Heb van het weekend de remklauwen van de Twingo van mijn vriendin schoongemaakt en behandeld met kopervet omdat de remmen piepte. Wat mij toen opviel was dat de boven zijkanten aan allebei de kanten van de remschijf een rand heeft van ongeveer 3mm roest. Dit is op alle 2 de remschijven. De remblokken komen over de gehele remschijf maar waar de remblokken op die roest rand komt zijn de remblokken flink ingesleten. Die rand bevat stukken roest, is niet egaal, doordat er het 1 en ander losgelaten heeft en er nog stukken roest vastzit. Die roest rand is dikker dan de rest van de remschijf. De remschijven hebben alle 2 nog de goede dikte.
Herkennen mensen dit? De Twingo remt verder perfect dat is het probleem niet, maar is dit iets om zorgen te maken?
Bedankt voor reactie's!
David
Een roest rand op de remschijven voor (Twingo)
zolang het maar een klein randje is moet je je daar geen zorgen in maken, dit "probleem" heb je bij de meeste remmen. komt omdat de remblokken niet over het gehele schijf oppervlak dragen.
R5GTT. Drive it like you stole it
als er een opstaande rand zit op je schijf, betekent dat dat je schijf op t einde van zijn latijn zit.. 
als ze piepen, ff stukje van t remblok afschuren zodat deze die roestrand niet meer raakt, dan is t vaak over.

als ze piepen, ff stukje van t remblok afschuren zodat deze die roestrand niet meer raakt, dan is t vaak over.
-
- Moderator
- Car: MB
Staal borsteltje in de boormachine en flinke raggen op die randen dan krijg je ze weer wat beter en met wat geluk gaat je blok dan ook weer remmen op dat deel van de schijf. Maar is idd vrij normaal en niet ernstig.
Heb je alles uit elkaar gehaald om in te vetten? Kopervet heeft eigenlijk alleen nut op de glijkanten van de blokken en de geleidepennen
Heb je alles uit elkaar gehaald om in te vetten? Kopervet heeft eigenlijk alleen nut op de glijkanten van de blokken en de geleidepennen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
maak voor de grap eens een foto.. 
zijn t geventileerde schijven of massieve? En hoe dik zijn ze nog..?

zijn t geventileerde schijven of massieve? En hoe dik zijn ze nog..?
Heb alles uitelkaar gehad. De glijkanten en de geleidepennen heb ik goed behandeld met kopervet.
Het zijn massieve remschijven. Voor zover ik heb kunnen zien zijn de remschijven maar weinig ingesleten. Ze zien er verder nog goed uit behalve dan die roest rand. Zal kijken of ik een foto kan maken.
Bedankt voor de reacties!!
David
Het zijn massieve remschijven. Voor zover ik heb kunnen zien zijn de remschijven maar weinig ingesleten. Ze zien er verder nog goed uit behalve dan die roest rand. Zal kijken of ik een foto kan maken.
Bedankt voor de reacties!!
David