ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Dennis_16v

Renault Clio 16v vs. Opel Corsa C 1.2i Joy

Niet dat t een echte uitdaging was, maar ik wilde normaal optrekken eigelijk, maar ik liet de koppeling iets te snel opkomen, waardoor mn dashbord enorm begon te trillen, en ik volgens mij met piepende bandjes wegreed :lol:

Niet echt de bedoeling, maargoed voor n keer ist wel leuk :p
Overgins zag de Corsa er geen uitdaging in, dus die heeft ook maar niet meegedaan :lol:
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Sanderrr schreef:A5 valt toch onder Randstad?
Ja nogal, maar ik zou daar niet te vaak hard rijden, mooi stukkie weg vind ook oom agent.
jiggy
Contacteer:

vandaag op de A7 drachten-groningen ff tegen een mitsubishi colt 1.5 12v gereden hij kon het niet bij houden, maar het zijn cker ook geen langzame autotjes.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

net nog ff gesport, met een motorfietsje :) [img]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZadcjjiHeeE.jpeg[/img]
en zo een maserati (Y)! klik! , met een heel jong ventje erin
met petje op (als ik hem zonder wagen tegen zou komen zou ik zweren dat het een golf rijder was) :D en flink gassen dattie deed met dat ding
-PAZ-
Über-Spammer

das dan 2 keer om je oren gereden denk ik :lol: :p :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
jiggy
Contacteer:

:lol: pa&ma op vakantie,maar zijn de sleutels vergeten mee te nemen.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

jiggy schreef::lol: pa&ma op vakantie,maar zijn de sleutels vergeten mee te nemen.
tsja dan issie wel een flink stukkie om (zaten franse platen op)

@ paz, uiteraard :D, maar heb ze wel kunnen verlijden tot een stukkie
stoplicht sprint, resultaat

1 yamaha

2 maserati

3 clio 16v

4 peus 206

edit* gezichten van de mensen voor 't ns station was ook prachtig, alle
4 waren waren we vol op 't gas :bang:
jiggy
Contacteer:

vandaag ff tegen een polo 6n gereden. de tweede versnelling ff door getrokken tot over de 100 en weg was ie :lol:
ARNO16V
Contacteer:

Polo 6n is toch ook niet echt een uitdaging met een clio 16v?
joeri_16V
Car: megane 2

nee, die dingen rij je met gemak kwijt
jiggy
Contacteer:

dat klopt, maar er zaten twee gasten rond 18jaar in die al de heletijd lagen te bumperkleven. dus heb even gewacht op een goed stukje weg. en dan.gasssss eroppp dus jah ze vroegen er zelf een beetje om. :D
Rob.H

Clio 1.8 16V VS BMW X5:
Alleen de speciale types X5 kunnen harder dan 210 km/u. Daar kwam ik ook pas achter toen hij niet meer harder ging op de snelweg en ik nog overhad. Heb je z'n dikke bak van een paar 10.000 euro tegen een Clio van nog geen € 3000,- en verlies je dan nog.
Arno17

Rob.H schreef:Clio 1.8 16V VS BMW X5:
Alleen de speciale types X5 kunnen harder dan 210 km/u. Daar kwam ik ook pas achter toen hij niet meer harder ging op de snelweg en ik nog overhad. Heb je z'n dikke bak van een paar 10.000 euro tegen een Clio van nog geen € 3000,- en verlies je dan nog.
En dat vindt ik nog steeds het leukste aan de RS, lekker al die dure bakken vol met pk's op de hielen zitten of nog erger voor hun losrijden bij het stoplicht sprintje.

Van deze auto's met veel pk's kan je alleen maar winnen.

Van de week nog een Touareg, dikke uitlaten en dito uitvoering( neen niet die met de W12) arrogante muts op de bijrijdersplek minachtend kijkend naar de Clio.........vreemd kijken dat ik er weer naast kwam nadat ik hem even had laten gaan... :p
GTT

gisteren wat gaan sprinten, hou het voor nu nog ff wat kalm, maar morgen ofzo gaan we +1 bar rijden, eerste ff nog wat aanpassingen qua brandstof enz doen

GTT @ 0.85 bar

clio williams (chip,collector,pijp) vs GTT 0-1
audi TT 180 (standaard) vs GTT 0-1
nissan 200 sx s14 (standaard) vs GTT 0-1
nissan 200 sx s14 335 whp :worship: vs GTT 1-0 (offcourse)

races waren allemaal rolling en tot een 180km/h
2de vanuit 50km/h
3de vanuit 80km/h
4de vanuit 110km/h

ik moet zeggen, een opgefokte willie is sneller als ik dacht, een TT 180pk krijgt er op zen zak van en de 200sx ook :lol:
jiggy
Contacteer:

vanavond bij de stoplichten in groningen ff een spritje tegen een clio williams. hadden allebij en slechte start ,maar uiteindelijk won de williams met een auto lengte voorsprong.je had en die mensen eens moeten zien. als er twee clio's vol uitgaan :lol: m'n broer had ook al eens verloren van die williams toen zijn golf nog origineel was.
Rob.H

was dat een gti dan? die zijn altijd langzamer.
jiggy
Contacteer:

Rob.H schreef:was dat een gti dan? die zijn altijd langzamer.
jah een gti 8v KR blok. en heeft nu een H1 blok met compressor.
-PAZ-
Über-Spammer

KR is bij vw de motor code voor de 16v, niet voor de 8v :) :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
jiggy
Contacteer:

paz-maniac schreef:KR is bij vw de motor code voor de 16v, niet voor de 8v :) :wink:
dan was het een andere :lol: het blok was in ieder gaval van een golf2 fire&ice 1.8 8v.
Xabre
Car: 19 16V

2 heaumeaux in een dik verlaagde Corrado vs. 19 16V, hele tijd beetje zeer irritant lope drukken, rollende start bij het stoplicht in ze twee...
:bye: corradeauuuuu
Sander2

Net ff een sprintje getrokken tegen een rover SD1. Weet niet welke motor erin lag, maar merkte al snel dat het niet echt partij kan bieden. De snelste heeft een 3500 cc motor maar ook die zou moet moeten afleggen. Toch komen ze best goed vooruit. Ik heb deze rover wel vaker zien rijden, en wist toevallig nog dat de man altijd goed het gas intrapt. Helaas bij de volgende lichten keek hij strak voor zich... >-)
Arno17

Sander2 schreef:Net ff een sprintje getrokken tegen een rover SD1. Weet niet welke motor erin lag, maar merkte al snel dat het niet echt partij kan bieden. De snelste heeft een 3500 cc motor maar ook die zou moet moeten afleggen. Toch komen ze best goed vooruit. Ik heb deze rover wel vaker zien rijden, en wist toevallig nog dat de man altijd goed het gas intrapt. Helaas bij de volgende lichten keek hij strak voor zich... >-)
Owja, dat is dat strijkijzer en is ooit auto van het jaar geweest volgens mij.

Ook TopGear heeft er eentje een keer verbouwd tot tegen de 300 pk, dweilde alle kanten op die bak.
Florus

Zojuist op de N11, GTT vs Golf 2.0 16v FSI 150PK.... :bye:

Vanuit bodegraven op de oprit de N11 op,achter de Golf,bovenop z'n bumper,doorgetrokken tot 140,toen ging ie opeens naar rechts, bovenop de rem en 80 rijden, denk dat ie nieuwsgierig was naar dat zwarte hok wat achter 'm zat te douwen :D :lol: ,nog ff achter 'm zitten jennen,toen naar links vol er voorbij, kreeg geen duimpie..... :nee: :D
Haas
Car: Megane RS

Florus schreef:... kreeg geen duimpie..... :nee: :D
gewoon pure jaloezie florus...pure jaloezie! :D

net met de charade nog een kutviool in een 323F in de zeik gezet. Ding vol tupperwaren en een stuk rioolbuis onder de bumpert... Mijne ff op benzine gechopt ivm naderend backfire ( |: ) gevaar, netjes t gas erop bij groen licht. Kwam m niet voor bij, maar aangezien ik rechts reed en hij links, moestie me toch voor laten gaan toen we naar 1 baan moesten. Heeft de complete weg erna op een meter van me gereden :lol:
Kier

Megane vs petje in een te luidruchtige BMW :bye:

Kenteken
Voertuigsoort Personenauto
Merk BMW
Handelsbenaming 316I COMPACT E2
Kleur(en) Paars
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1596 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Wel leuk dat ie het ff probeerde :p
Renault 5 GT Turbo '87
Negotiator
Contacteer:

Gisteravond toen we terug reden vanaf de Mac kwam er een Nissan Primera naast ons de bocht door.
ff vol doorgetrokken in zun 2 maar toch net verloren, had
ook niet verwacht te winnen met de TR maar
juppen pesten is altijd ff leuk.
Toen die voor ons reed zag ik dat het een 2.0eGT was.
Viel me zwaar tegen van een 2 liter tegen een 1.4tje :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Hedenavond:

R5GTT VS ClioRS phase2 : :bye: RS
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arno17

Chris schreef:Hedenavond:

Hoe was het met de turbo druk?

Is het nu veel verschil met een RS, of is elke gtt5 sneller dan een RS.......
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zou het zo zijn dat wanneer de emissie-eisen van 1990 nu nog golden, de RS'jes veel sneller zouden zijn?

