Ik heb een klein probleempje met mijn Renault 19 Phase II, als mijn motor stationair loopt en tijdens het gas los laten brand mijn accu lampje in dashbord. Als ik wat op toeren kom gaat hij weer uit. Heb mijn accuspanning gemeten en was boven de 12V. Motor laten lopen is hij ong. 13V
Verder hapert hij ook een beetje op lagere toeren als ik gas geef vanuit stationair stand. (kan jammer genoeg niet zeggen op hoeveel toeren hij draait omdat ik geen toerenteller heb)
je dynamo en of spannigs regelaar in de dynamo zal een heel eindje overleden zijn. schokken zal waarschijnlijk uit de ontsteking komen, hoe is de staat van bougie's, kabels en verdeelkap???
bougies heb ik 3 dagen geleden vervangen. Kabels en verdeelkap heb ik niet vervangen vanaf aankoop. Zo'n anderhalf jaar geleden. Maar het is meer inhouden. Ook tijdens het acceleren, als ik op normale toeren rijdt en geef flink gas houdt hij een beetje in en komt dan na seconde vrijer te lopen.
Bij stationair volgas geven lijkt het net of hij wil uitvallen en komt dan op toeren.
paz-maniac schreef:mischien de injectoren eens reinigen
Het is een carburateur en toen 4 dagen geleden samen met bougies ook een flesje carburateur reiniger in volle tank gegooid. Heb het ook half jaar geleden ofzo gebruikt paz-maniac.
Laatst gewijzigd door hyilmaz85 op vr 15 sep 2006 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik in hoge toeren rij brandt het lampje niet, maar zodra ik gas loslaat gaat hij weer branden, terugschakelen lampje weer uit.. vanmorge naar me werk begon hij na 5 minuten te branden..
net kwam ik terug van t casino en merkte dat mijn dashbord verlichting zwakker brandde.. opeens ging cd speler uit en als ik knipperlicht aangaf knipperde hij ook te snel, had ook bijna geen zicht omdat lichten heel zwak brandden. Bij stilstaan wilde hij bijna niet meer lopen als ik geen gas gaf.
Kwam bij mij in de straat en kon hem dus duwend inparkeren. Wilde daarna ook niet meer starten.
Ik denk dat mijn dynamo overleden is? Wat kan ik het beste doen laten reviseren?
Voor een nieuwe was ik 198 euro aan kwijt, dus besloten om rond te bellen en bij een sloop hadden ze een goeie voor 35 eurie. Kom thuis is het een verkeerde. Ben toen teruggegaan waren ze net 5 min gesloten. Wat gaat die k*t dynamo er moeilijk uit smaandags zijn ze dicht dus dinsdag maar weer hobbyen
hyilmaz85 schreef:Voor een nieuwe was ik 198 euro aan kwijt, dus besloten om rond te bellen en bij een sloop hadden ze een goeievoor 35 eurie. Kom thuis is het een verkeerde. Ben toen teruggegaan waren ze net 5 min gesloten. Wat gaat die k*t dynamo er moeilijk uit smaandags zijn ze dicht dus dinsdag maar weer hobbyen
Thanks allemaal!
Hebben ze hem getest dan??? En heb je hem zien en horen draaien op de testbank???
Ik vind het altijd moeilijk om dit soort dingen op de sloop te gaan halen, maarre hopelijk wordt het volgende week opgelost, succes ermee.
het lag dus niet aan de dynamo want heb deze vervangen en het lampje brandde weer na het starten..
Daarna is een stukje gaan rijden en weer viel cd speler uit. daarna merkte ik dat de spanning weer minder werd en wilde weer afslaan, vlug naar huis gereden. Naar mijn weten is er iets anders niet goed vanaf dynamo naar accu. Hij laadt hem niet op. Dit is de eerste keer dat ik een dynamo heb vervangen en zou dus van jullie willen weten wat hierop allemaal aangesloten moet worden. Misschien dat er voor het vervangen van "oude" dynamo al een contact loszat?
Op dynamo zit:
- min aansluiting = massa, aangesloten
stekkeraansluiting = stekker is aangesloten
+ plus = ...? is niet aangesloten!
ik denk dat er van hier een kabel naar de + pluspool van mijn accu moet? Hoe zou hij anders moeten bijladen?