Ik ben op zoek naar een R5 Turbo.
Ik kijk regelmatig op marktplaats, maar heb geen idee of dat de juiste plaats is om z'n auto te kopen.
Ik wil mijn oude auto verkopen en en R5 voor ongeveer 1500 kopen.
Zijn er ergens sites waar ze die auto's veel aanbieden?
Aanschaf R5 GT turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee nıet specıfıek.........op dıverse sıtes zıjn aanbıedıngen
Weet wel dat als je voor 1500 euro gaat kıjken dat je nıet een ın perfecte staat verkeerende koopt
Weet wel dat als je voor 1500 euro gaat kıjken dat je nıet een ın perfecte staat verkeerende koopt
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Kzou je geen 5 GT Turbo kopen als student zijnde, tenzij je thuis gesponserd wordt natuurlijk
Er scheelt altijd wel iets aan die dingen, dat zullen velen hier op het forum kunnen bevestigen.
Er zijn er maar weinig die een 5 GT Turbo als dagelijkse auto gebruiken tenzij i echt helemaal inorde staat.
Denk dat je dan beter voor een 16v model gaat.
Maar dat is mijn mening natuurlijk..
Er scheelt altijd wel iets aan die dingen, dat zullen velen hier op het forum kunnen bevestigen.
Er zijn er maar weinig die een 5 GT Turbo als dagelijkse auto gebruiken tenzij i echt helemaal inorde staat.
Denk dat je dan beter voor een 16v model gaat.
Maar dat is mijn mening natuurlijk..
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
mwa, het kan wel denk ik. Maar je moet natuurlijk wel prioriteiten stellen. Kijk als je elke week op donderdag en in het weekend flink gaat zuipen, blijft er natuurlijk weinig geld over voor je 5-je. Ook moet je een beetje kunnen sleutelen. Want het onderhoud zelf doen is het goedkoopste, en de gemiddelde garage weet zo ie zo niet veel van een 5 gt turbo. En deze autos zijn nu eenmaal onderhouds gevoelig
Met de verzerkering ga je ws. een stuk meer betalen als voor een gewoone 5.
Ook moet je gewoon weten wat je koopt. Er zijn genoeg gare 5 gt turbos te koop. Dus ga altijd naar meerdere auto's kijken en maar altijd een proefrit.
Voor het dagelijks werk zou ik mijn 5 je niet zo snel gebruiken, maar er zijn mensen die er bij zweren.
Met de verzerkering ga je ws. een stuk meer betalen als voor een gewoone 5.
Ook moet je gewoon weten wat je koopt. Er zijn genoeg gare 5 gt turbos te koop. Dus ga altijd naar meerdere auto's kijken en maar altijd een proefrit.
Voor het dagelijks werk zou ik mijn 5 je niet zo snel gebruiken, maar er zijn mensen die er bij zweren.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
grote onzin. Een goede GTT die normaal onderhoud krijgt is absoluut betrouwbaar als je er normaal mee omspringtDroes Junior schreef:Kzou je geen 5 GT Turbo kopen als student zijnde, tenzij je thuis gesponserd wordt natuurlijk![]()
Er scheelt altijd wel iets aan die dingen, dat zullen velen hier op het forum kunnen bevestigen.
Er zijn er maar weinig die een 5 GT Turbo als dagelijkse auto gebruiken tenzij i echt helemaal inorde staat.
Denk dat je dan beter voor een 16v model gaat.
Maar dat is mijn mening natuurlijk..
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Als jij het zegt zal het wel zo zijn e 'uwe pauselijkheid'
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Ik ken mensen genoeg die echt wel beweren dat er geregeld iets schort met een 5 GTT.
Waarom noem je mijn antwoord dan grote onzin? Ieder zijn ervaring zeg ik dan..
Had je nou gereageerd zoals Johan..
Kan evengoed zeggen dat jouw reply grote onzin is..
Waarom noem je mijn antwoord dan grote onzin? Ieder zijn ervaring zeg ik dan..
Had je nou gereageerd zoals Johan..
Kan evengoed zeggen dat jouw reply grote onzin is..
