Hoi..
Ik kan mogelijk een R5 met een B18FT motor kopen..
De motor heeft origineel deze specificaties:
Boring (mm) 83,5
Cilinderinhoud (cm³) 1721
Vermogen KW (pk) 90 (122) bij 5400 t/min
Koppel (Nm/t/min) 175 bij 3300 t/min
Compressieverhouding 8,1:1
Laaddruk (bar) 0,4
Het blok is enkel niet standaard gebleven volgens de verkoper..
Hij moet nu 2000cc inhoud hebben, de ECU zou aangepast zijn, en inplaats van 0,4 0,9 laaddruk hebben..
Mijn vragen:
Zijn deze veranderingen op dit blok mogelijk..?
En welk vermogen moet de wagen +/- leveren met deze specificaties..?
En is de aanschaf van zo'n verbouwde R5 GTT slim..?
Volvo B18FT motor in een R5...
-
Haha.. Inderdaad... Het MRTN waarmee ik aan het mailen ben.. Ik had hem nog niet op het forum gevonden zodoende.. Bedankt..!
-
-jars50Jochem schreef:Mijn vragen:
Zijn deze veranderingen op dit blok mogelijk..?
En welk vermogen moet de wagen +/- leveren met deze specificaties..?
En is de aanschaf van zo'n verbouwde R5 GTT slim..?
-veel
-heel slim

Is inderdaad een bekende auto hier, van een echte liefhebber.
ik ben erg nieuwschierig naar hoe dit blok gemaakt is.
wat voor onderblok ?
wat voor zuigers?
wat voor onderblok ?
wat voor zuigers?
Wat grappig zeg, khad dit topic helemaal gemist
Maarreh.. de auto staat nog te koop, d'r is nog niets definitief, eventuele verkoop kan nog steeds vriezen, dan wel dooien.
@Mark, kweet niet precies wat er allemaal aangepast is aan het blok, kheb het blok zo gekocht van een Volvo-monteur. Blok kwam uit een 480 en d'r hing een automaatbak aan. Enige dat ik heb gedaan is een mijn versnellingsbak overzetten. De motor doet het perfect, dus voel me ook niet echt geroepen om alles uit te zoeken over het 'hoe en wat', dit ook omdat het mijn vakgebied totaal niet is, dus verstand ontbreekt zeg maar...

Maarreh.. de auto staat nog te koop, d'r is nog niets definitief, eventuele verkoop kan nog steeds vriezen, dan wel dooien.
@Mark, kweet niet precies wat er allemaal aangepast is aan het blok, kheb het blok zo gekocht van een Volvo-monteur. Blok kwam uit een 480 en d'r hing een automaatbak aan. Enige dat ik heb gedaan is een mijn versnellingsbak overzetten. De motor doet het perfect, dus voel me ook niet echt geroepen om alles uit te zoeken over het 'hoe en wat', dit ook omdat het mijn vakgebied totaal niet is, dus verstand ontbreekt zeg maar...
Mrtn = Maarten
mrtn je hebt pm