ACT : Formule 1 Deel I
-
- Contacteer:
Ferrari en Massa hebben een protest ingediend, Alonso zou Massa hebben opgehouden in de laatste snelle ronde van Massa. Is volgens mij een beetje vreemd, Alonso zat toen zelf ook in een snelle ronde...
Schumacher zal wel met een kampioenschap afscheid moeten nemen...
Schumacher zal wel met een kampioenschap afscheid moeten nemen...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
kan toch..als massa sneller is op dat ogenblijk dan alonso. Heb geen beelden gezien hoor, moest werken, maar niet per definitie onzin natuurlijk..Duupke schreef:Ferrari en Massa hebben een protest ingediend, Alonso zou Massa hebben opgehouden in de laatste snelle ronde van Massa. Is volgens mij een beetje vreemd, Alonso zat toen zelf ook in een snelle ronde...

Ieder team zou dit doen in die positie... ook McLaren, ook renault en noem maar op...Duupke schreef:Schumacher zal wel met een kampioenschap afscheid moeten nemen...
-
- Contacteer:
Ik heb vanmiddag wel zitten kijken, maar niks aparts gezien. Er zal wel iets gebeurd zijn, die stewards zullen toch naar de telemetrie moeten kijken voordat ze een beslissing nemen.
Ik vind het alleen jammer dat de laatste wedstrijden zoveel ingegrepen wordt door de stewards.
Een kampioenschap moet toch op het circuit uitgevochten worden, niet achter een groene tafel in een of ander rokerig hok...
Ik vind het alleen jammer dat de laatste wedstrijden zoveel ingegrepen wordt door de stewards.
Een kampioenschap moet toch op het circuit uitgevochten worden, niet achter een groene tafel in een of ander rokerig hok...
hoezo einde van t seizoen? De regels worden gewoon nageleefd...ze zullen m niet voor niets hebben gestraft, zeker niet vanwege t kampioenschap. Het hele jaar door worden dit soort straffen aan diverse coureurs uitgedeeld, moet dat nu dan maar niet gebeuren omdat alonso in gevecht is voor de titel? Nee...
-
- Contacteer:
Regels 'varieren' van GP op GP. Iedere keer heb je te maken met andere stewards, die de regels naar mijn mening anders toepassen. Op zich wel begrijpelijk, kijk maar naar het voetbal. Waar de ene scheids geel geeft, geeft de andere rood.
Maar het staat buiten kijf dat door een beslissing van Italiaanse stewards, een Italiaanse renstal voordeel heeft.
Maar het staat buiten kijf dat door een beslissing van Italiaanse stewards, een Italiaanse renstal voordeel heeft.
Dus Alonso moet van zijn gas af, en zijn snelle ronde opgeven??Haas schreef:kan toch..als massa sneller is op dat ogenblijk dan alonso. Heb geen beelden gezien hoor, moest werken, maar niet per definitieonzin natuurlijk..
tsja, italiaanse stewards een en italiaans team.. als je t zo gaat bekijken moet je niet in landen racen waar renstallen vandaan komen. Altijd typisch dat t wel om ferrari gaat dit soor tdiscussies, maar nooit om engelse ofzo...
Ik geloof er niet zo in, anders had de FIA echt wel ingegrepen als t om iets belachelijks ging..
Tsja, een langzamere coureur moet in de regel van zijn gas af ja... Alonso loopt doornbos ook te blokken enzo.. Maar goed, ben t met je eens dat t bij twee toppers een btje anders is... Dat ben ik wel met je eens. Maar ookal zat alonso in een vliegende ronde, wie zegt dat hij daar schijt aan had en massa wilde blocken. MS deed dat ook in monaco weet je nog... alleen dan wat opzichtiger

