Even voorstellen: Ragnotti

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
franx

Vandaag was het opeens dan zover (iets eerder dan gepland) om de Ragnotti op te halen :D
Boven verwachting goed rijdt dat ding zeg... erg strak en sneller dan ik dacht. 2 jaar geleden reed ik nog een Impreza, toen ik voor de koop van een ander huis stond heb ik die maar weggedaan om een goedkoper Saxo 16v-tje te gaan rijden vanwege de maandlasten. 1 jaar later zag ik deze Ragnotti op de Extreme Machines te koop staan en het begon weer te jeuken 8) . De 2 liter trekt me toch iets meer en zeker deze met z'n goede onderstel en gewicht.

Nog maar een paar km gemaakt dus ben nog een beetje euforisch natuurlijk maar ben er echt blij mee. Hier op de site hoop ik wat wijzer te worden m.b.t. techniek , altijd mooi om een andere liefhebber z'n mening te kunnen vragen op zo'n forum :wink:

Ik probeer nog foto's te sturen maar ben een ramp met de pc.. Hij staat nu nog op marktplaats met fotos onder "ragnotti". je krijgt maar 1 hit..... want er is er maar 1 :smoke:

groet !!!! Frank
Remon

Heb je zo'n speciale Clio RS ofzo??? Deze zijn toch niet in Nederland geleverd??
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Welkom hier,

Was toch wel erg benieuwd naar deze RS en heb meteen maar even de foto's voor je er bij getoverd.

Veel plezier er mee :)

[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/RTC/ragnotti/1.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/RTC/ragnotti/2.JPG[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/robmiddendorp/RTC/ragnotti/3.JPG[/img]
Xabre
Car: 19 16V

gewone clio rs is 1010kg en deze 1021kg????
franx

bedankt Ronald voor de pics !

Zonder Jack(vorige eigenaar) erin woog hij iets van 960kg gemeten bij de RDWkeuring voor Nederlands kenteken omdat het idd een importje is uit Frankrijk. leeggeplukt van overbodig gewicht , dus geen abs, esp, dunnere ramen, geen xenonverlichting (schijnt zwaar te zijn) isolatiebekleding is weggelaten, geen reservewiel :~ en een klein detail ; achteruitwisser ontbreekt. Er schijne ook iets "wildere" nokkenassen in te liggen.

Ik heb toevallig net nog wat benzine verstookt met rondje Spaarndam, bochtige landweggetjes :bang: . Retegoed onderstel , het rijdt echt goed (D) De impreza is een stuk log-er in de bochten, de clio is erg direct en eerlijk

Ik ben een gelukkig man en ga lekker slapen.
grtn F
Thierry

Mooie wagen (Y)
Kan wel nog een stukje zakken zo te zien :D
Mrtn
Car: R5GTT

straks help je daarmee de wegligging om zeep.

Kwist niet eens dat er specialere uitvoeringen van waren :p
Mrtn = Maarten
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Vette bak! :D Hou 'm heel en origineel, zou ik zeggen. (Y)
franx

ja hij zou wat kunnen zakken maar ik blijf ervan af. Het onderstel zoals ze hem bij Renault hebben meegegeven is iets waar ik geen veranderingen aan wil doen, dit kan ik niet verbeteren . (niet met mijn budget althans)

Ik heb er nog wel een sportkat en einddemper bijgekregen (origineel Renault Sport) die ik er waarschijnlijk wel een keertje onderzet.

Maar voor de rest hou ik hem gewoon zoals hij is..
Zilver

Vette bak,

Ik had hem ook gespot, maar hij zat boven ons budget. Hebbie nog een beetje van de prijs afgekregen. Hij heeft best lang te koop gestaan op Marktplaats.

En istie sneller dan een Impreza? Als ik me niet vergis heeft een Impreza toch bijna 100 pk meer en 4 wielaandrijving.

Welkom op het forum in ieder geval.
franx

Ik denk dat de met combinatie onderstel en gewicht deze een standaard impreza achterlaat, zeker met bochtenwerk. Wanneer je het onderstel van de impreza aanpakt dan weet ik het niet.....

