2 H4-lampen op hetzelfde moment een kapotte dimlicht..

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Daafie

Mijn vriendin ging gister in het donker naar huis met haar Renault Twingo Easy uit '95 en het viel haar op dat het licht het niet goed deed. De lampen voor deden alleen stadslicht of alleen grootlicht. Maar dimlicht deed het niet! De zekeringen waren gewoon goed. Later bleek dus dat de dimlicht van de 2 H4-lampen kapot waren. Het rare is dat ik afgelopen voorjaar 2 nieuwe H4-lampen erin heb gestopt van Philips (Power2Night). Overdreven veel kilometers heeft ze daarna niet gereden.

Ze rijd wel altijd met de lichten aan!
Maar hoe is het mogelijk dat de 2 H4-lampen op hetzelfde moment een kapotte dimlicht hebben?
Kan dit zijn door kortsluiting, maar de zekeringen waren nog goed. De lampen waren niet zwart door de hitte. Alleen bij alle 2 de lampen was het draadje van de dimlicht gebroken.
Kan dit ook een fabricage fout zijn?
Voor zover ik weet is er nooit gerommeld aan de bedrading van de verlichting.

Herkend dit iemand of weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Bedankt voor reactie's!

David
Laatst gewijzigd door Daafie op di 19 sep 2006 9:56, 1 keer totaal gewijzigd.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

heel simpel, gelijk vervangen, ongeveer een gelijke levensduur
Daafie

Heb ook de 2 H4-lampen vervangen. Maar de levensduur van die lampen was echt kort naar mijn mening. Daarom vind ik dit raar..

David
Rontwingo

Misschien beide met vette handen vastgepakt, dan leven zo ook wat minder lang :)

Of misschien is het puur toeval.
pascal82

Neem eens contact op met de klantenservice van Philips, en informeer eens of dit normaal is.
Ik heb zelf van die blauwe koplampen van een vrij goedkoop merk en die gaan al langer dan een jaar mee terwijl ik ook altijd met licht aan rijdt.
Mag aannemen dat een Philipslamp dan toch wel wat langer mee moet gaan.
Mijn auto had overigens de neiging om stadslampjes van autostyle te verslinden, die gingen maar drie weken mee. Heb er nu philips blue vision inzitten en dat gaat veel langer mee.
Marcus

@ Daafie:

Je zegt dat je vriendin altijd de lampen aan heeft als ze rijdt. Is het ook zo dat ze altijd eerst de lampen aanzet en dan de auto pas start?
Want als dit zo is, dan kan dat de oorzaak zijn dat de lampen van haar Twingo zo snel kapot zijn.
Dit komt omdat er tijdens het starten een spanningspiek optreedt en dit verkort de levensduur van je koplampen aanzienlijk. :wink:
Arnoud

de kans ik klein maar er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als "toeval"

starten met het licht aan is inderdaad niet zo best voor de lampjes...
Daafie

De lampen gaan pas aan als de auto gestart is. Kan me nog herinneren dat ik de 2 H4-lampen tegelijk vervangen heb toen der tijd. Dus denk dat daardoor de kans van de toeval alleen toegenomen is. Ik heb er nu 2 H4-lampen van Philips (Visionplus) erin gezet. Nu maar hopen dat die wel wat langer meegaan!

Bedankt voor de reactie's!

David
Plaats reactie