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik zeg gewoon dat een goed onderhouden GTT bij normaal gebruik erg betrouwbaar is en met gemak dagelijks gebruikt kan worden (zoals eigenlijk iedere auto die normaal onderhouden wordt). Dat zie je bij een aantal mensen hier op het forum en ik heb zelf ook een paar GTT gereden. Dat deze exemplaren echter steeds schaarser worden weet ik ook. Wat je over houd zijn de afgetrapte exemplaren, de opgefokte exemplaren, de slecht onderhouden exemplaren....... Deze gaan kapot en laten mensen geloven dat de GTT een erg onbetrouwbare auto is. Zo zie ik het geheel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Je moet het gewoon treffen.
Neem sowieso deze punten eens aandachtig door:

Neem sowieso deze punten eens aandachtig door:
www.5gt.nl schreef:De grote problemen met de Renault 5 GT Turbo:
1. Gammele turbo
2. Defecte koppakking
3. Slippende koppeling
4. Doorgeroeste voordorpels
En verder:
· Roest
· Oververhitting van de motor
· Slecht werkende electronica
· Versleten stoelen
· Lekke kachelradiateur
Dingen om op te letten:
Motor:
· Gammele Turbo. Test 1: bij 40 km/u in de 4e versnelling het gas intrappen zodat de turbo naar maximale toeren schiet, turbo mag geen rare geluiden maken. [zie ook Transmissie] Test 2: Accellereer snel naar 80 km/u en laat het gas los, blauwe rook betekent olie in de uitlaatgassen en een stervende turbo. Ook veel blauwe rook bij het koud starten is een indicatie van een turbo die de dood in de ogen kijkt;
· Oliepeil. Erg weinig olie betekend waarschijnlijk slecht onderhoud, of dat de olie uit de uitlaat komt (dat wil je zeker niet). Controleer ook of er geen mayonaise-achtige drek aan de pijstok zit, zo ja, dan is de koppakking eraan;
· Een blauw schijnsel op het staal van de uitlaat verraad olie in de uitlaatgassen, Niet bon!
· Koppakking. Maak een berg toeren en kijk naar de kleur van de uitlaatgassen. Blauw is olie (erg slecht!), wit kan duiden op het einde van de koppakking, zwarte rook is waarschijnlijk het gevolg van een te rijke afstelling van de carburatie (vaak bij autos met verhoogde turbodruk, om pingelen te voorkomen) en kan weinig kwaad;
· Expansie vaatje. Het water moet helder zijn, olie in het expansie vaatje betekent een defecte koppakking;
· Anti-perculatie ventilator. Open na een testritje de motorkap en controleer of de anti-perc fan het doet. Deze moet enkele minuten na het afzetten van de motor de carburator koelen om verdamping van de benzineresten te voorkomen. Zoek naar en licht zoemend geluid links van de motor. Kijk meteen of de ventilator van de radiateur het doet (maakt meestal behoorlijk wat herrie) en of de koppakking niet lekt;
· Oververhitting. Tijdens het rijden mag de temeratuurmeter niet verder dan halverwege komen. Test: Probeer een stuk snel te rijden om de temperatuur omhoog te krijgen en rijd dan langzaam of stop, en kijk wat de temperatuurmeter doet. De ventilatoren moeten hun werk gaan doen en de temperatuur moet zich stabiliseren of dalen. Als de temperatuur blijft stijgen en/of het waarschuwingslampje gaat branden kan de radiateur verstopt zijn;
· Oliedrukmeter. De oliedrukmeter is vaak stuk, zo niet dan moet hij tijdens het rijden ergens tussen de 2 en de 6 staan, bij stilstand valt de druk vaak terug tot bijna nul. Als de druk laag blijft tijdens het rijden dan is de oliepomp waarschijnlijk aan vervanging toe.
· Slangen. Vaak zijn enkele van de vele slangen die we onder de kap van een GT Turbo tegenkomen gescheurd.
Transmissie:
· Slippende koppeling. Testen: bij 40 km/u in de 4e versnelling het gas intrappen, snelheidsmeter en toerenteller moet gelijk versnellen;
· Geef vol gas in de 2e versnelling en laat dan het gas los, als de versnelling in neutraal schiet is de versnellingsbak niet goed meer.
Carrosserie:
· Roest rond de achterruit;
· Roest in de achterbak, onder de bekleding;
· Roestende binnendorpels, vooral aan de voorkant;
· Controleer of alle panelen goed passen, grote kieren duiden op ongevalschade;
· Zoek naar laswerkzaamheden in het motorcompartiment, dit zou duiden op een frontale aanrijding, vooral als de bumper niet goed past;
· Kijk uit voor deuren die uit hun scharnieren getild kunnen worden.
