Twingo van m'n moeder... graag wat tips!

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
timmie003

enige vraag die nog overblijft is of die Impedentie 4 Ohm klopt ??? :p :p :p
timmie003

ohja nog iets iemand een idee hoe ik de radio eruit krijg??? zitten wel 4 gaatjes in de hoeken maar die zijn wel heel erg klein en ik zie ook geen schroefjes (U)
Wilma
Contacteer:

Radio Renault? Dan zitten er vast wel 2 beugeltjes bij de beschrijving.

Anders met dunne boortjes, schroeven of popnagels erin doen... Ff vrotten en hij kan eruit :wink:
timmie003

net terug van de sloop, lagunalip is binne :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) wel een beetje bekrast dus k ga hm overspuiten ofzo en hij word toch bekrast als ermee gereden word nu naar de stad nieuwe speakers en een kleine antenne halen, latur
Wilma
Contacteer:

Kijk eens op autostyle.nl bij de dealers... Zitten er best veel in R'dam
timmie003

heej Wilma bedankt vor de info k woon alleen in limburg er is hier een autostyle dealer in de buurt :) een antenne koste me 7 euro zon kleine heb hm nog niet gekocht want, in de ontvangst veel slechter???

verder weet er iemand of er 4 speakers aangesloten kunnen worden op de standaard radio???? k kan er namelijk nix over vinden op internet
heb wat foto's gemaakt van de stekkertjes aan de achterkant, btw radio er zo uitgekregen met een schroevendraaier :p en nog altijd de vraag klopt die weerstand van 4 ohm???
Wilma
Contacteer:

Sorry, zit met teveel dingen tegelijk aan m'n hoofd :wink:

Bij mij is de ontvangst er niet op achteruit gegaan met een kleinere antenne! Voor die € 7,- kan je het best proberen.... Bevalt het niet, heb je zo die oude er weer terug op 8)
timmie003

Dan ga ik die morgen fijn halen :) heb ook gelijk sul gehaald toenstrax om de bumperstrips of zoals jacco het noemt ongespoten bumperdelen weer mooi zwart te maken er zit nu namelijk nogal wat witte strepen van de wax op :lol: heb de lip er al eens onder gehouden ziet er bruut uit, moet alleen aan de zeikanten een stukje af
dat gebeurt misschien morgen :) latur
TheoV
Contacteer:

ja de 4 ohm klopt.

en k weet niet of de nieuwere twingo's dezelfde radio hebben, maar mijn grundig twingo radio-cassette kan maar 2 speakers aansturen.

maar k weet dus niet of de nieuweren ook slechts 2 speakers kunnen hebben.... echt geen idee...
timmie003

oke dankjewel, k zal mrogen wel ff de dealer bellen kijken of die mij wijzer kan maken :p weltrusten :)
timmie003

De lip net geschuurd met de hulp van Bob :p ook ff een mini-antenne erop gezet, ziet er gelikt uit, morgen poetsen met speciaal spul :) weltrusten :lol:
timmie003

net even de radio eruit gehaald, volgens de autospeciaal zaak hier in Sittard moet ik als ik de stkker eruit haal kunnen zien hoeveel speakers erop kunnen, dat is volges mij de witte stekker aan de kleur van de draden te zien( zlefde kleur als die van de speakers) er zitten 8 pinnetjes dus lijkt mij dat er dan 4 speakers opkonden... volgends diezelfde autospeciaalzaak moest ik dan een nieuwe stekker kopen met 8 draden ipv 4 en dan daaraan de speakers vast maken denk dat het dan solderen word ofzo... nu nog even nieuwe speakers bestellen en van triplex wat boxjes maken ofzo iemand daar tips over?? de speakers zullen denk k 10 of 13 cm worden aangezien de radio toch niet meer aankan :p de lip is geschuurd en gespoten meot alleen nog een stuk af iemand daar tips over :p ? en weet iemand een manier om hm vast te maken zonder te moeten boren in de originele bumper? met klemmetjes ofzo??? alvast bedankt:P
timmie003

heej weet iemand of dit wat is voor achter???

http://www.carmedia.nl/catalog/product_ ... en-renault
twingy style !!!

hoezo maak je niet gewoon ff een mooi hoedeplankje van mdf
ff mooi stoferen en speakers er in en knallen maar
kjlink altijd beter dan deze ringen
voor dat geld kan je een mooi hoedeplankje maken
timmie003

ja k weet t maar de auto is(zie topic titel) van men moeder en raad eens waarvoor de twingo dient??? juist boodschappenauto en ja als ik daar een hoedenplank inbouw valt er niet veel boodschappen meer in te vervoeren daarbij komt dat k niet teveel geld wil uitgeven eraan :p en k denk dat t geluid al veel beter word als ik 4 speakers heb ipv 2 :wink: zijn die ringen dan wél aan te rade?? :worship:
twingy style !!!

