had ergens in topic gelezen dat iemand dit schreef:
Hoor je niet blazen, veel toeren? Maar ik zou toch beter zoeken naar een lek, probeer met de handrem erop en de kap open wat druk op te bouwen, in 4 of 5 met de koppeling en laat iemand luisteren of ie sist
nu heb ik dat, dus vroeger reed ik op 0;9 en nu haalt em de 0,4 maar niet meer en de turbodruk gaat voorzichtig naar omhoog i.p.v. omhoog te schieten zoals vroeger!
ook hoor ik veel geblaas vanonder de kap komen die er vroeger ok niet was, week of 2 geleje had ik ook geblaas maar goede turbodruk!!!
er zijn geen slangen lek en er zit nergens geen gat in de IC...
nu kan het wel nog zijn dat het in 1 van die kleine slangetjes zit, maar in het begin ging men turbodrukmeter niet en heb ik maand of 2 met een open slangetje gereden die in men interieur blaasde, had de turbo geen enkele last van!!!
ideetje iemand?
probleempje drukopbouw
Of je wastegate blijft hangen maw sluit niet meer goed. Je kan met een dikke schroevendraaier voorzichtig proberen of deze nog gangbaar is!
heb deze voormiddag alles losgedaan, drukdarm van turbo naar IC, IC zelf, dar van IC naar DV, darm van DV naar carbu, NIKS...
zijn natuurlijk oudere darms maar gaten zitten er niet in.
Controleer vooral goed de slang tussen turbo en intercooler. Bij mij is zo'n slang twee keer lek geweest ónder de drukmeter halverwege de slang. Ik kwam er pas achter toen ik alle slangen en de intercooler doorblies. Dus aan één kant je hand er op en aan de andere blazen. Maak de slang wel goed schoon, anders heb je een mooie zwarte cirkel in je gezichtLeOke schreef:heb deze voormiddag alles losgedaan, drukdarm van turbo naar IC, IC zelf, dar van IC naar DV, darm van DV naar carbu, NIKS...

Succes.
Grtn,
Erik
hup hup, ondertussen gevonden!!!
de slang tussen turbo en IC zat een lek, had nochtans alles los gedaan en niet gezien!
hoe heb ik het nu gezien:
kijken en gas geven als em stil staat, de slangen blazen hun eigen op en zo zie je waar scheur of gat zit!
was juist aan de turbo en was juist naast de afbeelding van het opgespannen bandje, zo dat ik het niet gezien heb!
moet er ook wel bij zeggen dat er zeker al lang inzit want nu trekt em gelijk een beest
heb em nu voorlopig ingekort en ga dan kijken voor nieuw of okkazie, iemand een idee van prijs?
de slang tussen turbo en IC zat een lek, had nochtans alles los gedaan en niet gezien!
hoe heb ik het nu gezien:
kijken en gas geven als em stil staat, de slangen blazen hun eigen op en zo zie je waar scheur of gat zit!
was juist aan de turbo en was juist naast de afbeelding van het opgespannen bandje, zo dat ik het niet gezien heb!
moet er ook wel bij zeggen dat er zeker al lang inzit want nu trekt em gelijk een beest

heb em nu voorlopig ingekort en ga dan kijken voor nieuw of okkazie, iemand een idee van prijs?