ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Tom
Moderator
Car: MB

Wat denk je dat ferrari zou doen als ze barri/massa wereldkampioen kunnen laten worden. Die gasten zijn echt niet gek hoor, Die rekenen zich totaal suf en of het nou MS, barri, massa of de melkboer is, ze willen een titel hebben
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Haas schreef:lekker belangrijk dat er afspraken zijn binnen een team... boeie
Heb alleen wel een dubbel gevoel over die situaties zoals met RB en MS in Oostenrijk tijdje geleden.

Kan aan de ene kant het wel begrijpen kwa punten WK, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel vern**kerij van de bovenste plank.

Maar goed, de belangen zijn zo groot en de teamorders zijn opzich zijn al zo oud als de weg naar Rome.

En 1 auto per team is ook niet de manier, sommige rijden met motoren van bepaalde merken en die zijn gebaat bij goede resultaten, je krijgt dan dus onderlinge afspraken.
Ben wel bang dat die er nu al zijn.

Maw, gewoon lekker laten gaan en niet mekkeren...........de rijder op zich kan ook gewoon zeggen dat de radio niet werkte en de pitsborden waren niet te lezen door vibraties in de auto.... >-)

Voorlopig is het niet bij andere teams dan nu genoemd, de meeste doen niet mee voor de titel, ondanks de forse investeringen van zeg maar Toyota.
Arno17

Haas schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:dus een onsportieve wk die om zich heen mensen heeft verzameld die naar zijn pijpen dansen en sinds zijn komst is ferrari ook onsportief geworden :( :( :(

ze maken zo de sport kapot, want op deze manier is het geen sport meer (N)
jaja...iedereen wordt door hem gedwongen om voor hem te werken |:
kom op zeg, brawn, byrne, todt zijn allemaal vrijwillig gekomen. Maar schuif gerust alles af op MS. Net of McLaren neit gebouwd was om Hakkinen... Of Lotus om Senna.
Je noemt nu wel even de 4 spelers op die Ferrari hebben gemaakt zoals het nu is, dus vanf zeg maar 1995.

Sinds Newey weg is bij McLaren is het er ook minder gegaan, niet alles is dus op het conto van de rijder te schrijven.

Het kwartet van Ferrari was gewoon uitzonderlijk en MS deed wat moest gebeuren, strakke rondes rijden op momenten dat het moest.( kwaliteitje)
Marcel J.

Wat ik zo grappig vind is dat MS zo onsportief is, maar ik kan mij geen ene grote rijder herinneren die als het er op aan komt de grens niet doet opzoeken (en eventueel overschrijden). Volgens mij was dat in 1950 zo en dat zal ook altijd zo blijven...Daarom zijn dat juist de grote rijders die iedereen herinnerd, legendarische acties zijn zo geboren...

Daarnaast zijn er al netzo lang teamorders als dat er F1racing is. Alleen bij senna en prost was dat niet, maar dat heeft ook niet lang geduurd. Daarbij nog eens dat het tussen hun tweeën ging om de wereldtitel. Ieder team zal de ene rijder opofferen voor de andere. Als alonso dadelijk in de laatste race moet winnen en fischi ligt voorop weet ik wat gaat gebeuren...

Wat ik niet snap is dat het zo lastig is om te zeggen dat Ferrari en MS het de laatste jaren het gewoon beter voor elkaar hadden dan de rest.(jaja op vorig jaar na dan) en dat je hen dat dan ook gunt. Ik vind het ook vervellend dat reno vorig jaar won, maar het was gewoon terecht. Zij hadden het huiswerk gewoon beter gedaan. Netzo als williams dat had in de jaren '90 en McLaren daarvoor...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

een grens opzoeken is nog geen onsportief gedrag naar mijn mening

en over dit soort dingen zal je het dan ook nooit eens worden :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Car: Megane RS

als je alles eerlijk wil zien, moet je lid worden van het Leger des Heils en je niet met sport bemoeien.... (S) (S) (S)

in elke tak van sport worden kleineren benadeeld en groter met meer geld bevoordeeld. Als je dat niet kan accepteren, zul je nooit een sport als totaliteit voluit kunnen waarderen naar mijn idee...
Arno17 schreef:
Haas schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:dus een onsportieve wk die om zich heen mensen heeft verzameld die naar zijn pijpen dansen en sinds zijn komst is ferrari ook onsportief geworden :( :( :(

ze maken zo de sport kapot, want op deze manier is het geen sport meer (N)
jaja...iedereen wordt door hem gedwongen om voor hem te werken |:
kom op zeg, brawn, byrne, todt zijn allemaal vrijwillig gekomen. Maar schuif gerust alles af op MS. Net of McLaren neit gebouwd was om Hakkinen... Of Lotus om Senna.
Je noemt nu wel even de 4 spelers op die Ferrari hebben gemaakt zoals het nu is, dus vanf zeg maar 1995.