Tsja, een langzamere coureur moet in de regel van zijn gas af ja... Alonso loopt doornbos ook te blokken enzo.. Maar goed, ben t met je eens dat t bij twee toppers een btje anders is... Dat ben ik wel met je eens. Maar ookal zat alonso in een vliegende ronde, wie zegt dat hij daar schijt aan had en massa wilde blocken. MS deed dat ook in monaco weet je nog... alleen dan wat opzichtiger

-
- Contacteer:
Haas schreef:tsja, italiaanse stewards een en italiaans team.. als je t zo gaat bekijken moet je niet in landen racen waar renstallen vandaan komen. Altijd typisch dat t wel om ferrari gaat dit soor tdiscussies, maar nooit om engelse ofzo...Ik geloof er niet zo in, anders had de FIA echt wel ingegrepen als t om iets belachelijks ging..
Ik lees net dat Alonso in een 'out-lap' zat. Hij was binnen geweest voor een banden wissel i.v.m. lekrijden.
Wat ik al zei, en waar ik nu al meer van overtuigd ben, er zal wel iets gebeurd zijn. Ook de telemetrie schijnt gecontroleerd te zijn.
We gaan het morgen wel zien.

En die Italianen vertrouw ik echt nie...
Kijk naar Luco, die heeft toch ook Italiaans bloed

Geintje Luco.

-
- Contacteer:
De deal is rond, een Nederlands F1 team.
Spyker MF1 Team
[img]http://www.racingcourant.nl/cutenews/da ... pyker1.jpg[/img]