Mijn sub had toen rond de 270pk (+ rond de 340NM), maar ook met een kleine 1300kg en origineel onderstel, de clio lijkt toch meer op een skelter in weggedrag met z'n 960kg.

Tussensprintjes, dus boven de 100 rijden en dan het gas erop, daar was de schop in je rug bij de impreza weer een stuk heftiger. De clio moet op zo'n moment toch een beetje op toeren komen. Vanuit stilstand echter moet ik het nog zien want dan is de clio ook errrg venijnig , alhoewel je met de impreza geen wielspin krijgt vanuit stilstand.
Xabre
Car: 19 16V

heeft dat ding nog wel stuurbekrachtiging of hebben ze dat ook weggelaten ? :)
franx

Nou je het zegt.... het voelt aan of het er niet op zit maar daar ben ik niet zeker van .

Wat denk je, vanmiddag ; Rij ik bij de Renault-dealer hier het terrein op voor een achterlichtje, komt er 1-tje achteruit de garage uitrijden met zo'n service auto-tje ; laat ie hem gewoon heel zachtjes met z'n trekhaak tegen m'n auto rollen....... |: :gun: |: gat in m'n bumper !!
Van m'n auto die ik net een paar uur in m'n bezit heb !!!

Kwam de directeur ook kijken; "Sorry" en ik krijg een natuurlijk nieuwe bumper .
Wel erbij gezegd dat die Ragnotti een NET andere bumper heeft; (er zit een zwart flexibele rand onder) kwam allemaal goed werd mij verzekerd.

Heb ik dat ?!?!
-PAZ-
Über-Spammer

das wel klote, hoop voor je dat het allemaal netjes geregelt word .
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

welkom :wink:

zeer mooie clio en apart :worship: :worship:

zonde van je bumper :@
maar komt vast goed :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Car: MB

Nette bak (Y)

Zuur van je bumper. Maar het had niet op een betere plek kunnen gebeuren dan bij reno :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
joeri_16V
Car: megane 2

hmm. nou ben ik niet meer de enigste met die velgen (0)
verder mooie clio or (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Die bumperlip onderaan is een optie voor de RS, op de Ragnotti dus standaard..
franx

@ zilver, de onderhandelingen met auto's zijn voor mij altijd slecht geweest, zo ook deze ....

Maar ik moestemhebben :smoke:
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Erg mooie clio....enjoy!!! :)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
franx

:D Ik was weer iets enthousiast ; begon te schrijven over wat nieuwe aanpassingen op de auto in een verkeerd topic, slotje erop als resulaat :lol:

Zowieso maar een beurt laten doen, remmen waren bijv. nodig. Ik ben hiervoor naar Veban Rijswijk (Y) geweest, gepraat met Henk. Met wat brainstormen kwam hij met goeie ideeen om te gaan doen. Hij is er nu mee bezig, eind vd week haal ik de auto weer op.

-Remmen met EBC Greenstuff

-origineel luchtfilter er weer op met ITG erin; schijnt toch wel beter te presteren dan de meeste aftermarketfilters

-herschrijven ecu met "groep N" management

-vanaf het spruitstuk een sportpijp helemaal naar achter met sportkat.

Vooral de uitlaat ben ik benieuwd naar; er moet wat aangepast worden. Na het spruitstuk moet er een stukje gelast worden zodat je met de jaarlijkse APK eenvoudig de originele kat weer even terugzet.

Wanneer dit geslaagd uitpakt dan wil Henk deze uitlaatsystemen misschien in grotere getalen gaan maken dus dat is interessant voor alle liefhebbers onder ons !

Wanneer ik de auto weer heb dan laat ik het jullie weten ,

grtn Frank
Laatst gewijzigd door franx op di 14 nov 2006 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Menno

Goeie plannen (Y) ,
Had je problemen dat ie te hard remde ofzo, dat je die EBC rotzooi d'r onder wil hebben? Sterkte d'r mee...
rev it like a rental
franx

Nee, eigenlijk vond ik de standaard remmerij idd wel okay Menno, ben hierbij een beetje afgegaan op de mening van Henk.

