini II) en VW (Twincharger) heeft ook Renault het concept van de kleine benzinemotor met turbo omarmd. De TCE 100, zoals-ie officieel heet, heeft een vermogen van 100 pk (bij 5500 min-1) en een koppel van 145 Nm (3000 min-1). Respectievelijk evenveel als een 1.4 en 1.6, volgens Renault. De motor is afgeleid van de 75 pk sterke 1.2 16V die we al kennen uit diverse Renault-modellen. Daarop is een relatief kleine turbo geschroefd. Zon kleine compressor komt snel op gang en daardoor is er volgens de bouwers ook geen sprake van het ooit spreekwoordelijke turbogat. Er is zelfs sprake van een kleine boost-functie: in de tweede tot en met vierde versnelling is er boven de 4500 toeren 5 pk en 6 Nm extra beschikbaar.
Het verbruik daarentegen zou blijven steken op dat van een conventionele 1.2. Dat laatste is uiteraard terug te voeren op het feit dat in deellast de turbo amper meeblaast en daarmee de dorst van de motor binnen de perken blijft. Vermogen op verzoek van de rechtervoet dus, en wanneer je het gaspedaal licht beroert het verbruik van een conventionele 1.2. Het officiële verbruikscijfer voor zowel de Clio als Modus ligt op 5,9 liter per 100 km, dat is bijna 1 op 17.
Hoewel gepresenteerd in de Twingo concept, maakt de 1.2 turbo zijn debuut in januari 2007 in de Clio en Modus. Voor de Clio komt er ook een nieuwe motor beschikbaar aan het andere eind van het gamma. Deze tweeliter benzinemotor is ontwikkeld door Nissan (hij komt bijvoorbeeld ook in de Qashqai) en levert 140 pk en 193 Nm. Cijfers die de zestienklepper overigens levert zonder turbo. De verwachting is dat deze variant al voor het einde van het jaar in de showroom arriveert.
Na onder meer BMW (New Mini II) en VW (Twincharger) heeft ook Renault het concept van de kleine benzinemotor met turbo omarmd. De TCE 100, zoals-ie officieel heet, heeft een vermogen van 100 pk (bij 5500 min-1) en een koppel van 145 Nm (3000 min-1). Respectievelijk evenveel als een 1.4 en 1.6, volgens Renault. De motor is afgeleid van de 75 pk sterke 1.2 16V die we al kennen uit diverse Renault-modellen. Daarop is een relatief kleine turbo geschroefd. Zon kleine compressor komt snel op gang en daardoor is er volgens de bouwers ook geen sprake van het ooit spreekwoordelijke turbogat. Er is zelfs sprake van een kleine boost-functie: in de tweede tot en met vierde versnelling is er boven de 4500 toeren 5 pk en 6 Nm extra beschikbaar.
Het verbruik daarentegen zou blijven steken op dat van een conventionele 1.2. Dat laatste is uiteraard terug te voeren op het feit dat in deellast de turbo amper meeblaast en daarmee de dorst van de motor binnen de perken blijft. Vermogen op verzoek van de rechtervoet dus, en wanneer je het gaspedaal licht beroert het verbruik van een conventionele 1.2. Het officiële verbruikscijfer voor zowel de Clio als Modus ligt op 5,9 liter per 100 km, dat is bijna 1 op 17.
Hoewel gepresenteerd in de Twingo concept, maakt de 1.2 turbo zijn debuut in januari 2007 in de Clio en Modus. Voor de Clio komt er ook een nieuwe motor beschikbaar aan het andere eind van het gamma. Deze tweeliter benzinemotor is ontwikkeld door Nissan (hij komt bijvoorbeeld ook in de Qashqai) en levert 140 pk en 193 Nm. Cijfers die de zestienklepper overigens levert zonder turbo. De verwachting is dat deze variant al voor het einde van het jaar in de showroom arriveert.
leuk.. weet iemand toevallig hoeveel dat de nieuwe twingo zou komen te wegen?
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Zo staat hij ook in de krant van gisteren
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/5/725 ... f4e735.jpg[/img]
En voor 90% word de Twingo ook zo.. Alleen ik citeer: Worden de bumpers wat minder pompeus.. en krijgt de Twingo een achterbank i.p.v de 4 losse stoelen die in de concept staan..
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/5/725 ... f4e735.jpg[/img]
En voor 90% word de Twingo ook zo.. Alleen ik citeer: Worden de bumpers wat minder pompeus.. en krijgt de Twingo een achterbank i.p.v de 4 losse stoelen die in de concept staan..
-
- Berichten: 444
- Lid geworden op: di 1 jun 2004 10:03
Ja van mij ook!!Marcus schreef:Die bumpers mogen van mij zo blijven
Maar miss dat ze deze keer een Twingo RS gaan maken en dat die er wel zo uit gaat zien..
Maar een 1.2 turbo motor met 100 pk is wel leuk.. Dumpvalve erop.. chippen en uitlaatje en je zit al een eind hoger

Dat lijkt er toch nog redelijk op. Kijk, je moet het zo zien. Andere bumpers moet je altijd after-market kopen. Ik zie dat die lekkere heupen er nog op zitten. Dus andere kit erop en een 17" setje eronder.
Ik verwacht wel (gezien de reclame en andere ad's) dat de doelgroep verschoven is van modieus vrouwtje naar jonge mensen. Een btje zoals ze bij de C1 en Aygo doen. Moet wel, anders ga je hard op je bek. Kijk ook maar naar de Swift. Dat is ook zo'n lekker bakkie. Heel neutraal, maar kan erg sportief aangedikt worden. Zo kun je de Twingo ook zien verwacht ik. Nu zal er niet een 1.4 of groter in geleverd gaan worden, maar de 1.2 turbo heeft wel een kans om zich te plaatsen in een segment iets onder de sportieve uitvoering van de Swift.
Ik verwacht wel (gezien de reclame en andere ad's) dat de doelgroep verschoven is van modieus vrouwtje naar jonge mensen. Een btje zoals ze bij de C1 en Aygo doen. Moet wel, anders ga je hard op je bek. Kijk ook maar naar de Swift. Dat is ook zo'n lekker bakkie. Heel neutraal, maar kan erg sportief aangedikt worden. Zo kun je de Twingo ook zien verwacht ik. Nu zal er niet een 1.4 of groter in geleverd gaan worden, maar de 1.2 turbo heeft wel een kans om zich te plaatsen in een segment iets onder de sportieve uitvoering van de Swift.
there is no spoon.
En gelijk maar van het interieur en exterieur.
http://www.youtube.com/watch?v=eA8soXcn ... rch=twingo

http://www.youtube.com/watch?v=eA8soXcn ... rch=twingo
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
waarom zitten er polo-achterlichten in? 

Doet mij meer aan modus achterlichten denken. 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
[img]http://www.jalopnik.com/cars/images/vw_ ... i_rear.jpg[/img]
ik zie toch overeenkomsten met die lampen zeg..
ik zie toch overeenkomsten met die lampen zeg..
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
[img]http://www.xelopolis.com/blog/images/re ... ingo_2.jpg[/img]
Renault heeft gezegd dat ze waarschijnlijk ongecamoufleerd gaan testen met de nieuwe twingo omdat het concept ook al op Parijs te zien was
Renault heeft gezegd dat ze waarschijnlijk ongecamoufleerd gaan testen met de nieuwe twingo omdat het concept ook al op Parijs te zien was

als dat niet zo is, wordt de twingo eindelijk een dikke bak 
