hallo iedereen , heb een nieuwe head unit gekocht ( alpine cda 9855R) , als ik de iso
stekkers aansluit werkt de radio , maar een paar kabels zijn niet gebruikt , mijn vraag is
nu weet iemand wat deze andere draden zijn ? dimmer,...? omdat ik de radio optimaal
wil benutten kan iemand mij de volledige uitleg over welke kabel wat is geven ?
[img]http://www.photobucket.com/albums/k276/ ... ams012.jpg[/img]
[img]http://www.photobucket.com/albums/k276/ ... ams014.jpg[/img]
alvast bedankt
isostekker clio williams
[img]http://www.photobucket.com/albums/k276/ ... /isoa1.gif[/img]
het zit als volgt :
A2 - A4 - A6 zijn leeg in de connector
A1 is een blauw grijze draad
A3 is een rood grijze draad
A5 is een geel grijze draad
A7 zijn 2 draden een zwart groene en een zwart grijze draad samen genepen
A8 zijn ook 2 draden een gele en een geel grijze ook samen genepen
als ik de weerstand meet tussen A5 en A8 meet ik 0 ohm dus die is dezelfde draad
bij radio zit :
[img]http://www.photobucket.com/albums/k276/ ... /isoa2.gif[/img]
A3 is gele draad en is accu
A6 is blauwe draad en is electrische antenne
A7 is zwart en is massa
A8 rood en is contactslot
dan nog een blauw witte is remote voor versterker
ook roze zwart die mute is voor gsm car kit
dan is er nog een oranje draad waar dimmer bij staat
nu is mijn vraag of de blauw grijze draad A1 van de auto iso connector verbonden mag
worden met de oranje dimmer kabel van de autoradio ? of waar anders moet ik hem aansluiten . als ik de lichten aan steek meet ik tussen A1 en A7 van de auto connector
12V en bij doven OV
grtz
het zit als volgt :
A2 - A4 - A6 zijn leeg in de connector
A1 is een blauw grijze draad
A3 is een rood grijze draad
A5 is een geel grijze draad
A7 zijn 2 draden een zwart groene en een zwart grijze draad samen genepen
A8 zijn ook 2 draden een gele en een geel grijze ook samen genepen
als ik de weerstand meet tussen A5 en A8 meet ik 0 ohm dus die is dezelfde draad
bij radio zit :
[img]http://www.photobucket.com/albums/k276/ ... /isoa2.gif[/img]
A3 is gele draad en is accu
A6 is blauwe draad en is electrische antenne
A7 is zwart en is massa
A8 rood en is contactslot
dan nog een blauw witte is remote voor versterker
ook roze zwart die mute is voor gsm car kit
dan is er nog een oranje draad waar dimmer bij staat
nu is mijn vraag of de blauw grijze draad A1 van de auto iso connector verbonden mag
worden met de oranje dimmer kabel van de autoradio ? of waar anders moet ik hem aansluiten . als ik de lichten aan steek meet ik tussen A1 en A7 van de auto connector
12V en bij doven OV
grtz
probleem met stekker is van de baan . bedankt voor de hulp !
Maar zit nu met een ander probleempje nl het volgende :
vooraan heb ik de originele luidspreker stekkers gevonden zowel links
als rechts . Links zitten twee paarse en twee beige samen genepen in een
zwarte stekker en rechts twee paarse en twee witte ook in een zwarte
stekker . dus waarschijnlijk 1 kabel die van de iso stekker van de
luidsprekers komt en 1 die naar achter in de auto loopt . Maar nu vindt ik
achteraan geen luidspreker kabels . Weet iemand langs waar die kabels
vooraan vertrekken en langs waar naar achter lopen zodat ik kan zoeken
waar ze eventueel afgeknipt zijn .
ik heb de lijst aan de passagierskant onderaan al losgemaakt maar daar
vindt ik ze niet in terug .
weet iemand waarlangs ze origineel lopen ??? en waarom worden ze
vooraan parallel aangesloten ( want dat is wel origineel ) originele pioneer
boxen waren daar nog aangesloten .
alvast bedankt !
Maar zit nu met een ander probleempje nl het volgende :
vooraan heb ik de originele luidspreker stekkers gevonden zowel links
als rechts . Links zitten twee paarse en twee beige samen genepen in een
zwarte stekker en rechts twee paarse en twee witte ook in een zwarte
stekker . dus waarschijnlijk 1 kabel die van de iso stekker van de
luidsprekers komt en 1 die naar achter in de auto loopt . Maar nu vindt ik
achteraan geen luidspreker kabels . Weet iemand langs waar die kabels
vooraan vertrekken en langs waar naar achter lopen zodat ik kan zoeken
waar ze eventueel afgeknipt zijn .
ik heb de lijst aan de passagierskant onderaan al losgemaakt maar daar
vindt ik ze niet in terug .
weet iemand waarlangs ze origineel lopen ??? en waarom worden ze
vooraan parallel aangesloten ( want dat is wel origineel ) originele pioneer
boxen waren daar nog aangesloten .
alvast bedankt !
volgens mij bedoelt hij iets heel anders van iets totaals anders, maw n foutje 

op pin A1 zit volgens de 'standaard' de speedpulse (het signaal vanuit je versnellingsbak wat je bijv. voor een vaste navigatie nodig bent) maar in het geval van een 16v/Williams ben je een pulsegever nodig.......
In een Clio zit inde radiostekker geen speedpulse signaal.
In de tellerkabel zit de pulsgever, dus die heb je geen losse nodig.....
Aangezien er geen pulsdraad in de isostekker zit, zal ook in dit geval daar niet de puls op zitten.
Meten = weten, heel simpel.
In de tellerkabel zit de pulsgever, dus die heb je geen losse nodig.....
Aangezien er geen pulsdraad in de isostekker zit, zal ook in dit geval daar niet de puls op zitten.
Meten = weten, heel simpel.