Spyker MF1 Team
[img]http://www.racingcourant.nl/cutenews/da ... pyker1.jpg[/img]
Alonso massa hinderen? Vooral, zeker aangezien alonso van Massa wegreed om toch nog op tijd te zijn om zijn snelle ronde af te kunnen leggen.
De laatste race's begint het te hard op te vallen. Renault heeft iets goed uitgevonden, schokdemper op de spoiler, opeens mag het niet mee van de fia. Vorige race een extra vleugeltje ofzo ergens, en het mag niet meer van de fia.
Dat fia in het begin van het seizoen dan duidelijk is wat mag en wat niet, en het reglement nie in het seizoen zelf gaat aanpassen. Op deze manier valt het echt enorm op hoe hard Renault tegengewerkt word, en Ferrari moet winnnen. Vorig seizoen was het zo niet, omdat ferrari toen toch geen kans meer maakte, en het in principe niemand kon schelen of Renault of Mclaren won (buiten de commentators op de Belgische TV dan die die-hard kimi fan zijn).
De laatste race's begint het te hard op te vallen. Renault heeft iets goed uitgevonden, schokdemper op de spoiler, opeens mag het niet mee van de fia. Vorige race een extra vleugeltje ofzo ergens, en het mag niet meer van de fia.
Dat fia in het begin van het seizoen dan duidelijk is wat mag en wat niet, en het reglement nie in het seizoen zelf gaat aanpassen. Op deze manier valt het echt enorm op hoe hard Renault tegengewerkt word, en Ferrari moet winnnen. Vorig seizoen was het zo niet, omdat ferrari toen toch geen kans meer maakte, en het in principe niemand kon schelen of Renault of Mclaren won (buiten de commentators op de Belgische TV dan die die-hard kimi fan zijn).
-
- Moderator
- Contacteer:
Spyker geeft Midland vleugels
Door GERARD DEN ELT
MONZA - De naam Spyker beleeft zondag tijdens de Grand Prix van Italië zijn vuurdoop in de Formule 1.
Het merk prijkt op het circuit van Monza voor het eerst op de beide Midland-bolides.
Het merk prijkt op het circuit van Monza voor het eerst op de vleugels en op de chimney van de beide Midland-bolides van Christijan Albers en Tiago Monteiro.
De renstal zal de rest van dit seizoen onder de naam Spyker MF1 verder gaan. Volgend jaar wordt het team omgedoopt naar SpykerF1 en gaat het onder een Nederlandse licentie een nieuwe toekomst beginnen in de Formule 1.
Spyker kent een lange historie als een van de eerste bouwers van autos in Nederland. Tussen 1898 en 1926 bouwden de gebroeders Hendrik-Jan en Jacobus Spijker en hun opvolgers circa 1500 autos. In Zeewolde worden thans zes exclusieve modellen gebouwd, die met de hand worden gemaakt en circa 300.000 euro per stuk kosten.
Vanavond is in Monza na langdurige onderhandelingen overeenstemming eindelijk bereikt met alle partijen over de verkoop van Midland F1 aan de Nederlandse autofabrikant Spyker. De koopsom wordt bekostigd door de uitgifte van naar schatting 100 miljoen dollar aan nieuwe aandelen in de Nederlandse sportwagenfabrikant. De aandeelhouders moeten daar overigens nog mee instemmen, maar de grootaandeelhouders Victor Muller, MerchantBridge en Mubadala zijn het eens met de emissie en de koop van het Formule 1-team.
De aankoopsom wordt door de nieuwe grootaandeelhouder van Spyker, de Nederlandse internetondernemer Michiel Mol, gegarandeerd. Mol is bereid alle nieuw uit te geven aandelen te kopen, maar hoopt dat ook andere belangstellenden willen participeren in dit project. Mol zal als Director of Formula 1 Operations leiding gaan geven aan de nieuwe Formule 1-stal. De huidige teambaas Colin Kolles blijft in die functie aan.
,,Hier heb ik mijn hele leven van gedroomd. Het is de evolutie van een jongensdroom, zei Mol hedenmiddag in het motorhome van Midland F1, waar in spanning werd gewacht op de ondertekening van de contracten. Op dat moment had Mol de felicitaties al binnen van FIA-president Max Mosley en van Bernie Ecclestone, de exploitant van de Formule 1.
Mol koopt de renstal van de Canadees-Russische zakenman Alex Shnaider, die het team vorig jaar kocht van de Ier Eddie Jordan.
Aan de verkoop ging een lange periode van onderhandelingen vooraf. Al in april bespraken Mol en Shnaider een mogelijke verkoop en werd door Mol een bod gedaan op Midland.
Vandaag was het tot het laatst toe spannend, aangezien advocaten van alle betrokken partijen (Midland F1 Racing, Midland Holding van Alex Shnaider, M Consortium van Michiel Mol, Spyker Cars in Zeewolde en ABN Amro) het eens dienden te worden over de voorwaarden voor de verkoop.
Door GERARD DEN ELT
MONZA - De naam Spyker beleeft zondag tijdens de Grand Prix van Italië zijn vuurdoop in de Formule 1.
Het merk prijkt op het circuit van Monza voor het eerst op de beide Midland-bolides.
Het merk prijkt op het circuit van Monza voor het eerst op de vleugels en op de chimney van de beide Midland-bolides van Christijan Albers en Tiago Monteiro.
De renstal zal de rest van dit seizoen onder de naam Spyker MF1 verder gaan. Volgend jaar wordt het team omgedoopt naar SpykerF1 en gaat het onder een Nederlandse licentie een nieuwe toekomst beginnen in de Formule 1.
Spyker kent een lange historie als een van de eerste bouwers van autos in Nederland. Tussen 1898 en 1926 bouwden de gebroeders Hendrik-Jan en Jacobus Spijker en hun opvolgers circa 1500 autos. In Zeewolde worden thans zes exclusieve modellen gebouwd, die met de hand worden gemaakt en circa 300.000 euro per stuk kosten.
Vanavond is in Monza na langdurige onderhandelingen overeenstemming eindelijk bereikt met alle partijen over de verkoop van Midland F1 aan de Nederlandse autofabrikant Spyker. De koopsom wordt bekostigd door de uitgifte van naar schatting 100 miljoen dollar aan nieuwe aandelen in de Nederlandse sportwagenfabrikant. De aandeelhouders moeten daar overigens nog mee instemmen, maar de grootaandeelhouders Victor Muller, MerchantBridge en Mubadala zijn het eens met de emissie en de koop van het Formule 1-team.
De aankoopsom wordt door de nieuwe grootaandeelhouder van Spyker, de Nederlandse internetondernemer Michiel Mol, gegarandeerd. Mol is bereid alle nieuw uit te geven aandelen te kopen, maar hoopt dat ook andere belangstellenden willen participeren in dit project. Mol zal als Director of Formula 1 Operations leiding gaan geven aan de nieuwe Formule 1-stal. De huidige teambaas Colin Kolles blijft in die functie aan.
,,Hier heb ik mijn hele leven van gedroomd. Het is de evolutie van een jongensdroom, zei Mol hedenmiddag in het motorhome van Midland F1, waar in spanning werd gewacht op de ondertekening van de contracten. Op dat moment had Mol de felicitaties al binnen van FIA-president Max Mosley en van Bernie Ecclestone, de exploitant van de Formule 1.
Mol koopt de renstal van de Canadees-Russische zakenman Alex Shnaider, die het team vorig jaar kocht van de Ier Eddie Jordan.
Aan de verkoop ging een lange periode van onderhandelingen vooraf. Al in april bespraken Mol en Shnaider een mogelijke verkoop en werd door Mol een bod gedaan op Midland.
Vandaag was het tot het laatst toe spannend, aangezien advocaten van alle betrokken partijen (Midland F1 Racing, Midland Holding van Alex Shnaider, M Consortium van Michiel Mol, Spyker Cars in Zeewolde en ABN Amro) het eens dienden te worden over de voorwaarden voor de verkoop.
-
- Contacteer:
Net nog even naar de bewuste 'ophoud-actie' van Alonso zitten kijken.
Nou, ik heb besloten om morgen ff naar Hans Anders te gaan, want ik kan niets onregelmentairs ontdekken. Dus m'n ogen zullen me wel in de steek laten.
Nou, ik heb besloten om morgen ff naar Hans Anders te gaan, want ik kan niets onregelmentairs ontdekken. Dus m'n ogen zullen me wel in de steek laten.