Overigen:
· Banden. Moeten op de standaard 13 velgen van de zeldzame en dure maat 195/55 zijn, maar worden vaak vervangen door goedkopere 185/60, waarmee de wegligging en het remgedrag van de auto zeer verslechteren;
· Velgen. Zoals uit het bovenstaande blijkt zijn de standaard velgen erg duur qua banden, andere velgen zijn dus een pluspunt. Velgen groter dan 15 zijn echter af te raden wegens het aanlopen van de banden op de carrosserie;
· De schijfremmen voldoen over het algemeen goed, maar is een kleine kans op het kromtrekken van de voorremmen, dus bekijk het toch even;
· Schokdempers en Veren: duw hard op de hoeken van de auto en kijk hoe hij terugveert, de auto moet inveren en dan weer herstellen, en niet meer dan 1 keer stuiteren;
· Wiellagers. Luister bij 65 km/u naar een monotone brom, indien aanwezig staan nieuwe lagers op het menu;
· Stuurinrichting: Kijk uit voor speling in de stuurinrichting. Draai aan het stuur als de auto stilstaat, de wielen moeten direct bewegen;
· Open dak. Als de auto is voorzien van een opendak (zonnedak) dan lekt dit waarschijnlijk, de meesten doen dit in ieder geval;
· Benzine. De GT Turbo kan prima rijden op super ongelode benzine, hoewel ontworpen voor gelode benzine. Het is ook mogelijk de auto aan te passen voor het gebruik van normale ongelode benzine.
Interieur:
· De bevestigingsframes van de voorstoelen raken los van de vloer, stoelen wiebelen heen en weer. Kan vaak alleen met laswerk worden verholpen;
· De bekleding op de zijsteunen van de stoelen is vaak slecht, dit is vaak een aardige indicatie van de conditie van de hele auto;
· Electrische dingen doen het niet of soms;
· Pas op voor een defecte snelheidsmeter, de hele unit zal vervangen moeten worden, en dat is niet goedkoop;
· Het vervangen van een lekke kachelradiateur vereist de demontage van het complete dashboard, inclusief stuur en stuurkolom, en kost dus veel tijd en/of geld. Deze lekkage is te herkennen aan natte vloerbedekking onder het dashboard, meestal aan de bestuurderskant. Niet te verwarren met lekkage rond het raam door roest aldaar. Koelwater is te herkennen aan zijn specifieke geur.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ik wil het verhaal hierboven toch enigszins nuanceren. Ik rij al 10 jaar lang dagelijks in een 5GTT. De vorige heb ik helaas na 353.000 km gecrashed. Deze had nog de originele turbo en koppakking en de koppeling is één keer vervangen. De opmerking dat "grote problemen" met deze auto een gammele turbo, koppakking en koppeling zijn onderschrijf ik dan ook niet. Voorwaarde is wel dat de auto origineel is gehouden en goed is behandeld.Chris schreef:Je moet het gewoon treffen.![]()
Neem sowieso deze punten eens aandachtig door:
www.5gt.nl schreef:De grote problemen met de Renault 5 GT Turbo:
1. Gammele turbo
2. Defecte koppakking
3. Slippende koppeling
4. Doorgeroeste voordorpels
En verder:
· Roest
· Oververhitting van de motor
· Slecht werkende electronica
· Versleten stoelen
· Lekke kachelradiateur
Dingen om op te letten:
Motor:
· Gammele Turbo. Test 1: bij 40 km/u in de 4e versnelling het gas intrappen zodat de turbo naar maximale toeren schiet, turbo mag geen rare geluiden maken. [zie ook Transmissie] Test 2: Accellereer snel naar 80 km/u en laat het gas los, blauwe rook betekent olie in de uitlaatgassen en een stervende turbo. Ook veel blauwe rook bij het koud starten is een indicatie van een turbo die de dood in de ogen kijkt;
· Oliepeil. Erg weinig olie betekend waarschijnlijk slecht onderhoud, of dat de olie uit de uitlaat komt (dat wil je zeker niet). Controleer ook of er geen mayonaise-achtige drek aan de pijstok zit, zo ja, dan is de koppakking eraan;
· Een blauw schijnsel op het staal van de uitlaat verraad olie in de uitlaatgassen, Niet bon!