Sinds Newey weg is bij McLaren is het er ook minder gegaan, niet alles is dus op het conto van de rijder te schrijven.

Het kwartet van Ferrari was gewoon uitzonderlijk en MS deed wat moest gebeuren, strakke rondes rijden op momenten dat het moest.( kwaliteitje)
ja, maar wil er mee zeggen, dat todt wist dat MS/Byrne/Brawn en gulden trio was. Ferrari wilde kampioen worden en todt zag wel in dat als hij MS haalde, hij de rest erbij wilden hebben. Never change a winning team.. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

jij hebt het over eerlijk, ik over onsportief
volgens mij praten we langs elkaar heen :lol: :lol:

voorbeeldje
onsportief vond ik het dat ms hill er gewoon bewust aframde omdat die wist dat zijn auto kapot was, en dacht hee als ik hill erafram ben ik kampioen, en dan die gemene grijns toen het lukte

niet eerlijk is dat die ermee wgkwam en de fia niks deed

en het is een voorbeeld he :D
Haas
Car: Megane RS

ja, goed, maar barri aan de kant laten gaan voor MS, vind je ook niet eerlijk toch?

andere bewoording..zelfde intentie ;)
Arno17

Luco/Alpine-racer schreef:jij hebt het over eerlijk, ik over onsportief

voorbeeldje
onsportief vond ik het dat ms hill er gewoon bewust aframde omdat die wist dat zijn auto kapot was, en dacht hee als ik hill erafram ben ik kampioen, en dan die gemene grijns toen het lukte

Kijk, dat is de klasse van een winnaar, ten koste van alles proberen te winnen
En over Hill wil ik eigenlijk helemaal niks zeggen, zelfs ik had met die Williams van toen races gewonnen.

Dat de FIA er niks mee deed kan je niet op MS afschuiven, was toen ook nog geen Ferrari voor hem.

Maar Luco, zeg nou eens dat je hem alleen onsportief vind en niet waardeloos. :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

Misschien wordt het tijd voor de "Formule Luco" :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dan verhuis is met 'm mee... ;)

Maar nu MS oprot is de weg vrij voor een paar goeie F1-jaren. Jaren die we gemist hebben. :) Nu de FIA nog even zo ver zien te krijgen dat ze wat aan de aerodynamica en electronica gaan doen en het feest is compleet.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:jij hebt het over eerlijk, ik over onsportief

voorbeeldje

Kijk, dat is de klasse van een winnaar, ten koste van alles proberen te winnen
En over Hill wil ik eigenlijk helemaal niks zeggen, zelfs ik had met die Williams van toen races gewonnen.

Dat de FIA er niks mee deed kan je niet op MS afschuiven, was toen ook nog geen Ferrari voor hem.

Maar Luco, zeg nou eens dat je hem alleen onsportief vind en niet waardeloos. :wink:
nogmaals ik vind hem als sportman een waardeloze onsportieveling
niet als rijder zelf :) heb hem geen waardeloze rijder genoemd
alleen waardeloze sportman en daar blijf ik bij
winnermentaliteit ok
maar als ik tweede lig en kan alleen maar winnen door een ramactie, dan maar tweede
of ms moet voor me rijden :D

ow ja en hill liet in de arrows ook niks zien he
volgens mij is die de enige die in een arriows had kunnen winnen, lag heel de race aan kop, maar helaas ging die kapot

hill vind ik meer een sportieveling dan ms
Merijn
Über-Spammer

Uhm... Eigenlijk iedereen is sportiever dan Schumacher. Schumacher zal alles doen om te winnen en dat stoort me enorm. Ik vind het een goede zaak dat iemand altijd gaat voor de overwinning, maar Schumi gaat over lijken als het erop aankomt. En die mentaliteit kan ik niet goedkeuren.
mike16v

jeetje dit gesprek liep 4 dagen terug precies hetzelfde...
niet te geloven...
Merijn
Über-Spammer

Eigenlijk verdient Shuey al die aandacht niet eens... :)
mike16v

of Luco ;-)
Riël
Über-Spammer

't is ook simpel:

Je vind schumi de beste en hebt vrede met zijn acties, so be it en juich als ie wint!

Je haat schumi en vind het een onsportieve zak, so be it en juich als ie verliest!

