Licht-verklikker

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Dorus

Hallo,
ik heb een Laguna II GT 1.9 Dci Dynamique, okt 2001

Het signaaltje dat ik de lichten nog aan heb (heet dat een lichtverklikker?) doet het niet meer, en ik krijg ook geen seintje dat de keycard nog in het slot zit, als ik de deur open doe.
Is dat een zekeringetje, en zo ja: welke, of is het iets anders?

Alvast bedankt

Dorus
Fleetwood

heeft je piepertje het wel gedaan dan.
want volgens mij is het enige wat je te horen krijgt,
zijn 3 kleine piepjes...

niet echt handig dus...
ik word er zoo moei van.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

kijk even of je binnen verlichting wel aangaat als je je deur opendoet
anders heb je ws een microschakelaar in je slot stuk
dat betekend slot vervangen
Dorus

Inderdaad : dat van het slot waren maar drie piepjes, waar je niet veel aan hebt. Maar je kan de deur toch niet op slot krijgen zonder sleutel.
De verklikker dat ik mijn lampen aan heb, vind ik nuttiger.

De binnenverlichting gaat wel aan, als ik de portieren ontgrendel, dus het slot lijkt me ok.
Nu die licht-aan- verklikker nog: is dat een draadje of een zekering, of nog iets anders?

Dorus
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

nee je moet kijken als je auto los staat en dan je deur open trekt
als je ontgrendel gaan je lampen aan door de aansturing voor de comfort regeling aan je lampjes
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dus je hebt de auto al los
dan doe je je deur open
Dorus

- moest even wachten tot de auto weer thuis was...-

Ik heb nu hetvolgende gedaan: de auto ontgrendeld, gewacht tot de interieurverlichting gedoofd is, en dan de portier openen. Dan gaat de interieurverlichting opnieuw branden.

Dorus
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

licht het ws niet in je slot
heb wel eens zoiets gehad na een leegstaan van een accu
ga er ff over nadenken wat er toen was
GeryKa

Ik heb de laatste tijd last ervan dat de binnenverlichting niet aan gaat bij het openen van de bestuuurdersportier.
Dit heeft er afgelopen week ook een keer toe geleid dat ik met een lege accu kwam te staan. De auto zegt nml. ook daarom niet dat ik m'n auto verlaat met de koplampen nog aan. :@
Als ik een achterportier open gaat de verlichting wel aan.

Zitten de "deurschakelaartjes" bij de Laguna II in het slot zoals ik hier lees? En is hier zelf iets aan te doen of kom ik gelijk voor kosten van een niieuw slot?
Floppie

GeryKa schreef:Ik heb de laatste tijd last ervan dat de binnenverlichting niet aan gaat bij het openen van de bestuuurdersportier.
Dit heeft er afgelopen week ook een keer toe geleid dat ik met een lege accu kwam te staan. De auto zegt nml. ook daarom niet dat ik m'n auto verlaat met de koplampen nog aan. :@
Als ik een achterportier open gaat de verlichting wel aan.

Zitten de "deurschakelaartjes" bij de Laguna II in het slot zoals ik hier lees? En is hier zelf iets aan te doen of kom ik gelijk voor kosten van een niieuw slot?
Onze laguna hetzelfde probleem. Sensor in de deurslot is kapot waardoor de computer niet meer weet of de deur open of dicht is. Geeft daarom ook geen signaal van lichten branden nog of dat de deur open is.
Nieuw slot zou 200E kosten ofzo.
Plaats reactie