-
- Contacteer:
AAAAAAAAAAAARGGG
-
- Contacteer:
K*tzooi....
Dit heeft Alonso na zo'n race echt niet verdiend.
Wel een mooie plof.
Misschien dat Massa nog protest aantekent omdat Alonso olie op de baan gooit.
Dit heeft Alonso na zo'n race echt niet verdiend.
Wel een mooie plof.

Misschien dat Massa nog protest aantekent omdat Alonso olie op de baan gooit.

-
- Contacteer:
die duitsert stopt ! 

-
- Contacteer:
Wacht ff totdat ie het zodadelijk zelf zegt...
Je weet maar nooit.

Je weet maar nooit.

Oei oei oei oei oei .. oeioeoeoei 

-
- Contacteer:
Riël schreef:Oei oei oei oei oei .. oeioeoeoei![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zo daar zijn we ook vanaf. Of toch niet?
Volgens mij wordt Schumie de nieuwe Flavio en gaat ie talenten begeleiden en presenteren bij topteams
Volgens mij wordt Schumie de nieuwe Flavio en gaat ie talenten begeleiden en presenteren bij topteams
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Contacteer:
Ross Brawn neemt volgend jaar toch een sabbatical, dan zal Schumacher die plek wel gaan opvullen.Lex schreef:Zo daar zijn we ook vanaf. Of toch niet?
Schumi zegt dat ie veel vrienden heeft gemaakt...

-
- Contacteer:

-
Toch met de VUT, ik had het echt iets voor hem gevonden om toch nog door te gaan 

Schokkende beelden :
http://members.lycos.nl/csa51/10092006.3gp
maat van me stond in die bocht, kreeg deze MMS.
Moet je t publiek horen ...

