veel problemen met megane dti

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
versace1

hallo allemaal,

ik heb al een lange tijd een megane dti uit 2001.
sinds een paar weken heb ik nu last van een losschietende turboslang.
het is de slang die van de (verborgen) turbo naar de inlaatspruitstuk loopt.
het is me opgevallen dat het rubber afdichting van de slang zowat helemaal gescheurd is. ik heb nu een paar keer met pech op de vluchtstrook gestaan.
de laatste keer gebeurde dit 2 dagen voor mijn vakantie. ( ben nu nog op vakantie) op het werk aangekomen heb ik diverse dealers gebeld, niemand had zo'n ding op voorraad.een dealer vlakbij mijn woonplaats vertelde me even langs te komen. ben na het werk naar de renault dealer gereden, vertelde me daar het probleem, en de chef monteur ( een klerekast van een vent) nam een kijkje onder de motorkap, vroeg om de sleutels, nam plaats achter het stuur, startte de motor :( en gaf paar keer flink veel gas en keek naar buiten naar de achterkant van de motor. zette de motor af en zei dat de
motor niet helemaal lekker loopt, hij rookt teveel ... :( daar heb ik toch niet om gevraagd.... trouwens heeft er ooit iemand een rookvrije diesel gezien , nou ik echt nog nooit.
maar in ieder geval het zou 70 euro voor slang kosten , plus arbeid en auto paar uur of dag laten staan komt op 120 euro !
ik vraag vriendelijk om coulance en een leenauto omdat ik zo niet door durf te rijden. geen sprake van, auto is niet bekend in hun systeem en als ik leenauto nodig heb kan ik om de hoek bij AVIS een autootje voor een dag huren..... ben pisnijdig en vloekend naar buiten gelopen....

mijn vraag is weet iemand waar ik elders zo'n slang kan krijgen, van mijn
part sloopauto of alleen de versleten rubber die er omheen zit.
:worship:

tevens heb ik een ander vreemd probleem, met koud weer wil die niet meteen aanslaan, je moet echt starten en starten tot ie eindelijk met een flinke witte rookwolk uit de uitlaat aanslaat. als het mooi weer is EN wanneer de motor nog warm is slaat ie wel altijd in 1 keer aan ?

mijn universele garage heeft er een aantal keer naar gekeken en wat onderdelen aan vervangen maar het niets geholpen. gloeibougies en schakelkastje vervangen, lucht en brandstof filter vervangen , enz...

dit is echt een maandagmorgen auto

ach misschien moet ik 'm gewoon inruilen voor wat beters (betrouwbaarder)

groetjes versace1
versace1

alle bedankt voor de replies (ahum )

ben maar weer naar mijn eigen (universele) garage geweest en heeft de slang besteld en op zelfde dag kon ik langskomen om deze meteen te vervangen, kon er gewoon op wachten.... trouwens, ik hoefde alleen voor
het onderdeel (70 euro) te betalen... DAT is pas echte service. klasse ! :worship:
espacelover

versace1 schreef:alle bedankt voor de replies (ahum )

ben maar weer naar mijn eigen (universele) garage geweest en heeft de slang besteld en op zelfde dag kon ik langskomen om deze meteen te vervangen, kon er gewoon op wachten.... trouwens, ik hoefde alleen voor
het onderdeel (70 euro) te betalen... DAT is pas echte service. klasse ! :worship:
Hoi,dat is zeker klasse van die garage toppie!

En hoe loopt hij nu zijn alle klachten nu verholpen??

Groeten michel.
Plaats reactie