[Coupé] Radio + klok werken niet

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Thijsie

Vandaag een loze audiokabel van de vorige eigenaar weggehaald en daarvoor moest de radio eruit. Geen probleem, vaker gedaan.

Nou komt het. Toen ik de kabels terug wilde stoppen zag ik opeens wat vonken en te knetteren :@

Nou waren er een aantal losse draden die bloot lagen en denk dat dat degene waren die lagen te vonken :gun:

Gevolg is dat m`n radio niet meer werkt ( zekering van de radio ligt er bij de radio en het klepje bij het stuur er niet uit ) en m`n klok doet het niet meer (N)

Tevens gaat er geen dashboard verlichting meer aan bij het eerste contactpunt, maar nou weet ik niet zeker of dat altijd zo was, of dat dat nu opeens is.

Ik vermoed dat er een zekering uitligt, maar als die 2 het niet zijn, welke is het dan wel?
Heeft iemand een idee?
Robke
Car: Lexus IS250

De zekering van de radio ligt er wel degelijk uit.
Er zitten altijd 2 zekeringen voor de radio, een voor de continu plus en een voor de geschakelde plus.
Bij jou is die van de continu plus kapot.
Effe in het boekje kijken en je weet welke het is.
Thijsie

Nope, dat is het dus niet. Ik heb even met een voltmeter gemeten:

12v op de radio is er. Alleen niet als contact uit is ( duh :lol: )
Het remotesignaal is er dus niet meer als het contact aanstaat.
Thijsie

Robke schreef:De zekering van de radio ligt er wel degelijk uit.
Er zitten altijd 2 zekeringen voor de radio, een voor de continu plus en een voor de geschakelde plus.
Bij jou is die van de continu plus kapot.
Effe in het boekje kijken en je weet welke het is.
De geschakelde plus is dus degene die het niet meer doet ...
Hoe kan ik dat oplossen?
Robke

Je zegt net zelf dat je geen spanning hebt als het contact uit is, wat dus in mijn ogen wil zeggen dat je geen constante spanning hebt. (S)

Wat bedoel je in hemelsnaam met een remote, dat is de draad waar spanning op komt zodra de radio ingeschakeld is.
Thijsie

Robke schreef:Je zegt net zelf dat je geen spanning hebt als het contact uit is, wat dus in mijn ogen wil zeggen dat je geen constante spanning hebt. (S)

Wat bedoel je in hemelsnaam met een remote, dat is de draad waar spanning op komt zodra de radio ingeschakeld is.
Zie post boven je, ik bedoelde dus geschakelde plus :lol:
Robke

Het klokje heeft een continu spanning die in 95% van de auto's gedeeld wordt met de continu spanning van de radio.

Dus zoals ik al eerder zei, je continu spanning is er niet.

Pak je gebruiksaanwijzing erbij en kijk welke zekeringen voor de radio zijn en je weet welke kapot is.
Thijsie

Er mag een slotje op, het is opgelost.

Ik ben maar alle zekeringen door gaan lopen, aangezien de zekeringen op de radio, alswel in het kastje voor de radio, gewoon goed waren.

Daar bleek de zekering van het interieurverlichting kapot te zijn, terwijl de verlichting het gewoon deed.

Maargoed, tis opgelost.

dank voor het meedenken :biertjuh:
Robke

Moet je voor de gein in het boekje (derde keer) eens kijken wat er allemaal op die zekering zit....

Dan zul je zien dat er ook het klokje en de radio bij staat...

En ik altijd maar denken dat ik eigenwijs kon zijn..... :dSb:
Thijsie

Robke schreef:Moet je voor de gein in het boekje (derde keer) eens kijken wat er allemaal op die zekering zit....

Dan zul je zien dat er ook het klokje en de radio bij staat...

En ik altijd maar denken dat ik eigenwijs kon zijn..... :dSb:
Ik heb speciaal voor jou :wink: nog even gekeken, maar de zekering voor radio, klokje etc, is een andere dan die kapot was.

Ikke eigewijs? :~ (0) (D)
Plaats reactie