Remblok valt uit elkaar...

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
pascal82

Onlangs reed ik mijn Twingo uit de garage en toen vond ik in de garage een onderdeel wat verdacht veel leek op het remvlak van één van mijn remblokken. Ik onder de auto en jawel hoor, één van de remende delen van de remblokken is voor een deel uit elkaar gevallen. Kwestie van slechte kwaliteit?
Vorig jaar nog zelf vervangen, die remblokken door exemplaren van de automaterialen zaak.
Wat nu te doen, alleen alle vier de blokken vervangen of is dit probleem te wijten aan slechte schijven, zodat die ook vervangen moeten worden?
De schijven zien er overigens visueel niet zo slecht uit.
Bart V

Lijkt me toch een kwaliteitsprobleem. (heb het overigens nog nooit meegemaakt, ook niet met "crap" blokken)

Gewoon een nieuw setje blokken halen van bosch of girling, dat is voor normaal gebruik gewoon goed spul.
Haas
Car: Megane RS

zijn ze niet nat geworden door een lekkende klauw oid?

heb er al heel wat vervangen en eigenlijk komt t alleen voor bij remschoenen van trommelremmen.
-PAZ-
Über-Spammer

heb het ook wel al eens gezien, is meestal gewoon alleen bij slechte kwaliteit blokken. neem pagid of ferodo en je zal het niet zo snel hebben.
R5GTT. Drive it like you stole it
SLOMP

ik heb vorige week nog een set schijven en blokken vervangen van een corsa b en die had het ook alles vile er zo tussen uit toen ik het los haalde en die blokken waren van ferodo dus ik weet het nie
pascal82

Ben maar even aan het klussen gegaan en heb er nu maar gewoon blokken opgezet van de renault dealer.
Was zwaar kutten met die borgplaatjes overigens, dat ging de vorige keer aanmerkelijk beter.
De nieuwe blokken lijken stukken beter van kwaliteit en de passing is ook effe wat beter!
Bij het demonteren viel één van de andere blokken overigens ook gewoon uit elkaar.
Ik weet niet wat het merk was de oude blokken. Ze zijn in ieder geval twee delig en ik meen dat ze uit Italië kwamen.
Heb in ieder geval mijn lesje geleerd. Ik ga nu voortaan maar voor originele onderdelen of onderdelen van bekende merken.
Ieder jaar die blokken onder de auto vandaan slopen is ook niet alles.
Plaats reactie