Merijn schreef:Helaas... Ik wilde er heel graag heen, maar niemand die zin en tijd had om mee te gaan.
gij zegt ok niks! Denk dat er wel een aantal hier hadden meegegaan (mezelf incluis... )
Die foto's doen mij ook (spreekwoordelijk) watertanden. Die Stratossen (jammer van die crash) en die Delta en Audi, en zelfs zo'n Manta I400 (meen ik), hmm daar krijg ik nou een harde plasser van...
Mijn collega was erbij, als service monteur, ze is verbrand in de auto, maar voor de nabestaanden is het verhaal van "uit de auto geslingerd" in de wereld gebracht..... Triest zat, maarja, je weet dat het kan gebeuren.....
Brok in je keel krijg je ervan, snap alleen niet helemaal, dat ze daar met zulke snelheden rijden, terwijl een aantal coureurs al zeiden dat het een tandje te hard ging en het aantal ongelukken toch vrij hoog lag ofzo. Maar jah zal de risico van de sport wel zijn, het blijft naar
Ronnie Detmers schreef:Brok in je keel krijg je ervan, snap alleen niet helemaal, dat ze daar met zulke snelheden rijden, terwijl een aantal coureurs al zeiden dat het een tandje te hard ging en het aantal ongelukken toch vrij hoog lag ofzo. Maar jah zal de risico van de sport wel zijn, het blijft naar
Zodra je in zo'n auto zit wil je nou eenmaal zo hard mogelijk. Die lui hebben doorgaans wel wat ervaring, en dat is nou juist het gevaarlijke. Volgens mij was dit een nieuw parcourt, en hoofdzakelijk op verharde wegen waar je gigantisch hard kan rijden (heb het zelf gezien) Dan hoeft er echt niet veel te gebeuren, of je verliest de controle over je auto. Jammer dat zoiets tragisch moet gebeuren, maar rally blijft een risicovolle sport.
Tuurlijk wil je zo hard mogelijk.
In emmeloord begin van dit jaar reed ik op meerdere stukken boven de 200 km/u op dijkjes die 1 1/2 auto breed waren.
Daar lagen de snelheden pas echt te hoog.
Dit was hier niet echt het geval.
Dit ongeluk is een opeenstapeling van pechgevallen.
Grootste risico is altijd die brand. Je hebt immer vaak 20-30 liter benzine bij je. De klap kan de tank lek maken of de leiding achter de doordraaiende pomp stuk maken. Als het vuur eenmaal aanwakkert is er geen brandblusser meer tegen bestand.
Al deze auto's zijn voor zien van 4 kg die zowel van binnen als buiten aangezet kan worden. en een 2 kg handbrandblusser.
Waarom meestal de navi?
Die ziet de klap zelden of nooit aankomen en kan zich nergens tegen afzetten. De Navi is constant bezig met notes lezen en kijkt slechts weinig op de weg.
Dit is een heel triest verhaal. Iets wat gelukkig zelden voorkomt.
Ikzelf ben me bij elke start van elke proef heel erg bewust van degene die naast me zit, die is toch deels overgeleverd aan jou stuurmanskunst.
Ik mis wellicht daarom ook nogal veel op vele andere deelnemers die vele malen sneller gaan.
Helaas neemt het niet weg dat dit een zeer triest bericht is en je zo nu en dan wel aan het denken zet van waar ben ik mee bezig, maar de kans dat ik in het dagelijks verkeer dodelijk verongeluk is natuurlijk vele malen groter.