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat auto's niet echt sneller zijn geworden. Sterker nog, vaak zijn nieuwe GTi's gewoon minder snel dan hun voorgangers (mits de cilinderinhoud identiek is gebleven). Daarnaast zal gewicht door veiligheidseisen ook wel meespelen.

Blijft toch leuk om met een oud brik een splinternieuwe wagen eruit te rijden. :D Leve de GTT. :)
Riël
Über-Spammer

Ja en nee.

Vermogen is er zeker weten op vooruit gegaan! Een tegen de 200 pk 2 liter 16v kostte vroeger nogal wat werk!

Gewicht is drastisch omhoog. Woog een 5 vroeger 840 kg, een auto van dat formaat (met minder ruimte :p) weegt er nu al tegen de 1000 of meer.

Vanmorgen met de GTE op de Deutsche Autobahn, een passat TDI met een roetpluim :bye: het ging niet helemaal makkelijk, maar t was erop, ernaast en erlangs en de GTE tikte met een beetje bergaf nog 200km/u aan :p (Op de TomTom ;))

Olé!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Vermogen is er absoluut op vooruit gegaan, maar de prestaties des te minder. Op papier is alles heel snel, maar 30 PK extra levert qua accelleratie en topsnelheid blijkbaar weinig op. Zie Williams vs. Clio RS. En volgens mij zit daar qua gewicht nog geen 100 kilo tussen.
Menno

Merijn schreef:Zou het zo zijn dat wanneer de emissie-eisen van 1990 nu nog golden, de RS'jes veel sneller zouden zijn?

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat auto's niet echt sneller zijn geworden. Sterker nog, vaak zijn nieuwe GTi's gewoon minder snel dan hun voorgangers (mits de cilinderinhoud identiek is gebleven). Daarnaast zal gewicht door veiligheidseisen ook wel meespelen.

Blijft toch leuk om met een oud brik een splinternieuwe wagen eruit te rijden. :D Leve de GTT. :)
Die emissie-eisen schelen wel iets, maar niet heeeel veel.

Dat de prestaties minder hard zijn gestegen dan de motorvermogens komt door het gewicht, dat doet qua acceleratie gewoon heel veel.

Voor een moderne GTI zijn kostprijs en levensduur nog belangrijker dan -tig jaar geleden. Daarnaast moet/is die veel meer allround en luxe. Dat scheelt allemaal. Gelukkig zijn de onderstellen tegenwoordig wel Veel beter dan bij die ouwe zooi, maar in dit topic gaat 't over 't algemeen alleen maar rechtuit.

Maar als ik een Clio II RS met een 5 gt-turbo vergelijk, dan is de moderne gti gewoon bijna een seconde, en 30km/h sneller, dus wat is nou eigenlijk je punt? Dat op dit forum de 5gtt gewoon altijd sneller is dan welke andere gti, ferrari of F1 auto dan ook? :wink:
rev it like a rental
Merijn
Über-Spammer

Nee, dat is niet mijn punt... :) Je hoort het toch eigenlijk alleen als er gewonnen wordt.

Wat ik me gewoon afvraag is waar dat minimale verschil 'm in zit. Dat een RS sneller is (zou moeten zijn) dan een standaard GT, dat is me duidelijk. Maar ik vind het verschil gewoon niet zo heel groot tussen nieuwe en oude auto's. Terwijl de PK-verschillen soms echt enorm zijn. Laten we wel wezen, een RS ph.3 heeft dik 60 PK meer dan een GT, maar zoveel winst wordt daar niet mee geboekt, vind ik. Tuurlijk zal de wegligging er op vooruit zijn gegaan en is het gewicht wat omhoog gegaan, maar ik had er meer van verwacht.

GT'tjes en Willies zijn nog steeds zeer competatief, maar ondertussen wel respectievelijk minimaal 16 en 10 jaar oud.
Arno17

Je kan ook kijken naar de tijd die er voor nodig is om die snelheden te halen.

De Clio 1.2 loopt met een beetje mazzel ook wel tegen de 160 op de teller( misschien wel meer) alleen waar de RS dit met gemak doet zal je bij die 1.2 wat meer geduld moeten hebben.

En een standaard 5GTT is natuurlijk niet sneller dan een RS, het opschroeven van de turbo maakt het verschil, iets wat helaas niet kan bi de RS.

En laat je de RS net zo ademen als de auto's van 10 jaar of langer geleden zal je veel meer pk's hebben, zeker die aan de wielen komen.
Sander2

Chris schreef:Hedenavond:

Je zal wel weer vals hebben gespeeld... :lol:
Gesloten