Iemand anders zijn mening over die persoon willen veranderen heeft toch geen nut :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mike16v

Riël schreef:'t is ook simpel:

Je vind schumi de beste en hebt vrede met zijn acties, so be it en juich als ie wint!

Je haat schumi en vind het een onsportieve zak, so be it en juich als ie verliest!

Iemand anders zijn mening over die persoon willen veranderen heeft toch geen nut :)
mee eens!
Merijn
Über-Spammer

Agree... :)

Maar als ik de mogelijkheid zie, zal ik Schumacher afmaken tot op het bot. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Agree... :)

Maar als ik de mogelijkheid zie, zal ik Schumacher afmaken tot op het bot. :D
vriend :D :D :D (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)
onsportieve kwallebak is het :lol:
Arno17

Riël schreef:'t is ook simpel:

Riel, ik vind Schumi de beste( op dit moment) en heb geen vrede met sommige van zijn acties, kan ze wel begrijpen maar er zijn mensen die dan liever de 1e verliezer zijn.
Ook dat kan ik begrijpen, maar niet als je daarmee de titel verspeelt.

MS is dus niet mijn favo, Ferrari en Renault daarentegen wel( eigenlijk heb ik sinds Senna niks meer met rijders).

Ik reageerde bij Luco op deze:
Luco/Alpine-racer schreef:eindelijk stopt die waardeloze kinnenbak
jammer genoeg tien jaar te laat :D :D :D :D
weg met die onsportieveling
ik hoop dat die de laatste drie wedstrijden of uitvalt, of van de baan gerost wordt, of dat die nog net ff en beentje breekt
heeft die weer een excuus
wat een waardeloze sportman zeg (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N)
ik was al geen fan van hem, maar na dit weekend is die nog dieper gezakt
Waarbij hij begint met Waardeloze kinnenbak, waaruit ik opmaak dat hij het een waardeloze rijder vindt.
Dat hij het ook over onsportieveling heeft kan ik inkomen.

Maar goed, dat hij het een goede rijder vindt is me nu wel duidelijk en ik zal volgend jaar goed onze Alonso in de gaten houden, daar deze vent ook al trekjes vertoont van onsportief gedrag en dat zal volgend jaar in de pokke STER alleen maar groter worden.

Of McLaren moet het licht gaan zien, maar dat zie ik niet zomaar gebeuren.........
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik kan helaas niet ontkennen dat die een potje kan sturen :D
helaas :p :p :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

dit wordt nog wat de laatste drie races

Alonso zei op Radio Marca: "Michael is de man met de meeste straffen ooit en is de minst sportieve coureur in de geschiedenis van de Formule 1. Dat wil niet zeggen dat hij niet de beste is. Het is altijd een eer geweest om met hem te vechten."

Weber reageerde in de Duitse krant Bild: "Dit is een ongelooflijke belediging, volledig onder de gordel. Ik zie Alonso als een briljant coureur, maar zijn gedrag van de laatste tijd is gewoon verachtelijk. Michael zal op het circuit een passend antwoord geven."

zou die bedoelen dat ms alonso van de baan gaat rossen :lol: :lol: :lol:
ow nee hij staat achter :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
Merijn
Über-Spammer

Het zal mij verbazen als dit niet uit zijn verband gerukt is... :)
-PAZ-
Über-Spammer

alonso is een beetje gefrustreed dat ie schumacher niet kan bij benen op het circuit en gaat dan zo van zich af bijten, beetje triest en zielig (N) . dat vind ik onsportief, vecht het lekker op de baan uit. en loop niet in de pers te zeuren en te zeiken.
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

heb het volledige laatste stukje gepast :)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

geeft maar weer aan dat het inderdaad allemaal vuile spelletjes zijn van de FIA en FERRARI
tijd dat ze die twee eens flink straffen

Nu laat ook de Formule 1-baas Bernie Ecclestone van zich horen. In gesprek met sensatieblad Sport Bild laat de Brit weten dat "Ferrari het enige team is met politieke steun van de FIA." Ecclestone verklaart tevens dat de besluiten van de FIA omtrent de schokdempers verkeerd geweest zijn en betitelt het jongste besluit als farce.
Merijn
Über-Spammer

Ecclestone is niet de baas van de F1, he. :) Hij beheert de televisierechten van F1. Da's nogal een verschil! Niemand hoeft zich iets aan te trekken van zijn uitlatingen. Ik vind het wel goed dat hij het doet overigens. Hopelijk gaan ze een keer nadenken bij de FIA.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

bedoelde ook niet dat hij straffen uit kan delen
maar zou niet verkeerd zijn dat de fia een keer een standje krijgt
maar ja fia is het hoogste orgaan

alleen de teams kunnen iets afdwingen
door bv de volgende wedstrijd niet te starten als bepaalde besluiten gehandhaafd blijven
Merijn
Über-Spammer

Het zijn veelal kontenlikkers in de F1 die bang zijn voor sancties en daardoor geen statement durven te maken. Stoddard was de enige die dat deed, omdat hij niets te verliezen had. De rest van de teams laten het oogluikend toe. Pussies... (N)
Arno17

Die Ecclestone lult in zijn eigen straatje, er zal wel best weer een kern van waarheid inzitten, maar die Ecclestone is niet gebaat bij het in discrediet brengen van de sport.

Dus gewoon keihard kritiek uitoefenen en roepen dat er niks van klopt en er uiteindelijk toch niets aan kunnen doen moet de kijker en bezoeker gewoon behouden voor de Formule1 races.

En Stoddart, tja als toch niemand je serieus neemt kan je wel van alles roepen.

Je een boete geven helpt ook niet, die kan je toch niet betalen.

Maar idd, de F1 big business en kan je geen gezeur veroorloven, voor je het weet ben je sponsorloos.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Merijn schreef:Het zijn veelal kontenlikkers in de F1 die bang zijn voor sancties en daardoor geen statement durven te maken. Stoddard was de enige die dat deed, omdat hij niets te verliezen had. De rest van de teams laten het oogluikend toe. Pussies... (N)

Stoddard :worship: :worship: :worship:

Ik hoor hem nog schelden en tieren vorig jaar op Indianapolis.

Plooij zegt tegen hem, wij zijn van de Nederlandse TV, wij hebben geen censuur...
:lol: :lol: :lol:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

FIA scherpt bestraffingsmaatregelen aan

Een twijfelachtige bestraffing, zoals die Fernando Alonso op Monza ten deel viel, zal zich met onmiddellijke ingang niet meer zo snel herhalen. In het Renault kamp zorgde de straf die de Spanjaard afgelopen zaterdag na de kwalificatie in Monza voor verhitte reacties. Alonso zou Massa hebben gehinderd, een besluit dat bijna niemand begreep omdat de Renault coureur duidelijk een behoorlijk eind voor Massa reed. Talrijke Formule 1 experts, inclusief Bernie Ecclestone, verklaarden de beslissing van de drie stewards voor ongegrond.

Complot theoretici speculeerden meteen dat Ferrari de raceleiding ‘bewerkt’ zou hebben en wellicht zelfs Felipe Massa doelbewust in de laatste bocht een fout hebben laten maken, zodat aan hand van de data bewezen kon worden dat Alonso zijn tegenstander hinderde. Feit is echter dat de raceleiding op Monza het voorval zelf heeft onderzocht en dat Ferrari op eis van de leiding de telemetrie data ter beschikking stelde.

Maar de FIA heeft gereageerd. Toekomstig zal raceleider Charlie Whiting de klachten ‘filteren’. Dat wil zeggen dat de Brit beslist welke gebeurtenissen op het circuit daadwerkelijk zullen worden onderzocht en eventueel bestraft dienen te worden. Tot heden moest Whiting elke klacht, hoe belachelijk ook, doorsturen en moest de raceleiding een onderzoek starten. Whiting hoefde het niet eens te zijn met de wedstrijdleiding, maar in de regel is hij het die foutieve beslissingen moet verdedigen. Uiteindelijk ligt de eindverantwoordelijkheid bij de FIA en Whiting is nu eenmaal door de FIA aangesteld om ervoor te zorgen dat alles op correcte wijze wordt afgehandeld.

In een op Speed TV openbaar gemaakte mededeling van de FIA aan de elf Formule 1 teams was te lezen: “Klachten dat een rijder tijdens de kwalificatie gehinderd wordt, worden niet langer door de stewards of the meeting behandeld. Alleen in gevallen waarin de wedstrijdleiding de indruk krijgt dat er een duidelijke en opzettelijke poging is waargenomen om een andere coureur te hinderen, zullen de stewards gevraagd worden om in te grijpen. Wij als FIA, zijn van mening dat het voor de stewards overbodig is, om zich onnodig lang en zorgvuldig over zulke situaties te moeten beraadslagen, terwijl deelnemers duidelijke, systematische bewijzen negeren en in plaats daarvan de reglementen misbruiken”.

Bron: Formule1wereld.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

beetje laat
maar beter laat dan nooit :lol:
Gesloten