· Koppakking. Maak een berg toeren en kijk naar de kleur van de uitlaatgassen. Blauw is olie (erg slecht!), wit kan duiden op het einde van de koppakking, zwarte rook is waarschijnlijk het gevolg van een te rijke afstelling van de carburatie (vaak bij autos met verhoogde turbodruk, om pingelen te voorkomen) en kan weinig kwaad;
· Expansie vaatje. Het water moet helder zijn, olie in het expansie vaatje betekent een defecte koppakking;
· Anti-perculatie ventilator. Open na een testritje de motorkap en controleer of de anti-perc fan het doet. Deze moet enkele minuten na het afzetten van de motor de carburator koelen om verdamping van de benzineresten te voorkomen. Zoek naar en licht zoemend geluid links van de motor. Kijk meteen of de ventilator van de radiateur het doet (maakt meestal behoorlijk wat herrie) en of de koppakking niet lekt;
· Oververhitting. Tijdens het rijden mag de temeratuurmeter niet verder dan halverwege komen. Test: Probeer een stuk snel te rijden om de temperatuur omhoog te krijgen en rijd dan langzaam of stop, en kijk wat de temperatuurmeter doet. De ventilatoren moeten hun werk gaan doen en de temperatuur moet zich stabiliseren of dalen. Als de temperatuur blijft stijgen en/of het waarschuwingslampje gaat branden kan de radiateur verstopt zijn;
· Oliedrukmeter. De oliedrukmeter is vaak stuk, zo niet dan moet hij tijdens het rijden ergens tussen de 2 en de 6 staan, bij stilstand valt de druk vaak terug tot bijna nul. Als de druk laag blijft tijdens het rijden dan is de oliepomp waarschijnlijk aan vervanging toe.
· Slangen. Vaak zijn enkele van de vele slangen die we onder de kap van een GT Turbo tegenkomen gescheurd.
Transmissie:
· Slippende koppeling. Testen: bij 40 km/u in de 4e versnelling het gas intrappen, snelheidsmeter en toerenteller moet gelijk versnellen;
· Geef vol gas in de 2e versnelling en laat dan het gas los, als de versnelling in neutraal schiet is de versnellingsbak niet goed meer.
Carrosserie:
· Roest rond de achterruit;
· Roest in de achterbak, onder de bekleding;
· Roestende binnendorpels, vooral aan de voorkant;
· Controleer of alle panelen goed passen, grote kieren duiden op ongevalschade;
· Zoek naar laswerkzaamheden in het motorcompartiment, dit zou duiden op een frontale aanrijding, vooral als de bumper niet goed past;
· Kijk uit voor deuren die uit hun scharnieren getild kunnen worden.
Overigen:
· Banden. Moeten op de standaard 13 velgen van de zeldzame en dure maat 195/55 zijn, maar worden vaak vervangen door goedkopere 185/60, waarmee de wegligging en het remgedrag van de auto zeer verslechteren;
· Velgen. Zoals uit het bovenstaande blijkt zijn de standaard velgen erg duur qua banden, andere velgen zijn dus een pluspunt. Velgen groter dan 15 zijn echter af te raden wegens het aanlopen van de banden op de carrosserie;
· De schijfremmen voldoen over het algemeen goed, maar is een kleine kans op het kromtrekken van de voorremmen, dus bekijk het toch even;
· Schokdempers en Veren: duw hard op de hoeken van de auto en kijk hoe hij terugveert, de auto moet inveren en dan weer herstellen, en niet meer dan 1 keer stuiteren;
· Wiellagers. Luister bij 65 km/u naar een monotone brom, indien aanwezig staan nieuwe lagers op het menu;
· Stuurinrichting: Kijk uit voor speling in de stuurinrichting. Draai aan het stuur als de auto stilstaat, de wielen moeten direct bewegen;
· Open dak. Als de auto is voorzien van een opendak (zonnedak) dan lekt dit waarschijnlijk, de meesten doen dit in ieder geval;
· Benzine. De GT Turbo kan prima rijden op super ongelode benzine, hoewel ontworpen voor gelode benzine. Het is ook mogelijk de auto aan te passen voor het gebruik van normale ongelode benzine.
