Post hier alles wat je maar kwijt wilt over de Renault 21, alle modellen en phase's.
kan dat niet hierin?Ferdy schreef:Deze hadden we nog niet !
Post hier alles wat je maar kwijt wilt over de Renault 21, alle modellen en
phase's.
alleen bij de dealer zeker?Marcel J. schreef:dennisvr schreef:Is het nog mogelijk om koplampen ergens vandaan te halen?
Heb via Hbase & hartsant geprobeert, maar die hebben ze niet
Origineel en alleen die wat niet in hoogte verstelbaar zijn
daar was ik al bang voor.....Marcel J. schreef:Ja alleen bij de dealer of iemand die ze heeft liggen. Ik dacht teminsten dat die met hoogte regeling niet meer leverbaar waren. Prijs veel reuze mee...NOT
Dan zal ik es naar de dealer gaan om te vragen wat ze moeten kostenMarcel J. schreef:21 Turbo lampen zijn volgens mij nooit in aftermarket leverbaar geweest, teminsten op het werk heb ik er nog geen gevonden. Je zit met de verstraler die een "ordinaire" 21 niet heeft.
Ok, had inderdaad gelezen dat de subframes van de 1721cc motoren in de 21 behoorlijk roestgevoelig waren, maar niet dat dat ook voor de 2200cc variant geldt. Bedankt voor de tip!Jean-Paul-S schreef:Schokbrekers voor zijn wel een puntje van deze auto, en de bevestiging van het subframe kan wel eens flink roesten.
Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?-jo- schreef:zelfde koets als een 2.0 turbo,
ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.
Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.
Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.
De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.
Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
of je het voelt bij een txi weet ik niet maar bij een turbo zeker wel.Headlong schreef:Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?-jo- schreef:zelfde koets als een 2.0 turbo,
ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.
Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.
Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.
De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.
Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
Ik zal dus extra letten op de portieren en ook de achteruit niet vergeten. En door onder de kap naar de veerpootschotels te kijken en gewoon kijken of daar veel roest op zitten zie ik in wat voor staat deze verkeren...Marcel J. schreef:Even de klep open doen en dan naar veerkoker kijken.
Ik weet dat Jo het heeft aangegeven, maar kijk goed naar de achterdeuren. In de ronding bevind zich een rubber, waar deze het achterscherm raakt![]()
Kijk ook even naar de achterruit. Onderaan wil ook wel eens roesten. (teminsten ik heb der al een paar gezien)
Ik vermoed dat de bevestiging voor de stuurhuizen hetzelfde zal zijn. Ik zal het in elk geval in het achterhoofd houden.-jo- schreef:of je het voelt bij een txi weet ik niet maar bij een turbo zeker wel.Headlong schreef:
Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?