Startproblemen herhalen zich, wie heeft advies?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
domin

Twee weken geleden startte mijn clio niet meer na uitvallen. Na onderzoek bleek de dynamo kaas te zijn en niet genoeg bij te laden, waardoor de auto meer verbruikte dan oplaadde.

Nu is er een nieuwe dynamo in gegaan en liep hij weer als vanouds, tik en lopen!

Nu wil ik einde van de middag de clio pakken.... tiktiktik...wijzertjes slaan uit... maar het blijft verder stil.

Waar kan het nu aan liggen en wat zouden hier de kosten van kunnen zijn?

Is het soms de startmotor?
Riël
Über-Spammer

Of je accu.
Niet gek na een hete zomer, dit is echt weer de tijd dat accu's de geest geven :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Controleer eens of er lekstroom aanwezig is..

Dit doe je door een multimeter op stand Ampere te zetten en de meetpennen ook goed in te pluggen op de multimeter, nu haal je de MIN klem los en ga je meten tussen de MIN pool op de accu en de MIN klem van de carosserie, de lekstroom moet zo rond de 0,06 A zijn, let er wel op dat alle deuren gesloten zijn (binnenverlichting) en dat de auto van contact af is.

Is de lekstroom hoger, trek dan stuk voor stuk de zekeringen er uit en controleer bij welke zekering de lekstroom terug gaat naar 0,05 - 0,06.

Bij de Clio wil de schakelaar van de achterklep nog wel eens losschieten, daardoor blijft de binnenverlichting branden en is de accu ook in no-time leeg.. controleer dat ook even
frank_williams

je zegt het zelf al, meer verbruik dan opladen. mijn nieuwe accu was ook overleden nadat ik 'm helemaal had leeg getrokken door een weigerende dynamo.
domin

k zal hem dan toch na moeten moeten of het aan de zekeringen ligt, want de accu in prima, die ligt er net een maand in en is pas ook gecontroleerd.

Hoop dat dat hetgeen is en geen grote issues, want had net enkele andere dingen in gedachten.

alvast bedankt!
Plaats reactie