Interieur:
· De bevestigingsframes van de voorstoelen raken los van de vloer, stoelen wiebelen heen en weer. Kan vaak alleen met laswerk worden verholpen;
· De bekleding op de zijsteunen van de stoelen is vaak slecht, dit is vaak een aardige indicatie van de conditie van de hele auto;
· Electrische dingen doen het niet of soms;
· Pas op voor een defecte snelheidsmeter, de hele unit zal vervangen moeten worden, en dat is niet goedkoop;
· Het vervangen van een lekke kachelradiateur vereist de demontage van het complete dashboard, inclusief stuur en stuurkolom, en kost dus veel tijd en/of geld. Deze lekkage is te herkennen aan natte vloerbedekking onder het dashboard, meestal aan de bestuurderskant. Niet te verwarren met lekkage rond het raam door roest aldaar. Koelwater is te herkennen aan zijn specifieke geur.
Voor wat betreft het onderhoud: Ja, er is altijd wel iets mee aan de hand maar meestal kleine dingen. Wiellagers, fuseekogels, startmotor, dynamo, stuurhuis, stuurkogels etc. Wat er in de afgelopen 10 jaar aan mijn vorige gt is vervangen zie je hier: http://www.clubcinq.nl/modules.php?name ... pic&t=4291
Voor 1500 euri heb je geen goeie GTT overigens. of je moet al in Frankrijk gaan zoeken: http://www.webmycar.com/zonecar/webacar ... GT%20Turbo
Groeten,
Erik
Erik, jouw GT is een uitzondering op de regel.
Ik heb zelf ook nog nooit een kapotte turbo of koppaking gehad, maar over het algemeen zijn dit toch wel de punten die vaak kapot zijn/gaan...
Veel GT's zijn de laatse jaren in "verkeerde" handen gevallen...
Ik heb zelf ook nog nooit een kapotte turbo of koppaking gehad, maar over het algemeen zijn dit toch wel de punten die vaak kapot zijn/gaan...
Veel GT's zijn de laatse jaren in "verkeerde" handen gevallen...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Die dingen gaan vaak kapot in verkeerde handen, zoals Tom/Chris/etc. hierboven al aangeeft.
En afgezien van een turbo is de GTT toch wel een van de goedkoopst onderhoudbare hot-hatches. Er is nog zat spul voor te krijgen, veel carroseriewerk is gelijk aan de normale 5 en dus nog heel betaalbaar nieuw te krijgen. De motor is praktisch onverwoestbaar, maar alles kan stuk als je maar lomp genoeg bent.
Dusja als je normaal onderhoud al te duur vind kun je beter gaan fietsen
Sommige mensen verschuilen zich ook achter dingen als 'te duur in onderhoud en verzekering', wat ook bullshit is van de bovenste plank.
De mijne perste gemmideld toch 1,5x het originele vermogen en toch heb ik er dagelijks mee naar het werk gereden. In 4jaar nauwelijks tot geen problemen mee gehad.
En afgezien van een turbo is de GTT toch wel een van de goedkoopst onderhoudbare hot-hatches. Er is nog zat spul voor te krijgen, veel carroseriewerk is gelijk aan de normale 5 en dus nog heel betaalbaar nieuw te krijgen. De motor is praktisch onverwoestbaar, maar alles kan stuk als je maar lomp genoeg bent.
Dusja als je normaal onderhoud al te duur vind kun je beter gaan fietsen

Sommige mensen verschuilen zich ook achter dingen als 'te duur in onderhoud en verzekering', wat ook bullshit is van de bovenste plank.
De mijne perste gemmideld toch 1,5x het originele vermogen en toch heb ik er dagelijks mee naar het werk gereden. In 4jaar nauwelijks tot geen problemen mee gehad.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
sluit ik me volkomen bij aan
topwagen (in goede handen)

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik zou eıgenlıjk nıet anders wıllen .....een GT voor dagelıjks
Enja ookal lıgt ıe laag
Nee het ıs net zo als ıedereen zegt het kan best .....alleen de kans ıs groot dat als je er 1 voor 1500 euro koopt dat je nog nıet klaar bent ....
wegens achterstallıg onderhoud.......
Maar de kosten zullen nagenoeg nıet veel hoger lıggen ten opzıchte van een standaard 5 ( verzekerıng , maar dat lıgt aan je verleden en leeftıjd )
en daar staat weer tegen over dat de wegenbelastıng laag ıs 48 euro 3 mnd ...benzıneverbruık ıs ıets hoger ( tenzıj je een 1.4 gts koopt en de 2de trap open zet meer pk
maar meer verbruık ....)
