ik heb een nieuwe cd speler gekocht maar vraag me af of ik wel zo'n iso aansluiting heb. Het gaat om een renault 21 uit 1989....iemand ervaring???
alvas bedankt
nieuwe cd speler in r21.......help
Ga er vanuit dat je die niet hebt, maar die is relatief makkelijk aan te sluiten. Je kunt bij elke automaterialenzaak zo'n ding kopen en die zet je er effe aan. Stelt niet al teveel voor, als je weet waar alles voor dient. En anders laat je dat effe doen bij de car-hifi zaak bij je in de buurt.
-
- Moderator
- Car: MB
multimeter erbij en het is appeltje eitje. Zoals Merijn zegt even een verlooptje kopen naar losse draden. Zelfde effect als de iso-stekker er af knippen maar dat is met het oog op de toekomst wat zonde
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
als je maar een massa, een continue 12V en een geschakelde plus hebt. (zwart, geel en rood)
zoals tom zegt, multimeter erbij (ligt al in de 2 eurobak bij de bouwmarkt
) en je hebt vast wel een handige maat toch?
zoals tom zegt, multimeter erbij (ligt al in de 2 eurobak bij de bouwmarkt

Immer wieder die verdammte Holländer
gewoon effe uitmeten, je hebt nodig:
draad constante plus ( 12v met contact uit)
draad geschakelde plus (12v met contact aan)
draad met - (massa)
luidspreker draden 2 voor elke box, 1+ en 1-
om te weten of 2 draden samen bij 1 box horen kan je effe weerstand meten door die draden een box is +/- 4 ohm
mocht het nu nog niet lukken zou ik effe met je auto en radio langs de garage gaan. of een hobby-rob / beun zoeken die em effe voor je aansluit
draad met - (massa)
om te weten of 2 draden samen bij 1 box horen kan je effe weerstand meten door die draden een box is +/- 4 ohm
mocht het nu nog niet lukken zou ik effe met je auto en radio langs de garage gaan. of een hobby-rob / beun zoeken die em effe voor je aansluit

R5GTT. Drive it like you stole it
Ehm, wat heb je nu precies in de uto zitten, een stekker of losse draden?
Als je een standaard Renault stekker erin hebt zitten, kun je daar een verloopstekker voor halen naar iso stekkers die je zo in de auto kunt prikken.
Dan kun je daar je radiostekker weer zo inprikken en klaar ben je....
Als je een standaard Renault stekker erin hebt zitten, kun je daar een verloopstekker voor halen naar iso stekkers die je zo in de auto kunt prikken.
Dan kun je daar je radiostekker weer zo inprikken en klaar ben je....
Vind ik af en toe een vervelend antwoord. Echt niet iedereen weet wat de getalletjes op een multimeter betekenen, en toch kun je ze uitleggen hoe een radio aan te sluitenTom schreef:meten is weten..................

paz-maniac schreef:gewoon effe uitmeten, je hebt nodig:
draad met - (massa)
dit lijkt me toch genoeg info om er achter te kunnen komen wat waar moet komen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Moderator
- Car: MB
ach, ik vind het vervelend als personen op het forum door blijven "zeuren" om de juiste kleurcoderingen van de kabel en het niet nameten en zo maar aansluiten. Dat kan link zijn en daarom zou ik het altijd effe controlerenRiël schreef:Vind ik af en toe een vervelend antwoord. Echt niet iedereen weet wat de getalletjes op een multimeter betekenen, en toch kun je ze uitleggen hoe een radio aan te sluitenTom schreef:meten is weten..................
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams