
ACT: Mégane I
heb effe vraagje over voorste veerpoot van 97er megane coupe. het lager waar de onderste veerschotel op draait kan je dat los vervangen of is dit 1 geheel met de schokbreker en kan je alleen het bovenste lager los vervangen??
R5GTT. Drive it like you stole it
paz-maniac schreef:heb effe vraagje over voorste veerpoot van 97er megane coupe. het lager waar de onderste veerschotel op draait kan je dat los vervangen of is dit 1 geheel met de schokbreker en kan je alleen het bovenste lager los vervangen??

R5GTT. Drive it like you stole it
Los
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Lager is los te bestellen, en ligt in een gevormde ligplaats bovenop de veerpoot.. Waar je wel op moet letten is op het chassisnummer.. Renault werkt met een zeer wazig systeem (kan niks met kentekens uiteindelijk)paz-maniac schreef:heb effe vraagje over voorste veerpoot van 97er megane coupe. het lager waar de onderste veerschotel op draait kan je dat los vervangen of is dit 1 geheel met de schokbreker en kan je alleen het bovenste lager los vervangen??

De 1.6e en de 2.0 hebben verschillende draagarmen en veerpoten.. Op de afbeeldingen zijn deze verschillen duidelijk zichtbaar.. Enkel zodra je van 1 van de artkelen het nummer wilt opvragen komt hij met een lijst chassistype nummers.. In deze lijst kun je dan weer ineens stiekem kiezen tussen beide veerpoottype... Dus gok je niet juist heb je alsnog niet het afgebeelde lager...
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Heej Remko..!
Ja, ik heb in het verleden ook wel gepost, maar ik weet m'n oude forum benaming niet meer, dus ik kan daarmee niet meer inloggen.. En ik heb nu dezelfde benaming als op andere forum's..
Ja, ik heb in het verleden ook wel gepost, maar ik weet m'n oude forum benaming niet meer, dus ik kan daarmee niet meer inloggen.. En ik heb nu dezelfde benaming als op andere forum's..

is al geregelt ondertussen, auto rijd weer perfect
. onderdelen bestellen op kenteken was geen enkel probleem. gewoon spullen van monroe. bij dealer zullen ze idd wel om chasis nr vragen ipv kenteken

R5GTT. Drive it like you stole it
Mijn god, hij ook al hier



-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Heej Jeroen..!Jeroen schreef:Mijn god, hij ook al hier![]()
Haha..
Ja, kijk maar uit, of ik prik je luchtballen nog leeg.. Dan slaapt hij voor aaaaaaaaaaaaltijd.. haha..

Ik eigenlijk ook niet 

-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
En ik ook niet..
Keep on topic.. Straks moet de moderator hier nog ingrijpen..
Haha..!

Keep on topic.. Straks moet de moderator hier nog ingrijpen..
Haha..!

Jochem, dit is de act vd megane,
hier mag je je vragen stellen en vertellen wat je wilt,
zolang het maar over de megane gaat.
ik ga morgen een kw schroefset plaatsen onder een coupe...
en ben eigenlijk wel benieuwd naar de rijeigenschappen van de kw ten opzichte van de FK set, die ik er onder heb gehad.
en ook een stukkie goedkoper was...
maar ja , met moddereters weet je het maar nooit...
hier mag je je vragen stellen en vertellen wat je wilt,
zolang het maar over de megane gaat.
ik ga morgen een kw schroefset plaatsen onder een coupe...

en ben eigenlijk wel benieuwd naar de rijeigenschappen van de kw ten opzichte van de FK set, die ik er onder heb gehad.
en ook een stukkie goedkoper was...

maar ja , met moddereters weet je het maar nooit...

ik word er zoo moei van.
Die FK set rijdt anders ook niet mis hoor


weet het zelf ook niet hoorFleetwood schreef:maar ja , met moddereters weet je het maar nooit...