Als je een beetje handıg bent zou ık als ık jou was er 1 kopen ...maar wees gewaarschuwd qua achterstallıg onderhoud
Das eıgenlıjk het enıge mınpunt ....en das optelossen door reparatıe maarja dat kost geld ...zeker als je nıets zelf doet/kan
Enja ookal lıgt ıe laag

Nee het ıs net zo als ıedereen zegt het kan best .....alleen de kans ıs groot dat als je er 1 voor 1500 euro koopt dat je nog nıet klaar bent ....
wegens achterstallıg onderhoud.......
Maar de kosten zullen nagenoeg nıet veel hoger lıggen ten opzıchte van een standaard 5 ( verzekerıng , maar dat lıgt aan je verleden en leeftıjd )
en daar staat weer tegen over dat de wegenbelastıng laag ıs 48 euro 3 mnd ...benzıneverbruık ıs ıets hoger ( tenzıj je een 1.4 gts koopt en de 2de trap open zet meer pk

Als je een beetje handıg bent zou ık als ık jou was er 1 kopen ...maar wees gewaarschuwd qua achterstallıg onderhoud
Das eıgenlıjk het enıge mınpunt ....en das optelossen door reparatıe maarja dat kost geld ...zeker als je nıets zelf doet/kan
ik heb de mijne (5gtt) ook gekocht toe in nog student was. stomste koop ooit.. geen centen willen uitgeven en toch een r5 gtt willen. je koopt jezelf een wrak.
spendeer liever iets meer en koop je zelf een 5gtt met een goeie body. de motor reviseren kost niet erg veel en je vindt veel 2de handsonderdelen.
heb nu andere body gekocht en motor gereviseerd. Zou deze winter eindelijk terug moeten lawaai maken. hopelijk dit weekend nog.
greets
raf
spendeer liever iets meer en koop je zelf een 5gtt met een goeie body. de motor reviseren kost niet erg veel en je vindt veel 2de handsonderdelen.
heb nu andere body gekocht en motor gereviseerd. Zou deze winter eindelijk terug moeten lawaai maken. hopelijk dit weekend nog.
greets
raf
Kortom, heb je het er voor over iewat geld extra uit te geven aan een gtt, zij het aan reparaties, onderhoud of een beter exemplaar, dan koop je een erg leuke auto die waarschijnlijk nog 3x zijn huidige levensloop meekan.
Motoren kunnen niet kapot, en wat kapot kan kost nauwelijks iets (in vergelijking met andere motoren). Schrijf onderhoud in je agenda en je hebt veel, veel plezier van je 5
Goed, een turbo is duur, maar bedenk wel dat die dingen 10 jaar meegaan.
Roest is het enige hekel punt en een struikelblok voor de bezitters, daar reparatie vaak werk is voor iemand die het kan, en die weten wat ze ervoor vragen. Ben je daar eenmaal doorheen, kan de pret niet meer op. Let op vervelende plekken, een rotte dorpel zie je heel vaak maar is weer makkelijk te herstellen. Parafan, achterruitjes en roest bij de ophanging achter is weer wat duurder, dus probeer die exemplaren links te laten liggen.
Motoren kunnen niet kapot, en wat kapot kan kost nauwelijks iets (in vergelijking met andere motoren). Schrijf onderhoud in je agenda en je hebt veel, veel plezier van je 5

Roest is het enige hekel punt en een struikelblok voor de bezitters, daar reparatie vaak werk is voor iemand die het kan, en die weten wat ze ervoor vragen. Ben je daar eenmaal doorheen, kan de pret niet meer op. Let op vervelende plekken, een rotte dorpel zie je heel vaak maar is weer makkelijk te herstellen. Parafan, achterruitjes en roest bij de ophanging achter is weer wat duurder, dus probeer die exemplaren links te laten liggen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 12 nov 2006 16:26
het kan wel hoor een nette gtt voor niet te veel geld. ik heb er 1 te koop staat ook op het forum hier. hij wordt volgende week gekeurd, morgen vervang ik de remdrukverdeler, De koppeling kan eventueel vervangen worden.
dus wie nog iets leuks zoekt.
dus wie nog iets leuks zoekt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Is dat de bestel phase I antreciet grijs .....die zonder koppeling ?franklin-r5gtt schreef:het kan wel hoor een nette gtt voor niet te veel geld. ik heb er 1 te koop staat ook op het forum hier. hij wordt volgende week gekeurd, morgen vervang ik de remdrukverdeler, De koppeling kan eventueel vervangen worden.
dus wie nog iets leuks zoekt.