ja ligt er aan wat je voor geluid wil natuurlijk
als je gewoon een btje muziek wil en dus niet wil knallen moet je die ringen kopen zo simpel is dat
ik zelf zou het niet kopen maarja ik wil ook een goed geluid in de auto en onze twingo dient niet als boodschappen autotje dus ja
in jou geval zou ik ze dan aan schaffen
maar hoe dat zal klinken dat weet ik niet heb geen ervaring met die ringen
mischien andere twingo rijders wel

greetzzz
timmie003

oke bedankt ik wil idd gewoon fatsoenlijke muziek knallen doe ik wel als ik men eigen auto heb :wink: thnx (Y)
TheoV
Contacteer:

ik heb gewoon 13cm speakers in m'n standaard hoedenplank.. alleen een beetje problemen gehad met de bekabeling.. (hoedenplank gaat namelijk mee omhoog met de koffer-klep, en dus moet je een heel stuk niets overbruggen met de kabels)
timmie003

ja daarom ga k denk k gewoon voor die ringen :wink: iemand er ervaring mee of ze passen en hoe ze vast te maken enzo???? :)
-jacco-
Über-Spammer

Originele ringen zitten vastgeklikt in het rondje achterin.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
timmie003

zijn deze origineel :p k bestel ze gewoon volgende week zie wel hoe ik ze vast krijg bestel deze speakers erbij de Sony XS-F1334 is 35 watt rms dus precies wat de standaard radio aankan (4X35 watt)
btw is het lastig om de speakers aan te sluiten op een nieuwe stekker??? want dit meost volges de autospeciaalzaak wel???? :worship:
timmie003

Heej Jacco en de rest t ziet er misschien raar uit die opmerking
zijn deze origineel
maar dat is gewoon een vraag geen negatieve opmerking ff voor de duidelijkheid :smoke: k ben aant het onderhandelen over booskijkers die van autostyle :) weet iemand hoeveel een kleine spuitbus met renault-kleur kost???
-jacco-
Über-Spammer

timmie003 schreef:Heej Jacco en de rest t ziet er misschien raar uit die opmerking
zijn deze origineel
maar dat is gewoon een vraag geen negatieve opmerking ff voor de duidelijkheid :smoke: k ben aant het onderhandelen over booskijkers die van autostyle :) weet iemand hoeveel een kleine spuitbus met renault-kleur kost???
Nee, zijn niet origineel :)
Maar ik verwacht wel dat ze op dezelfde manier vastgezet moeten worden...
Spuitbus kost ook niet de wereld, ga ff met het kleurnummer naar een automaterialenzaak en ze kunnen de juiste kleur voor je opzoeken :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Riël
Über-Spammer

timmie003 schreef:Heej Jacco en de rest t ziet er misschien raar uit die opmerking
zijn deze origineel

Niet meer dan n tientje.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
timmie003

bedankt jonges :) :D
timmie003

nog een vraagje die laguna lip weet iemad hoe ik die goed kan bevestigen zonder in de bumper te boren of te lijmen???
Haas
Car: Megane RS

nee....boren moet je wel, met parkers of met popnagels, net wat je zelf weet/kunt
timmie003

oke das eigelijk wel minder :p hoeveel boutjes/popngels zijn aan te raden?
timmie003

JEUJ Booskijkers gekocht :) :D
Wilma
Contacteer:

timmie003 schreef:oke das eigelijk wel minder :p hoeveel boutjes/popngels zijn aan te raden?
Iets meer als 2 :p
Kijk gewoon tot hij stevig genoeg zit! Hoeft echt niet op elke centimeter één popnagel hoor :wink:
Marcus

Staat wel apart :p
timmie003

Toch geen booskijkers :evil: die vent zegt ineens dat k niet geloofwaardig overkom dus de koop is over |: |: |: |: :evil: wat een billige mongool kan k me echt op ergeren denk je mooi een goeie koop gedaan gaat t feest niet door omdat de verkoper zielig gaat doen flink gaar
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Balen (N)
timmie003

ja idd jammer dat je geen klachten kan indienen bij marktplaats, anders was ik daar nu al mee bezig billige verkoper (N)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ach uiteindelijk is het toch aan de verkoper of ie het wel of niet doet, doe je weinig tegen lijkt me.
Plaats reactie