-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v607/ ... ne2004.jpg[/img]
CDA-9835R CD-Tuner & Changer Controller
DHA-S680P 6-Disc DVD/VCD/CD-Changer
DVA-5210 In-Dash DVD/Video CD/MP3/CD-Player
NVE-N099P DVD GPS Navigation System
MRD-M501 Mono Power Amplifier(2x)
MRV-F540 4/3/2 Channel Power Amplifier (2x)
MRD-M1001 Mono Amplifier (2x)
PXA-H701 Multimedia Manager
RUX-C701 Multimedia Control Panel
SPS-171 Component 2-Way Speaker (8x)
SWS-1022D 10'' Subwoofer (4x)
SWS-1222D 12'' Subwoofer (6x)
TME-M770 Touch Screen Monitor (3x)
TME-M750 Monitor (2x)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v607/ ... megane.jpg[/img]
dit wil ook ook wel in mijn megane

http://www.alpine-europe.com/content/du ... wagens.htm voor verdere info
CDA-9835R CD-Tuner & Changer Controller
DHA-S680P 6-Disc DVD/VCD/CD-Changer
DVA-5210 In-Dash DVD/Video CD/MP3/CD-Player
NVE-N099P DVD GPS Navigation System
MRD-M501 Mono Power Amplifier(2x)
MRV-F540 4/3/2 Channel Power Amplifier (2x)
MRD-M1001 Mono Amplifier (2x)
PXA-H701 Multimedia Manager
RUX-C701 Multimedia Control Panel
SPS-171 Component 2-Way Speaker (8x)
SWS-1022D 10'' Subwoofer (4x)
SWS-1222D 12'' Subwoofer (6x)
TME-M770 Touch Screen Monitor (3x)
TME-M750 Monitor (2x)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v607/ ... megane.jpg[/img]
dit wil ook ook wel in mijn megane


http://www.alpine-europe.com/content/du ... wagens.htm voor verdere info
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Aaaah... Owkee.. Dus je kunt "bijna" onbeperkt zwammen hiero...Fleetwood schreef:Jochem, dit is de act vd megane,
hier mag je je vragen stellen en vertellen wat je wilt,
zolang het maar over de megane gaat.
ik ga morgen een kw schroefset plaatsen onder een coupe...![]()
en ben eigenlijk wel benieuwd naar de rijeigenschappen van de kw ten opzichte van de FK set, die ik er onder heb gehad.
en ook een stukkie goedkoper was...![]()
maar ja , met moddereters weet je het maar nooit...

Dus de Coupe van Reinier gaat er aan geloven ja..? Hij gaat lekker de diepte in.. Dat je maar uitkijkt dat je hem niet te diep zet.. Dit had ik in het begin, en toen draaide ik een drempeltje op, en zaten zo allebei m'n wielen vast in de wielkast, en kontie geen kant meer op.. (Daarom moest ik cup schermen hebben..) Of deze set kan niet eens zo laag dat kan natuurlijk ook..
Mocht je nu nog overhoops een setje onderste veerschotels van de 1.4 16v over hebben, en deze zijn dezelfde als de 1.6, dan mag je me wel even tippen.. Ik moet nog een Cabrio lager zetten.. En hoe laat ik wel weten zodra het gelukt is..

Yep, we hebben de coupe nu 2 cm lager gezet dan ie al verlaagd was met de gewone veren, kan ie even wennen...
oja, er kan nog zeker 5cm af, maar dan ligt zijn lip op den grond...
meet jou coupe eens op vanaf hart voorscherm (hoogste punt,onderkant spatscherm) naar de grond, ben benieuwd hoeveel cm dat is...
origineel zit je zo rond de 64 cm...
@Wilma, heb er even mee gereden.
en moet zeggen dat ie iets minder stug is als de FK set,
maar nog steeds veels te stug...

oja, er kan nog zeker 5cm af, maar dan ligt zijn lip op den grond...

meet jou coupe eens op vanaf hart voorscherm (hoogste punt,onderkant spatscherm) naar de grond, ben benieuwd hoeveel cm dat is...
origineel zit je zo rond de 64 cm...

@Wilma, heb er even mee gereden.
en moet zeggen dat ie iets minder stug is als de FK set,
maar nog steeds veels te stug...

ik word er zoo moei van.
Tja, de ouderdom gaat parten spelen hèFleetwood schreef:@Wilma, heb er even mee gereden.
en moet zeggen dat ie iets minder stug is als de FK set,
maar nog steeds veels te stug...


