Waarde kachelweerstand?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Shaquille

Hallo weet er iemand toevallig het ohmage (Hoeveel Ohm) de kachel weerstand moet zijn van de renault clio 16V (bj91)?
Kan wel naar de dealer gaan en een nieuwe halen voor bijna 30 euro :( maar als gewoon het weerstandje kapot is is dat gekke werk zo'n ding kost nog geen 20 euro cent.

Ik hoor het graag..... :worship:
Riël
Über-Spammer

Zo werkt die weerstand niet. Het is eigenlijk een moduletje met 3 spiralen.

Haal m eruit (zit in je ventilator, je komt er vanuit je ECU-bak onder de parafan bij). In die weerstand zit een hittezekering, deze zal doorgebrand zijn (meet m eens door). Kost na. 1 euro bij de electrozaak, of je verbind m gewoon door >-)
knarF16V
Contacteer:

die weerstanden bij de electrozaak kun je er in elk geval niet voor gebruiken.

die hebben veel te weinig capaciteit.

kijk idd maar eens of je temperatuur zekering eruit ligt, die zijn niet zo duur.

niet te lang warmmaken met solderen :)
CLIO 16V --> 19 16V
Shaquille

Probleem opgelost. Na ff wat geknutsel de kachelweerstand los gehaald de "weerstand" eruit gesloopt. Gelukkig kon ik de waarde nog lezen na wat poetswerk. het verlossende antwoord het is een TERMISCHE ZEKERING van 104 graden Celsius. Ff gekeken :foto: op internet bij http://www.farnell.com (electronica groothandel ook voor piet particulier) ordernr. 187010 kosten 0,59 Euro.

Onderdeeltje erin gezet en ik heb nu een stijve nek van de tocht. :D :bang:
Riël
Über-Spammer

Riël schreef:Zo werkt die weerstand niet. Het is eigenlijk een moduletje met 3 spiralen.

Haal m eruit (zit in je ventilator, je komt er vanuit je ECU-bak onder de parafan bij). In die weerstand zit een hittezekering, deze zal doorgebrand zijn (meet m eens door). Kost na. 1 euro bij de electrozaak, of je verbind m gewoon door >-)
Naja, t was het makkelijker nederlands :)
Plaats reactie