Auto: R19 16v
Kmstand: 138dkm
Koppeling vervangen bij: 126dkm
Koppelingskabel vervangen bij 123dkm
Sinds een paar dagen heb ik een vreemd probleem waar ze bij de dealer ook geen raad mee weten: (Die raden me aan alweer de koppeling te laten vervangen. Waar ik geen trek in heb aangezien hij slip vrij is)
Je rijd weg in zijn 1. Koppelt en schakelt naar 2. Normaal zou je dan moeten voelen wanneer hij weer pakt. Maar dat punt is er niet. Je kunt de koppeling gewoon laten vieren zonder dat je iets voelt schokken. Vanuit stilstand in 1 als je de koppeling laat opkomen in 1x slaat hij echter wel af.
Bij terug schakelen voel je echter wel een schok. Slippen doet de koppeling echter niet.
Koppeling zonder aangrijpingspunt
-
- Contacteer:
je voelt niks maar hij pakt wel?
-
- Contacteer:
en naar 3 , 4 en 5?
ik snap het niet echt
ik snap het niet echt
Koppelingspedaal pakt heel soft aan. Bij elke keer dat je 1 verder schakelt. Bij terug schakelen voel je het wel.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:je voelt niks maar hij pakt wel?
zal duidelijker uitleggen.
Je staat stil: je rijd weg in 1. normaal zoals altijd niets aan de hand.
Je laat gas los. Koppeling in. Zet hem in 2. En laat koppeling weer los. Maar dan voel je helemaal niets dat hij weer aanpakt. Normala laat je hem beetje met beleid opkomen om vloeiende rit te krijgen. Maar ik kan hem gewoon in 1x los laten want het maakt niet meer in. En van 2 naar 3 en 3 naar 4 en 4 naar 5. Allemaal zelfde. Maar als ik terug ga van 5 naar 4 enzo. Dan voel je hem weer wel.
en als je m bij t opkomen koppeling plankt? sliptie dan niet?
druklager is vervangen liep niet stroef?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Zoals ik gisteren tijdens de proefrit heb ondervonden is het gewoon het stelmechanisme. hij heeft overigens ook een vrije slag van hier tot Tokyo