Hi guys,
Heb het volgende probleem met mijn 1992 clio 16v.
a) als ik rechter bocht maak krijg ik een ratelend schrapend geluid, maar alleen onder power.
b) als ik in 1st versn. plots gas lost laat hoor in een metaal geklapper, alsof de motor tegen iets aan slaat, radiateur of zo.
als het een motor steun (motor mount) is welke zou dan de meest voorkomend probleem zijn ?? en hoeveel zitten er waar??
Inlaat spruitstuk lijkt aardig dicht bij de radiateur te zitten, vergeleken bij mijn vorige 19 16v's.
rob
92 clio 16v ph 1 motor steun???(motor mount)
A lijkt mee meer een kapote homokineet dan een motorsteun probleem.
B kan idd goed een motor steun zijn, gaan wel vaker kapot. indien je een motorsteun gaat vervangen doe dan gelijk effe upgraden naar verstevide motorsteuen.
testen van een motorsteun. laat iemand in de auto zitten ende koppeling opkomen in 1e versnelling met de voet op de rem, een ander kijkt onder de kap naar de motorbeweeging. als er een steun kapot is zal je blok veel bewegen. denk dat je het probleem moet zoeken in de steun links voor
B kan idd goed een motor steun zijn, gaan wel vaker kapot. indien je een motorsteun gaat vervangen doe dan gelijk effe upgraden naar verstevide motorsteuen.
testen van een motorsteun. laat iemand in de auto zitten ende koppeling opkomen in 1e versnelling met de voet op de rem, een ander kijkt onder de kap naar de motorbeweeging. als er een steun kapot is zal je blok veel bewegen. denk dat je het probleem moet zoeken in de steun links voor
R5GTT. Drive it like you stole it
paz-maniac schreef:A lijkt mee meer een kapote homokineet dan een motorsteun probleem.
OK heb ik gedaan en jap het lijkt de LINKER onder da akku te zijn. Zijn de verstevigde steunen verkrijgbaar bij de dealer of kan er ook ergens anders verkregen worden?
bedankt voor de info.
rob
Nog een ander vraagje,
Mijn olie MIN/MAX meter doet helemaal niets en ook de OLIE TEMP meter doet helemaal niets, is dat misschien een sensor en waar zou die moeten zitten??
Ik heb alle zekeringen bekeken maar daar zit het denk ik NIET in.
rob
Mijn olie MIN/MAX meter doet helemaal niets en ook de OLIE TEMP meter doet helemaal niets, is dat misschien een sensor en waar zou die moeten zitten??
Ik heb alle zekeringen bekeken maar daar zit het denk ik NIET in.
rob
verstevigde steunen haal je MB http://www.mbcarperformance.nl/
kost je 95 euro voor 3 steunen
OK ik ga effe kijke , bedankt Rob.Robke schreef:Dat is een combinatiesensor en zit aan de voorzijde van de motor.
Als ik het me goed herinner zit hij vlakbij de peilstok, een 3-dradige sensor.
Bedankt Pazzpaz-maniac schreef:verstevigde steunen haal je MB http://www.mbcarperformance.nl/

rob
-
- Car: Renault Clio III RS
Je hebt het nu over de gtt. Die van de clio zullen wel iets duurder zijn en ook verkrijgbaar bij mabo tuning.paz-maniac schreef:verstevigde steunen haal je MB http://www.mbcarperformance.nl/
heb vorige week een setje bestelt voor mijn 19 16v en die waren dezelfde prijs als voor gtt. voor exacte prijs moet je gewoon effe bellen naar maurice. erg snelle levering daar, mijn ervaring is dat het bij MABO vaak (heel erg) lang duurt voor de spullen binnen zijn
Hi Guys,
probleem is opgelost was de reactie steun bij de bak.
rob
probleem is opgelost was de reactie steun bij de bak.
rob