tellers kloppen niet?
-
- Contacteer:
Heb een gewone clio 1.4 uit 1999 gekocht en nu kloppen de tellers niet. Als ik hem op contact zet dan gaat de toeren teller op ongeveer 700 staan (staat de auto niet aan) en als ik begin te rijden gaat meteen de kilometerteller omhoog en geeft die constant 10 kilometer te veel aan en de toeren ook ongeveer 700 te veel. Ben bij de renault garage geweest wisten ze verder ook niets, mischien een massa of zo niet goed zeiden ze. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?
andere tellerplaten denk ik 
althans, dan zijn de wijzers van de meters afgeweest.
als de meters op spanning komen te staan door t contact of starten, kome ze net boven het 'rustpinnetje' te staan. Dan staan ze ongeveer op nul. Deze wijzers zijn waars teruggezet op het rustpinnetje toen er geen spanning op stond.
EDIT:
oplossing, transparante kap van tellerbak afhalen, tellerbak aansluiten, motor starten en dan de naalden terugzetten op de juiste stand

althans, dan zijn de wijzers van de meters afgeweest.
als de meters op spanning komen te staan door t contact of starten, kome ze net boven het 'rustpinnetje' te staan. Dan staan ze ongeveer op nul. Deze wijzers zijn waars teruggezet op het rustpinnetje toen er geen spanning op stond.
EDIT:
oplossing, transparante kap van tellerbak afhalen, tellerbak aansluiten, motor starten en dan de naalden terugzetten op de juiste stand