-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Heej Remko..!
Ik wil best wel even mŽn rolmeter pakken.. Enkel moet je dan bij de uitslag nog 1 a 2 cm eraf trekken, dit omdat ik Cupschermen heb.. Deze zijn iets groter qua wielkas.. Zowiezo vergelegen met de Cabrio met de spiegels naast elkaar zit +/- 10 cm verschil... (En hier zitten nu ook 17inc en verlagingsveren onder...)
Is het zo stug dat je richtingaanwijzer naar links vanzelf aangaat en je ruitenwissers ook..? Want dat kan die van mij wel..
Ik wil best wel even mŽn rolmeter pakken.. Enkel moet je dan bij de uitslag nog 1 a 2 cm eraf trekken, dit omdat ik Cupschermen heb.. Deze zijn iets groter qua wielkas.. Zowiezo vergelegen met de Cabrio met de spiegels naast elkaar zit +/- 10 cm verschil... (En hier zitten nu ook 17inc en verlagingsveren onder...)
Is het zo stug dat je richtingaanwijzer naar links vanzelf aangaat en je ruitenwissers ook..? Want dat kan die van mij wel..
Dat heb ik nog niet meegemaakt! Wel handig (soms) 

-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Ik heb hem opgemeten, hij zit op 55,5 trekt daat 1,5 voor af, voor m'n cupscherm.. Dan zit je op 54.. Dus zo'n 10cm verlaagd +/-...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OCBUVNXE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GQSKKIVH
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OCBUVNXE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GQSKKIVH
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Ik kan qua wielen in m'n wielkast wel wat lager.. Ik heb op dit moment m'n 25mm spoorverbreders aan de voorkant zitten inplaats van aan de achterkant.. (Kon die vanachter weer meer dan 2cm inveren
) Want anders ogen die wiekasten zo "leeg" aan de voorzijde.. Ik kan denk ik beter maar eens 18/19inc gaan steken inplaats van 17/18inc
Ik kan enkel niet verder naar beneden omdat dan m'n voorbumper te veel gaat raken.. Want ik heb nog zo'n 7cm schroefdraad en meer dan genoeg ruimte tussen m'n veer en band..

Ik kan enkel niet verder naar beneden omdat dan m'n voorbumper te veel gaat raken.. Want ik heb nog zo'n 7cm schroefdraad en meer dan genoeg ruimte tussen m'n veer en band..
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:30
Inderdaad, dit heb ik al eerder overwogen.. Gewoon die 8,5J 18inc aan de voorkant.. moet redelijk makkelijk passen, en dan kan hij weer iets naar beneden..
De reden 17/18inc is ook omdat ik eerst originele schermen had.. En toen klopte het.. Alleen nu zijn ze groter en dan klopt het eigenlijk niet meer zo..
Ik moet enkel weer of een oprijlaan richting de brug maken (Anders zit m'n bumper in de brug geparkeerd) of ik moet m'n auto op straat even op blokken zetten aan 1 kant.. zodat ik 2 wielen aan weerszijde kan verwisselen..
1 kant lukt 2 wielen tegelijk met gemak.. Als ik de krik aan het voorwiel zet, dan is m'n achterwiel nog steeds eerder in de lucht als m'n voorwiel.. (Echt niet een grapje..!) Is hij dan stug qua dempingslag denk je..? Haha..
De reden 17/18inc is ook omdat ik eerst originele schermen had.. En toen klopte het.. Alleen nu zijn ze groter en dan klopt het eigenlijk niet meer zo..
Ik moet enkel weer of een oprijlaan richting de brug maken (Anders zit m'n bumper in de brug geparkeerd) of ik moet m'n auto op straat even op blokken zetten aan 1 kant.. zodat ik 2 wielen aan weerszijde kan verwisselen..
1 kant lukt 2 wielen tegelijk met gemak.. Als ik de krik aan het voorwiel zet, dan is m'n achterwiel nog steeds eerder in de lucht als m'n voorwiel.. (Echt niet een grapje..!) Is hij dan stug qua dempingslag denk je..? Haha..
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: ma 22 sep 2003 14:38
- Locatie: Wieringen, Netherlands
- Contacteer:
Hallo,
ik heb even een vraagje. Ik denk dat ik de speakers van de Coupe heb opgeblazen. De bass klinkt als een gangsta nummer.
Hoe groot moeten de speakers op de hoedenplank zijn? En in de deur?
ik heb even een vraagje. Ik denk dat ik de speakers van de Coupe heb opgeblazen. De bass klinkt als een gangsta nummer.

Hoe groot moeten de speakers op de hoedenplank zijn? En in de deur?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
namens wizzerd:
heey !
heb me clio waar een hoop mis mee was, verkocht.
ik wil misschien een megane coupe uit 96 gaan kopen.
ik heb deze op het oog:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N
wat vinden jullie daarvan en weet iemand waar ik op moeten letten?
thxs
heey !
heb me clio waar een hoop mis mee was, verkocht.
ik wil misschien een megane coupe uit 96 gaan kopen.
ik heb deze op het oog:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N
wat vinden jullie daarvan en weet iemand waar ik op moeten letten?
thxs
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl