Twingo van m'n moeder... graag wat tips!

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
timmie003

Heej mede-twingo liefhebbers,

Mijn naam is Tim Willems en ik kom uit het Limbrugse Sittard.

Ik heb dan nog wel geen rijbewijs, ik word in februari pas 18, ik ben wel een enorme autofreak. Ik kan dan ook haast niet wachten tot ik EINDELIJK 18 ben :p .

Nu heeft mijn moeder een Twingo 1.2 Initiale uit 2000 in principe nix mis mee dus om in te rijden, alleen vind ik de velgen die eronder zitten lelijk, de radio heeft een K*tgeluid (de twingo heeft alleen de speakers op het dashboard en geen deurkasten), en nu wilde ik jullie vragen mij wat tips te geven ten aanzien van die radio en ook over het zelf maken van zon laguna-lip.

Ook wil ik graag weten of het heel moeilijk is om de zwarte bumperstrips in de carosseriekleur te spuiten en hoe dit dan in zijn werk gaat.

over de radio ik heb gezien dat er zeg maar boven op de wielkas aan de een soort van voorgedrukt rondje zit.

Ik weet niet of er al bekabeling ligt maar als ik dat rondje er nu eens uitzaag zou ik daar dan speakers kunnen moteren? en zou iemand mij dan ook kunnen vertellen wat de standaard radio aankan?

Een hele hoop vragen dus :p Ik ben dan ook nieuw op dit gebied en wil liefst zo goedkoop mogelijk de auto van men moeder alvast wat verbeteren en als ik straks mijn rijbewijs heb ga ik heb helemaal mooi maken of mijn eigen Twingo kopen

mvg Tim
-jacco-
Über-Spammer

Welkom :)

Voor speakers achterin:

Hier klikken :)

Spuiten van de bumpers kun je het beste aan professionals overlaten, het is moeilijker als je denkt (Y)

Lagunalip kun je nieuw kopen bij de dealer, monteren (dmv popnagels of parkers) en dan op maat maken. (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
timmie003

oke, met die bumpers dan maar wachten, k ga vanmiddag even langs bij de dealer even daar navragen of er al bedrading ligt achter dan hoef ik alleen nog 2 speakers te kopen. En ff kijken of zij zo'n lip voor me hebben, btw welk type laguna is die lip van? :)
-jacco-
Über-Spammer

Ik verwacht niet dat er al bedrading ligt achterin, maar dat zul je vanzelf ontdekken :)

Het eerste type Laguna-lip wordt het meeste gebruikt: Die met de 3 gaten aan elke kant. (Y)
timmie003

Bedankt! laat straks wel even weten of ik het heb gevonde :p
Daantjuh

je kunt ook een Seat Ibiza lip er voor gebruiken.. werkt prima..
timmie003

ben net bij de plaatselijke dealer langsgeweest, zo'n laguna lip, van t eerste type met 3 gaten aan elke kant, kost zomaar even 97 euro 20. Dat vond ik wel een beetje erg veel van het goede...

En Jacco je had gelijk er ligt geen bedrading (U) Ik denk dat ik nog even wacht en blijf dromen over een mooie twingo :p tot ik 18 ben en zekerheid heb dat mijn moeder hm niet weg doet.

Mochten jullie nog andere tips hebben om hm alvast iets beter te maken graag
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

de lip van een ibiza cupra kost 3 tientjes, en gaat, zoals daantje zegt, perfect (Y)
timmie003

Oke bedankt dan ga ik daar nu ff naar zoeken op internet en ook naar die laguna lip :p
Haas
Car: Megane RS

beetje bekabeling trekken is t probleem toch niet? :)
timmie003

Nee is waar, maar mijn ouders zijn er nog niet over uit of de twingo verkocht word ofniet... er zijn namelijk problemen met de accu die om de week leeg blijkt te zijn :@

verder ben ik mar een arme student :p en zal ik als ik nieuwe speakers achter wil ook de radio moeten vervangen en dan word het toch al weer wat duurder :wink: een optie is wel om de speakers in het dashboard te veranderen.... (I) :p
TheoV
Contacteer:

voor een 80 euro heb je een nieuwe accu ;)
Riël
Über-Spammer

of 30?

Een twingo weg doen omdat de accu steeds leeg is :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TheoV
Contacteer:

Riël schreef:of 30?

Een twingo weg doen omdat de accu steeds leeg is :p
al naargelang waar je welke accu gaat kopen ...
timmie003

Nieuwe accu lijkt een goed idee maar ik heb je niet het hele verhaal verteld de accu die er nu in zit is de derde nieuwe in 2 maanden, ik denk dat het daar dan NIET aan ligt :p
timmie003

Trouwens Jacco ik had toenstraks jouw Twingo nog eve opgezocht in mijn autoweek archief er stond me namelijk iets bij van een paarse twingo en ik zag jouw avartar ik denk ff check :p en het was hm nog ook :worship: ziet er nu Nog beter uit die twingo gekregen van je zus :p
-jacco-
Über-Spammer

timmie003 schreef:ben net bij de plaatselijke dealer langsgeweest, zo'n laguna lip, van t eerste type met 3 gaten aan elke kant, kost zomaar even 97 euro 20. Dat vond ik wel een beetje erg veel van het goede...
Gewoon een 2ehandsje zoeken :)
Ik ga toch maar es wat vaker naar de slopert :p
Zit goeie handel in die dingen :D
En Jacco je had gelijk er ligt geen bedrading (U) Ik denk dat ik nog even wacht en blijf dromen over een mooie twingo :p tot ik 18 ben en zekerheid heb dat mijn moeder hm niet weg doet.
Tja, ze moesten ergens op bezuinigen he :)

timmie003 schreef:Nieuwe accu lijkt een goed idee maar ik heb je niet het hele verhaal verteld de accu die er nu in zit is de derde nieuwe in 2 maanden, ik denk dat het daar dan NIET aan ligt :p
Dan hoop ik maar dat ze niet elke keer naar dezelfde garage zijn gegaan, anders snappen ze niet helemaal dat er iets anders mis is :~ |:
(En nee, ik bedoel niet je ouders ;) )
Bij accu 2 had er al iets verder gezocht moeten worden :)
timmie003 schreef:Trouwens Jacco ik had toenstraks jouw Twingo nog eve opgezocht in mijn autoweek archief er stond me namelijk iets bij van een paarse twingo en ik zag jouw avartar ik denk ff check :p en het was hm nog ook :worship: ziet er nu Nog beter uit die twingo gekregen van je zus :p
Grappig :D
Ik heb zelf nog 4 exemplaren liggen :smoke:
Altijd leuk voor later, als ik groot ben :lol:
Enneuh... Op dit moment ziet ie er niet zo florisant uit ;)
Dat komt nog wel... Ooit :beer:
Chris@R5

Over het accu probleem:

Zeg eens tegen die dodo's bij de garage dat ze moeten kijken of ie wel bij laadt. Beetje kortzichtig van die lui.

Veel succes met de Twingo van je ma.
timmie003

Heej fellas, het accu probleem is inmiddels opgelost, BTW Chris ik had ook al geopperd dat ze de dynamo na moesten kijken maar daar lag het niet aan...

Het probleem was eigenlijk heel erg simpel en eigelijk ook wel een beetje grappig :p de binnenverlichting bleef aan en die trok de accu leeg haha het word gratis opgelost en morgen staat ie hier weer voor de deur :) en dan ga ik eens kijken wat ik aan die dashboard speakers kan doen...

Toch bedankt voor de tips :worship:
timmie003

vraagje :p (ja alweer) weet iemand wat de max. diameter is voor de speakers onder die kapjes op t dash?? dan kan k alvast wat kijken welke speakers ik erin wil hebbe
Marcus

Dat kan je toch gewoon opmeten? :wink:
timmie003

ja daar heb je helemaal gelijk in :) alleen staat de twingo nu niet hier maar bij de dealer vandaar :p
TheoV
Contacteer:

10cm
timmie003

Zo... De twingo is er weer, de binnenverlichting is vervangen. kvraag me alleen af wat voor kneuzen er daar werken want toen men pa hier kwam aanrijden zag ik gelijk dat de motorkap niet goed dichtzat |: beetje dom mja
:p

heb gelijk even gekeken of ik de roosters van de speakers eraf krijg
maar dat blijkt nog redelijk lastig te gaan iemand tips om dit te doen zonder ze te beschadigen of het dashboard eruit te halen?

dank :worship:
TheoV
Contacteer:

wel, ik heb er tot op heden gewoon elke keer m'n handen aan kapot gemaakt. t helpt wel om de onderste torx aan de zij-onderkant los te maken.
timmie003

eej tut :p zou je me kunne zege wat torx zijn :p verder nog iets wat is de max inbouwDIEPTE??? 4 cm?

dan is de vraag of dit was is http://www.hifisystems.nl/product_info. ... x-102.html

danku :p
TheoV
Contacteer:

timmie003 schreef:eej tut :p zou je me kunne zege wat torx zijn :p verder nog iets wat is de max inbouwDIEPTE??? 4 cm?

danku :p
torx zijn zo van die schroefjes met een speciaal soort 6-kantige kop.
de kop ziet er zo uit:
[img]http://myword.info/images/st_head_1a.jpg[/img]

als je een twingo (of gewoon een renault) hebt, ben je best af met op voorhand al een setje torx schroevendraaiers aan te schaffen ;)

inbouwdiepte is op zich geen probleem. alleen zit je wel met het probleen: hoe dieper je speaker, des te harder je je hand zal open schuren ;)
timmie003

LOL bedankt voor de info, trouwens die toax of whatever zijn dat ook de schroefjes waarmee de bumperstrips ed. vastzitten?
-jacco-
Über-Spammer

timmie003 schreef:heb gelijk even gekeken of ik de roosters van de speakers eraf krijg
maar dat blijkt nog redelijk lastig te gaan iemand tips om dit te doen zonder ze te beschadigen of het dashboard eruit te halen?
Aan de achterkant (Of eigenlijk de voorkant) zit een gleufje waar je een klein schroevendraaiertje onder kunt zetten (Y) :)
Iets duidelijker: Als je op de bestuurdersstoel zit, zie je dit gleufje dus niet, het zit aan de kant van de voorruit :)

tut schreef:wel, ik heb er tot op heden gewoon elke keer m'n handen aan kapot gemaakt. t helpt wel om de onderste torx aan de zij-onderkant los te maken.
Dan moet je middelste naam LEO zijn (0)
timmie003 schreef:eej tut :p zou je me kunne zege wat torx zijn :p verder nog iets wat is de max inbouwDIEPTE??? 4 cm?
Volgens mij kun je wel meer kwijt, maar 10 cm zullen nooit erg diep zijn (Y)
Wij (althans ik) kunnen (kan) niet bepalen of dit wat voor jou is ;)
Luisteren is de enige manier hoe je er achter kunt komen :)
tut schreef:inbouwdiepte is op zich geen probleem. alleen zit je wel met het probleen: hoe dieper je speaker, des te harder je je hand zal open schuren ;)
Waar haal jij je hand nu open? :S
De speakers laat je van bovenaf op het randje zakken, draait de torxen er weer in en duwt het kapje er weer op...

timmie003 schreef:(de twingo heeft alleen de speakers op het dashboard en geen deurkasten)

timmie003 schreef:LOL bedankt voor de info, trouwens die toax of whatever zijn dat ook de schroefjes waarmee de bumperstrips ed. vastzitten?
Torx ;) (Uitspraak: Torks :P )
Bumperstrips? Kan me niet heugen dat die op een twingo zitten :)
De bumpers zelf zitten ook met Torxboutjes vast ja (Y)
timmie003

ja dat bedoelde ik dat de bumpers ermee vastzaten :lol: alleen zit dat torx-schroefje op het zwarte deel(bumperstrip? :p ) nja allemaal bedankt ik zal vanavond na t werk eens even kijken of k de kapjes eraf krijg :smile: wat betreft de vraag over die speakers, ik vroeg mij af of die weerstand (Impedentie 4 Ohm ) op de standaard radio kan :worship: heeft er trouwens iemand speceficaties van die radio en weet iemand of er nog aansluitinge(voor bv achterspeakers) vrij zijn :p weer een hoop vragen :lol: k ben naar school mazzel ohja bedankt :p :worship:
timmie003

zo, net even de kapjes eraf gehaald
idd met een schroevendraaier aan de achterkant :p heb even de speakers die erit zaten eruit gehaald, het ware Blaupunt MAlays ofzoiets met een renault logo erop, nu nog even de nieuwe bestellen heb ook even met die torx-schroevendraaier de achterkapjes eraf gehaald zodat ik kon kijken wat er onderzat, maar het is volges mij niet echt mogelijk daar speakers in te bouwen( bij dat voorgedrukte rondje :wink: ) nja k ben weer naar school latur
-jacco-
Über-Spammer

timmie003 schreef:(bumperstrip? :p )
Nee, ongespoten bumperdeel :p

timmie003 schreef:heb ook even met die torx-schroevendraaier de achterkapjes eraf gehaald zodat ik kon kijken wat er onderzat, maar het is volges mij niet echt mogelijk daar speakers in te bouwen( bij dat voorgedrukte rondje :wink: ) nja k ben weer naar school latur
Hier klikken, niet goed opgelet, want dit linkje had ik al eerder gepost :beer:
timmie003

ongespoten bumperdeel mooi verzonnen :p :lol: ja ik heb dat wel gezien maar dat is volgens mij nog prijziger als zelf wat nieuwe speakers aanschaffen en met triplex een kistje maken... eerst maar eens die speakers bestellen voor in het dashboard... enige vraag die nog overblijft is of die Impedentie 4 Ohm klopt :) ??? k ga werken k zie het straks wel

morgen:

naar de sloop kijken voor een lip en misschien zelfs die speakers die je gelinkt hebt :p hoop dus dat ze een twingo en de betreffende laguna hebben staan :p
TheoV
Contacteer:

oh tering ja... k zat nog aan het oude type dashboard te denken ....

mijn excuses voor de (alleszins, in deze context) "vreemde" recties over het openhalen der handen :P
timmie003

maakt niet tut bedankt voor de moeite :worship:
Plaats reactie