Ze zijn volgens mij van een wat "zachter" materiaal gemaakt waardoor je wat sneller remt, maar waarbij je volgens mij dus ook wat sneller weer aan vervanging toe bent. Voordeel wel bij de EBC blokjes is dat de remstof minder agressief op de velgen inwerkt.

Hekel aan velgen poetsen :D
franx

.. bijna vergeten, in de toekomst denk ik ook aan het bewerken , poorten(?) , van het inlaatspruitstuk.
Hiermee schijn je voor een betrekkelijk vriendelijke prijs zeer goeie winst mee te kunnen boeken. Vooral op Cliosport.net is hier veel over te lezen.
Menno

hmm, misschien hebben ze wat veranderd aan die dingen. De ervaringen die ik er iig mee heb, op 2 auto's was echt schandalig slecht. Je zou hier ook eens een search kunnen doen op ebc greenstuff.

Dat stof-verhaal klopt trouwens wel.
rev it like a rental
franx

hm... Heb de search gedaan en het merk wordt hier aardig de grond in geboord (U)

De schijven hou ik origineel , er zijn alleen EBC blokken op gezet. Ik kijk het wel even aan, wanneer het niks is dan koop ik er een paar Ferodo DS2500's voor. Van deze wist ik al dat ze goed zijn , alleen vreten ze eerder door je schijven heen
franx

Auto nu 2 dagen aan het berijden geweest en het rijdt echt super !

Bij nader inzien hebben we het 182 spruitstuk toch niet gedaan, misschien wat voor de toekomst.

De uitlaat is echt goed. Er is een sportkat van orbisoud opgekomen en de rest van het systeem is K-tec.
Hij is op zo'n manier gemaakt dat de kat met de apk heel eenvoudig gewisseld kan worden met het origineel. Een knap stukje maatwerk van Veban, er moest wel wat aangepast/gelast worden aan het systeem om dit zo te kunnen realiseren.

Ik heb specifiek gevraagd om een uitlaat die niet te veel herrie maakt en ben erg tevreden met het resultaat. Het is een bescheiden donker geluid, wanneer je flink aan het planken gaat hoor je het beest giga tekeergaan.

Ook is er gezorgd dat de pasvorm optimaal is zodat hij niet gaat resoneren en of klapperen onder de auto.

Deze uitlaten wil Henk nu meer gaan maken omdat het zo geslaagd is gebleken, dus misschien interessant voor meer van jullie RS rijders.
Een "custom" pijp voor een goede prijs :worship:

In combinatie met de Groep N ecu rijdt de auto als een bommetje. :D
Voorlopig even genoeg aanpassingen (maar je weet hoe het gaat.. :wink: )
-PAZ-
Über-Spammer

kan je binnekort mooi zien wat ie er uitperst aan vermogen met deze aanpassingen :)
R5GTT. Drive it like you stole it
franx

ja idd , wel benieuwd !!!!!
Erik (Schepjes)
Contacteer:

En hoe bevallen de greenstuff blokken ?
Maus

Toevallig ook nog :foto: 's gemaakt?
Marco (ClioII)

Ben benieuwd naar de :foto:
franx

Ik moet zeggen dat de EBC blokken zowieso beter reageren/aanvoelen dan de originele. Ik ben nog een beetje aan het "inremmen" dus nog niet in de ankers gegaan en ook hogere snelheid rem-acties vermeden.
Ze grijpen wat eerder aan, wil nog niet zeggen dat hij daardoor beter remt .

Helaas geen fotos gemaakt Maus, volgende keer als hij op de brug staat dan maak ik er een van de uitlaat.
WDV46

waarom zou je een sportkat vervangen door de originele kat met de APK? Het voordeel met een sportkat is toch dat je daarmee gewoon door de 4-gastest komt? Anders kun je toch beter een katvervangende buis plaatsen ivm vermogensverlies? Hoever is de Fastchip nu met de sofware voor een RS met katvervanger?

sorry voor de vele vragen... :)
Plaats reactie