Hoi,
ik ben al een tijdje actief op dit forum. Onlangs heb ik echter ontdekt hoe ik plaatjes kan posten en dus volgt hier ff een voorstelrondje van ons wagenpark.
Mijn eerste auto! Renault 5 GTX 1.7 ook wel het neurootje genoemd, omdat het ding echt zijn eigen willetje, nukken en gebruiksaanwijzing had.
[img]http://gallery.digitaleplaza.com/albums ... _klein.jpg[/img]
Toen ik een leasebak kreeg is deze 5 doorgegaan naar mijn vriendin, inmiddels vrouw. Maar onlangs na 9 jaar dienst en 240.000 Km heeft roest hem de das omgedaan.
En dus hebben we sinds 2 weken een vervanger!
[img]http://gallery.digitaleplaza.com/albums ... _klein.JPG[/img]
Zelf rijdt ik een auto van de zaak. Eerst een Megane 1.5 dCi (die met dat kontje). En sinds een jaar de onderstaande bolide.
[img]http://gallery.digitaleplaza.com/albums ... _klein.JPG[/img]
Tot in de posts en alvast bedankt voor de info & kennis die op dit forum te vinden is.
Even voorstellen: Marc
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
welkom en veel plezier
even een geleend welkomsttekstje
Welkom bij de aanhangers van Nostradamus en Yomanda, helderzienden, paragnosten, glazenbolkijkers, koffiedikgluurders, diereningewandenlezers, speculaasbakkers, fantasten, mierenneukers, azijnpissers, afplassers, beddezeikers, hemelfietsers, dwangneuroten, schizofrenen en iedereen die ik vergeten ben.....

even een geleend welkomsttekstje
Welkom bij de aanhangers van Nostradamus en Yomanda, helderzienden, paragnosten, glazenbolkijkers, koffiedikgluurders, diereningewandenlezers, speculaasbakkers, fantasten, mierenneukers, azijnpissers, afplassers, beddezeikers, hemelfietsers, dwangneuroten, schizofrenen en iedereen die ik vergeten ben.....
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Welkom, mooie auto's

Welkom! 

-
Welkom en veel plezier 

Zo weer een ochtend besteed aan de laatste aanwinst. De Clio RS.
Twee nieuwe banden erop achter (Michelin Pilot EXALTO PE2) . Blijkt dat er rechtsvoor een spijker in de band zit. Dus heb nu eigenlijk nog een band nodig.
En omdat je de vorige serie Michelin Pilots niet meer kan krijgen, moet linksvoor eigenlijk ook verwisseld worden.
Vooralsnog zit er een prop in. Iemand daar ervaring mee?
Bijkomende constatering, alle remblokken zijn versleten. Gelukkig heeft de garage dat voor slechts 110,- gefixt.
En tenslotte een nieuw hoedenplanktouwtje gescoord à 15,- euro.
Na het herstellen van het raammechaniek en de mistlamp linksvoor hoop ik nu echt klaar te zijn. En een goede Clio te hebben natuurlijk.
Twee nieuwe banden erop achter (Michelin Pilot EXALTO PE2) . Blijkt dat er rechtsvoor een spijker in de band zit. Dus heb nu eigenlijk nog een band nodig.

En omdat je de vorige serie Michelin Pilots niet meer kan krijgen, moet linksvoor eigenlijk ook verwisseld worden.
Vooralsnog zit er een prop in. Iemand daar ervaring mee?
Bijkomende constatering, alle remblokken zijn versleten. Gelukkig heeft de garage dat voor slechts 110,- gefixt.
En tenslotte een nieuw hoedenplanktouwtje gescoord à 15,- euro.
Na het herstellen van het raammechaniek en de mistlamp linksvoor hoop ik nu echt klaar te zijn. En een goede Clio te hebben natuurlijk.
-
- Contacteer:
Welkom
Bij normaal gebruik (kan dat bij een RS ?) zou je van een prop geen last moeten hebben. In het begin zal er een klein stukje van het 'steeltje' uitsteken, dit zou je kunnen horen. Maar dat verdwijnt zodra het afgesleten is.