-
- Contacteer:
Ik krijg 'em niet open, ik kan me er wel iets bij voorstellen...
De monteurs hadden ook de grootste lol, is ook een stukje spanning wat er uit komt. Ik ga mezelf maar na...
De monteurs hadden ook de grootste lol, is ook een stukje spanning wat er uit komt. Ik ga mezelf maar na...
Tja klote,
Maar we staan nog 2 punten voor. Ik was al bang dat ferrari deze thuisrace zou gaan winnen. Helaas had alonso misschien met meer geluk en niet zover terug gezet te zijn, nog roet in het eten kunnen gooien van Schuneurt.
Ik heb er nog vertrouwen in..
Maar we staan nog 2 punten voor. Ik was al bang dat ferrari deze thuisrace zou gaan winnen. Helaas had alonso misschien met meer geluk en niet zover terug gezet te zijn, nog roet in het eten kunnen gooien van Schuneurt.
Ik heb er nog vertrouwen in..

Riël schreef:Schokkende beelden :
http://members.lycos.nl/rielnotermans/
dan het avi-bestandje.
Laatst gewijzigd door Riël op zo 10 sep 2006 14:16, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Ik ook, maar ik ben er wel ziek van.
En dat terugzetten sloeg absoluut helemaal nergens op. Gisteren had ik mijn twijfels, maar nu ik het teruggezien heb.
Alonso zat in de Parabolica en moest stampen al wat ie geleerd had om op tijd over start/finish te komen om nog een snelle ronde te rijden...
Massa heeft volgens mij gewoon instructies gekregen om van z'n gas af te gaan, zodat Ferrari protest in kon dienen en kon 'bewijzen' dat Massa werd opgehouden.
En dat terugzetten sloeg absoluut helemaal nergens op. Gisteren had ik mijn twijfels, maar nu ik het teruggezien heb.
Alonso zat in de Parabolica en moest stampen al wat ie geleerd had om op tijd over start/finish te komen om nog een snelle ronde te rijden...
Massa heeft volgens mij gewoon instructies gekregen om van z'n gas af te gaan, zodat Ferrari protest in kon dienen en kon 'bewijzen' dat Massa werd opgehouden.

-
- Contacteer:
Alonso schreef:Michelin had een goede band meegebracht en ik maak me geen zorgen om de titel. Er zijn nog drie races te gaan en we worden steeds sterker met nieuwe ontwikkelingen voor de wagen, de banden en de motor. Over het weekend kan ik kort zijn, de race was zondagochtend al beslist. Het kampioenschap is echter nog steeds in mijn voordeel, en Schumacher heeft totaal geen kans op de titel dit jaar.

Stoere praat van Alonso.

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
eindelijk stopt die waardeloze kinnenbak
jammer genoeg tien jaar te laat
weg met die onsportieveling
ik hoop dat die de laatste drie wedstrijden of uitvalt, of van de baan gerost wordt, of dat die nog net ff en beentje breekt
heeft die weer een excuus
wat een waardeloze sportman zeg
ik was al geen fan van hem, maar na dit weekend is die nog dieper gezakt
jammer genoeg tien jaar te laat

ik hoop dat die de laatste drie wedstrijden of uitvalt, of van de baan gerost wordt, of dat die nog net ff en beentje breekt
wat een waardeloze sportman zeg

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
Hoezo na dit weekend???Luco/Alpine-racer schreef:ik was al geen fan van hem, maar na dit weekend is die nog dieper gezakt
In mijn ogen heeft ie dit weekend niet zo heel veel verkeerd gedaan.
Okee dan, op die krokodillen traantjes na dan...

-
- Contacteer:
Robert Doornbos de laatste 3 races in de RedBull????
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=2492
Laten we het hopen.

http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=2492
Laten we het hopen.