Bij normaal gebruik (kan dat bij een RS ?) zou je van een prop geen last moeten hebben. In het begin zal er een klein stukje van het 'steeltje' uitsteken, dit zou je kunnen horen. Maar dat verdwijnt zodra het afgesleten is.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Welkom
Mooie collectie renaults bij elkaar zo.
Ik heb zelf net zo'n RS als jij ook zwart
wat een meesterlijke bak is dat zeg
Mooie collectie renaults bij elkaar zo.
Ik heb zelf net zo'n RS als jij ook zwart
wat een meesterlijke bak is dat zeg
-
- Contacteer:
een prop is een noodreperatie, de kans op een klapband kan nu groter zijn. bij een "prop"schieten zie je de binnenkant van de band niet (band wordt niet gedemonteerd) en weet je dus niet wat de spijker voor schade heeft aangericht aan de binnenkant van de band.
en in duitsland is het zelfs verboden (kan met een paar jaar hier ook wel komen)
en in duitsland is het zelfs verboden (kan met een paar jaar hier ook wel komen)

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
bij mij schoten ze de prop er toch echt vanaf de binnenkant doorheenMark Coupe schreef:een prop is een noodreperatie, de kans op een klapband kan nu groter zijn. bij een "prop"schieten zie je de binnenkant van de band niet (band wordt niet gedemonteerd) en weet je dus niet wat de spijker voor schade heeft aangericht aan de binnenkant van de band.
of heet het dan anders?
ja die banden maken ook heel veel herrie! ik heb ze er meteen weer onderweg gehaald en verkocht. ik heb nu Michelin Pilots primecy. en die bevallen ook heel goed! of de pilot sport nemen!
het zal mss wel wat meevallen.
het zal mss wel wat meevallen.
De banden maken vooralsnog niet meer herrie dan het blok. Ofwel ik hoor alleen het motorgeluid en niet echt de banden. Zal er de volgende keer eens extra op letten.pcman schreef:welkom![]()
en gelijk maar ff een vraagje ik moet ook een paar banden en nou is mij vertelt dat die EXALTO PE2 banden veel herrie maken maar is dat ook zo?
Moet er wel bijvertellen dat ik sowieso niet super kritisch ben op geluid. Die dakrails van mijn Megane veroorzaken ook een boel rijwind. Maar als de radio aanstaat hoor ik het niet, en ik stoor me er dus niet aan.
Banden moeten wel erg veel herrie maken wil het storend worden. Tenzij je natuurlijk de radio niet aanzet.
Over de prop. Die is er bij mij ook vanuit binnen en na demontage van de band ingezet. Ik weet dus zeker dat de spijker weg is.
Ennuh op de site van Michelin zit een Clio RS in het Demo filmpje voor de Exalto.
http://www.michelin.nl/nl/autonl/auto_p ... 0&retour=1
-
- Contacteer:
dan is het geen prop dat heet een ''minicombi'' of in de volksmond een paraplutjeLuco/Alpine-racer schreef:bij mij schoten ze de prop er toch echt vanaf de binnenkant doorheenMark Coupe schreef:een prop is een noodreperatie, de kans op een klapband kan nu groter zijn. bij een "prop"schieten zie je de binnenkant van de band niet (band wordt niet gedemonteerd) en weet je dus niet wat de spijker voor schade heeft aangericht aan de binnenkant van de band.
of heet het dan anders?
zolang je band maar vanuit de binnenkant is gerepareerd door vakmensen moet het goed gaan

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok weer wat geleerd vandaagMark Coupe schreef:dan is het geen prop dat heet een ''minicombi'' of in de volksmond een paraplutjeLuco/Alpine-racer schreef:bij mij schoten ze de prop er toch echt vanaf de binnenkant doorheenMark Coupe schreef:een prop is een noodreperatie, de kans op een klapband kan nu groter zijn. bij een "prop"schieten zie je de binnenkant van de band niet (band wordt niet gedemonteerd) en weet je dus niet wat de spijker voor schade heeft aangericht aan de binnenkant van de band.
of heet het dan anders?
zolang je band maar vanuit de binnenkant is gerepareerd door vakmensen moet het goed gaan

-
- Contacteer:

3 weken geleden een nieuw spiegel bedien knopje besteld, uiteraard in het donkerblauw. Ga ik het knopje ophalen istie gewoon antraciet.
En in het systeem van renault klopt alles. Kleur donkerblauw en juist artikel nummer. Ja, meneer dan wordt het een lastig verhaal.
Inderdaad
Ik hou jullie op de hoogte. Eerst ff het nummer van het knopje door gaan bellen dat nu in de clio zit.
En in het systeem van renault klopt alles. Kleur donkerblauw en juist artikel nummer. Ja, meneer dan wordt het een lastig verhaal.
Inderdaad