-
- Car: Captur EDC130 Intens
Dat je geen fan van hem bent is overduidelijk, maar om te zeggen dat hij een waardeloze sportman is gaat me wel even te ver, het is niet mijn vriend deze rijder maar toch......Luco/Alpine-racer schreef:eindelijk stopt die waardeloze kinnenbak
jammer genoeg tien jaar te laat![]()
![]()
![]()
![]()
wat een waardeloze sportman zeg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze man heeft toevallig wel een paar records op zak, net als een paar WK titels, polepositions en wat al niet meer.
Je kan alles erbij halen van vroeger en dan de akkefietjes met Hill en Villeneuve maar om dat er alleen uit te lichten is gewoon makkelijk.
MS heeft aangetoond waar hij en Duitsers in het algemeen goed in zijn, uit geslagen positie terug komen en met een beetje mazzel pakt hij voor het Steigerende Paard ook nog eens de titel.
En Luco, je weet nu zelf hoe het is om je staande te houden in een race en op het circuit en hoe moeilijk het is om geen fouten te maken.
Nee, MS is gewoon een wereld coureur en dat hij niet zo bijzonder is al mens kunnen wij niet weten, daarvoor komen we niet dicht genoeg in zijn buurt.
Wat ik wel weer is dat je het niet zomaar meer dan 10 jaar mee strijd in de formule1 en al helemaal niet bij de renstal Ferrari.
Respect is wel een beetje op zijn plaats voor deze uitzonderlijk coureur, die alles in de strijd gooit om zijn doel te bereiken:
Races winnen en WK titels behalen.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
en dat ben ik dus niet met je eensArno17 schreef:Dat je geen fan van hem bent is overduidelijk, maar om te zeggen dat hij een waardeloze sportman is gaat me wel even te ver, het is niet mijn vriend deze rijder maar toch......Luco/Alpine-racer schreef:eindelijk stopt die waardeloze kinnenbak
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze man heeft toevallig wel een paar records op zak, net als een paar WK titels, polepositions en wat al niet meer.
Je kan alles erbij halen van vroeger en dan de akkefietjes met Hill en Villeneuve maar om dat er alleen uit te lichten is gewoon makkelijk.
MS heeft aangetoond waar hij en Duitsers in het algemeen goed in zijn, uit geslagen positie terug komen en met een beetje mazzel pakt hij voor het Steigerende Paard ook nog eens de titel.
En Luco, je weet nu zelf hoe het is om je staande te houden in een race en op het circuit en hoe moeilijk het is om geen fouten te maken.
Nee, MS is gewoon een wereld coureur en dat hij niet zo bijzonder is al mens kunnen wij niet weten, daarvoor komen we niet dicht genoeg in zijn buurt.
Wat ik wel weer is dat je het niet zomaar meer dan 10 jaar mee strijd in de formule1 en al helemaal niet bij de renstal Ferrari.
Respect is wel een beetje op zijn plaats voor deze uitzonderlijk coureur, die alles in de strijd gooit om zijn doel te bereiken:
Races winnen en WK titels behalen.
als je met zulke streken een wk moet winnen ben je naar mijn mening verkeerd bezig
en pak maar een jaar
willekeurig
bijna elk jaar is er wel iets met ms of ferrari
als je op deze manier moet winnen, ben je voor mij een waardeloze sportman, ik vind het ongeveer vergelijkbaar door vol met dope een wedstrijd te winnen
onsportief dus en een sportman onwaardig
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
iedereen heeft zo zijn missers! hij zit al zolang in het vak dat hij opgeteld misschien wat meer missers heeft gemaakt, maar alles wat hij wel goed heeft gedaan dat heeft nog niemand nagedaan!Luco/Alpine-racer schreef:eindelijk stopt die waardeloze kinnenbak
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zeg, wat meer respect voor schumacher!
ben wel heel benieuwd hoe je reactie was geweest als hij al die jaren voor Renault had gereden...